![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() zowieso een g60... maar....wat zit er nog meer voor moois op?
![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Auto heeft zo te zien een crosflow kop, inlaat aan de voorkant en uitlaat aan de achterkant, voor een betere doorstroming. Wel apart, ik heb het nog nooit gezien op een G60
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Is idd mogelijk.
Mn broer heeft hier ook nog zo'n cilinderkop liggen. Deze zijn geleverd op de Seat Alhambra en Audi A4 voor zover ik weet. De kleppen die erin zitten zijn een stuk groter dan die van een 'gewone' 8v kop.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Is idd een apart motortje. Zo te zien heeft ie ook een paar steunen gebruikt van de 16v g60 motor. Zie dynamo.
Toch vraag ik me af of de klep nog wel dicht past. Aangezien de inlaatslang toch wel ver naar boven ligt. Ja, en toch weer dat open lucht filter op een g60. ![]() Echt vele pk's krijg je er niet door. En het geluid, tja. ![]()
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#5
|
||||
|
||||
![]() wat het ook is...het is oerlelijk.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() g60 met turbo misschien?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Gaat het om de PK's of het optische ? ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Last edited by Pedaalemmer : 03-02-2006 at 14:44. |
#9
|
||||
|
||||
![]() FF een kennersvraagje : zit de uitlaat op die kop op dezelfde hoogte als bij een niet crossflow kop ? Dit ivm uitlaatspruitstuk ..
|
#10
|
||||
|
||||
![]() dit is trouwens wel kewl...soort mini mfa in je middenconsole..
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
yup |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jep. Spruitstuk kan je er zo op bouten. Edit: Marcski was net ff eerder ![]()
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() 2 x maal dank
![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Is idd een crossflow kop met een vermaakt inlaatspruitstuk van een A4 of Passat 20vt. Enige voordeel van de crossflow kop is trouwens dat de inlaat niet meer boven de uitlaat zit, de kop flowt evengoed (of slecht) als een counterflow 8v kop. De kleppen die er in zitten zijn trouwens de normale maat dwz: 40/33 en een uitlaat van een gewoone past er gewoon op.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Kap gaat wel dicht, kijk maar naar de slang die naar het gasklephuis gaat, die is beetje geschaafd zeg maar
![]()
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#16
|
||||
|
||||
![]() ik zou zeggen dat het een 2Liter blok is, in de Golf 4 hebben die een zo´n cross-flow cilinderkop, net zoals voorheen in de Golf 3 de 1600 cc(EA 827) met 100PK dat al had.
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
![]() ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() de 2E had geen crossflow kop, de ABA wel...
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Alleen onderblok is 2E geloof ik, vast vanwege de gesmede krukas. Van de ABA hebben alleen de eerste generatie een gesmede krukas.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#20
|
||||
|
||||
![]() past zo een crossflow kop gewoon op een 2e? en kun je dan ook nog de originele injectie van een 2e gebruiken? van welk jaar en type audi of seat kun je dan het beste de kop pakken?
|