Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-07-2006, 13:13
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Exclamation Aansturing brandstofpomp met DTA E48

Ik hoop deze week mijn 16V weer eens terug te krijgen van de testbank, nu zit er uiteindelijk dan toch DTA E48 want het is toch even een stukje fijner dan het wat trage Digifant 1. Nu is het zo dat de Digifant 1 normaal de brandstofpomp inschakelde zodra hij geconstateerd had dat alle geschakelde massa's ok waren. Uiteraard gebeurt dit niet meer en zo heb ik nu een rode en een rood/gele draad over die naar de brandstofpomp gaan. Nu dacht ik heel simpel, naar de DTA ecu gaat een geschakelde voeding vanaf het contact, deze kan ik ook gaan gebruiken voor de brandstofpomp... is dit de juiste oplossing ?

Alvast bedankt
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #2  
Old 26-07-2006, 20:18
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Als het goed is zit er op de DTA ecu een aantal uitgangen waarop je dit soort schakelingen kan aansturen.
Wat jij wil kan wel, maar ik zou dan de geschakelde plus vanaf het contactslot gebruiken als stuurstroom voor een relais die de stroom levert voor de brandstofpompen.
De pompen trekken best wat stroom en ik zou ze daarom niet zonder relais aansturen.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-07-2006, 21:11
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Ok, dank je wel. Ik zal die vent nog ff vragen of hij die kabels erbij aan maakt, kerel maakt normaal alleen crossauto's klaar
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #4  
Old 27-07-2006, 08:48
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,050
Default

Quote:
Nu dacht ik heel simpel, naar de DTA ecu gaat een geschakelde voeding vanaf het contact, deze kan ik ook gaan gebruiken voor de brandstofpomp... is dit de juiste oplossing ?


Is het nou niet zo dat de brandstofpomp altijd loopt als de auto op contact staat? Ook als is de motor zelf uit.
Dus dat komt er op neer dat als je een ongeluk of iets dergelijks krijgt dat de brandstofpomp mooi door gaat met pompen.
Reply With Quote
  #5  
Old 27-07-2006, 08:52
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Ik ga er niet vannuit dat ik een ongeluk krijg maar je zit er toch naast.

Als jij een ongeluk krijgt heb jij toch ook niet direct je contact uit Als je een ram krijgt of uitdeelt en deze is hard genoeg wordt de pomp automatisch uitgeschakeld
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #6  
Old 27-07-2006, 09:01
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,050
Default

Hoe wordt de pomp uitgeschakeld dan als je een ongeluk oid krijgt? Dus als je hem op de geschakelde voeding hebt van het contact.
Reply With Quote
  #7  
Old 27-07-2006, 09:05
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Hoe word je contact uitgeschakeld als jij een ongeluk krijgt ?
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #8  
Old 27-07-2006, 09:47
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,050
Default

Niet dus. Maar als je een zwaar ongeluk hebt dan heb je een grote kans dat de motor wel uitgaat. En dus ook normalitair de benzinepomp. Maar als je hem dus via je contact hebt lopen blijft de pomp dus lopen. Dat is dus wat ik er mee wil zeggen.

Ik vind het iig niet de veiligste manier om de pomp zo aan te sluiten.
Reply With Quote
  #9  
Old 27-07-2006, 11:18
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Daarvoor zit er een schakelaar achter die de brandstofpomp uitschakelt bij een goede beuk.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #10  
Old 27-07-2006, 17:09
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Die DTA uitgang je originele relais laten schakelen en klaar, zo doe ik het altijd met DTA behalve in mijn eigen auto waar ik het via een schakelaar heb.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #11  
Old 27-07-2006, 17:30
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Gaat nu ook gebeuren
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum