![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik hoop deze week mijn 16V weer eens terug te krijgen van de testbank, nu zit er uiteindelijk dan toch DTA E48 want het is toch even een stukje fijner dan het wat trage Digifant 1. Nu is het zo dat de Digifant 1 normaal de brandstofpomp inschakelde zodra hij geconstateerd had dat alle geschakelde massa's ok waren. Uiteraard gebeurt dit niet meer en zo heb ik nu een rode en een rood/gele draad over die naar de brandstofpomp gaan. Nu dacht ik heel simpel, naar de DTA ecu gaat een geschakelde voeding vanaf het contact, deze kan ik ook gaan gebruiken voor de brandstofpomp... is dit de juiste oplossing ?
Alvast bedankt ![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#2
|
||||
|
||||
![]() Als het goed is zit er op de DTA ecu een aantal uitgangen waarop je dit soort schakelingen kan aansturen.
Wat jij wil kan wel, maar ik zou dan de geschakelde plus vanaf het contactslot gebruiken als stuurstroom voor een relais die de stroom levert voor de brandstofpompen. De pompen trekken best wat stroom en ik zou ze daarom niet zonder relais aansturen.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ok, dank je wel. Ik zal die vent nog ff vragen of hij die kabels erbij aan maakt, kerel maakt normaal alleen crossauto's klaar
![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Is het nou niet zo dat de brandstofpomp altijd loopt als de auto op contact staat? Ook als is de motor zelf uit. Dus dat komt er op neer dat als je een ongeluk of iets dergelijks krijgt dat de brandstofpomp mooi door gaat met pompen.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik ga er niet vannuit dat ik een ongeluk krijg maar je zit er toch naast.
Als jij een ongeluk krijgt heb jij toch ook niet direct je contact uit ![]() ![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#6
|
|||
|
|||
![]() Hoe wordt de pomp uitgeschakeld dan als je een ongeluk oid krijgt? Dus als je hem op de geschakelde voeding hebt van het contact.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#7
|
||||
|
||||
![]() Hoe word je contact uitgeschakeld als jij een ongeluk krijgt ?
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#8
|
|||
|
|||
![]() Niet dus. Maar als je een zwaar ongeluk hebt dan heb je een grote kans dat de motor wel uitgaat. En dus ook normalitair de benzinepomp. Maar als je hem dus via je contact hebt lopen blijft de pomp dus lopen. Dat is dus wat ik er mee wil zeggen.
Ik vind het iig niet de veiligste manier om de pomp zo aan te sluiten.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#9
|
||||
|
||||
![]() Daarvoor zit er een schakelaar achter die de brandstofpomp uitschakelt bij een goede beuk.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#10
|
|||
|
|||
![]() Die DTA uitgang je originele relais laten schakelen en klaar, zo doe ik het altijd met DTA behalve in mijn eigen auto waar ik het via een schakelaar heb.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Gaat nu ook gebeuren
![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |