![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik zal morgenavond bij iemand gaan kijken die een setje klapramen te koop heeft , de driehoekjes in de deur.
Nou had ik al eens eerder een foto van zo'n setje gezien en het viel me op dat de spijltjes minder ver doorlopen (heb het ff met een lijntje aangegeven). De onderste foto is van het setje wat ik morgen wil gaan bekijken Mist er iets, of is het zo in te bouwen? ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Is bij een gewoon driehoeksraampje toch ook zo?
Volgens mij gewoon zo in te bouwen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb dus geen idee hoe het in elkaar zit, dus vandaar de vraag.
Dat stukje wat bij de bovenste foto langer is, is dus al aanwezig als je er geen klapramen in hebt?
|
||||
|
||||
![]() je kan ze zo inbouwen.... de bevestigingspunten zitten er wel op
![]() morgen die krengen ophalen kerel! ![]()
|
||||
|
||||
![]() komt dat uitstekende deel niet in je raamgeleider van je vierkante ruit?
da's een soort H-profiel, dus denk dat dat gewoon naar beneden staat.. maar 100% zeker.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De klapramen met de spijltjes die doorlopen zijn voor een Golf 1 Cabriolet. En de korte zijn voor een gewone Golf 1. Maar ik denk zelf dat ze bij de onderste foto de spijltjes hebben af gezaagd. Als ik zo aan de bevestigings punten kijk, die komen meer over een met die een Cabriolet. Zelf heb ik ze ook voor een Cabriolet,( ben ze nog aan het opknappen ) maar een beetje knutselen. komt het allemaal weer wel goed. Maar ik heb er groen glas in dat vind ik weer wel jammer, ik heb voor de rest in mijn Golf helder glas. Groetjes Patrick. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zijn jullie slotjes eigenlijk gekleefd of gevezen? Want ik heb er van een amerikaanse golf I en die zijn gevezen (onderdeel 10 enzo). Op europese golfjes heb ik eigenlijk alleen nog maar slotjes gezien die gekleefd zijn.
|
|
||||
|
||||
![]() Bedankt voor de uitleg Patrick! Ik wist dus niet dat ze voor een cabrio en een gewone golf verschillend waren.
De adverteerder zegt dat ze van een gewone golf af komen, maar stel ik ga kijken en ze blijken van een cabrio te zijn, het is wel om te bouwen?
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Is wel om te bouwen, je moet alleen wel een nieuwe beugel maken. Als je naar de foto's kijkt kun je het goed zien. |
|
||||
|
||||
![]() Ja nu zie ik het idd.
Die voor de dichte golf heeft aan het uiteinde dat bevestigingslipje zitten.
|
||||
|
||||
![]() Nou, inmiddels zijn ze binnen:
![]() Het bevstigingslipje zit er wel aan, op de foto niet te zien omdat ie aan de achterkant van t spijltje zit
|
||||
|
||||
![]() Deze zien er nog netjes uit!
|
|
|||
|
|||
![]() Dat is een mooie set Henk, en alles nog goed van rubbers en lager voor het draai asje.
Niets geen roest aan het frame ( was bij mij wel anders ) Zijn deze nu afgezaagd, of is het toch origineel zo. En wat heb jij er voor betaalt, als ik zo vrij mag zijn. Groet Patrick. |
|
|||
|
|||
![]() ik vond ze er is het echt toch mooier uitzien
![]() veel plezier ermee. ik wacht wel op een foto wanneer ze er in zitten. |
|
||||
|
||||
![]() @ Tdiwolf: Stiekem wil ik wil proberen om ze er deze zomer in te krijgen
![]() @PVPMk1: Het hele spul is in prima staat! Van 1 rubber is een hapje uit helaas, en 1 lagertje heeft scheurtjes. Maar voor de rest is alles nog heel, bijna geen roest, rubbers zijn verder Ok en de raampjes zijn geschroefd ipv gelijmd. Dit is een origineel setje voor een dichte golf, het lipje van de tekening is op de foto niet te zien omdat ze aan de achterkant zitten. De prijs... Ik heb er 150 voor betaald, redelijk dacht ik toch?
|
|||
|
|||
![]() Hoi Henk,
Dat is zeker een mooie prijs, ik heb er 200,00 euro voor betaald. Maar er was er een op MP of speurders die ze ook zocht. Ik heb daar een mail naar gedaan, dat ik ze wel wilde verkopen om dat er groen glas in zit. Ik ben ze nog aan het opknappen, ik heb nieuwe lagers voor het asje gekocht a 10,00 euro de stuk ik heb het frame geborsteld en behandelt met noverox,in de primer gezet en gelakt. Rubbers behandelt, toen was mijn vraag prijs 270,00 kon ik nog zakken naar 250,00 was een mooie prijs dacht ik, met de verzend kosten. Krijg ik mail terug, in geen 270 jaar. Nu beweerde hij dat het voor een vriend was, en dat hij zelf een set had gekocht voor 40,00 euro ![]() Van daar mijn vraag aan jou van de prijs, want ik geloof er niets van dat hij er 40,00 euro voor betaald heeft. Want dit word toch een zeldzaam product. Ze gaan nu gewoon bij mij zelf in de Golf ook al is het groen glas. Groetjes Patrick. |
|
||||
|
||||
![]() Rare manier van afdingen heeft die vent zeg
![]() Ik zit er ook aan te denken om ze voor het inbouwen even uit elkaar te halen en het frame opnieuw te spuiten, wel zo netjes. Wat is trouwens dat Noverox wat je noemt?
|
|||
|
|||
![]() Hoi Henk,
Noverox is een roestbescherming van Viba, een product dat is ontwikkeld voor de bescherming van door roest aangetaste metalen. Deze eencomponentemulsie kan rechtstreeks op roest worden aangebracht, maar beter is het door roest aangetaste materiaal eerst op te borstelen of schuren. Het onderdeel nat maken met het kwastje wat er bij zit, en dan het emulsie aan brengen op het onderdeel, dit gaat een chemische reactie aan. De roest verandert in een metaalorganische laag die het metaal beschermt tegen corrosie. Bij mij was de onder kant van een frame, onder het rubber verroest, ik ben er wel optijd bij. Aan de andere frame was niets te zien, maar toen ik daar ook het rubber van afgehaald had, was daar ook al een beetje roest te zien. Dus ik zou de set wel even uit elkaar halen, kan nooit geen kwaad, even alles inspecteren, rubbertjes inspuiten met rubber spray van Holts super spul. En ik neem aan dat de Golf toch binnen staat. Dan kunnen ze er weer jaren tegen aan, maar als ik zo zie zit er bij jou niet veel of geen roest. Groet Patrick. |
|
||||
|
||||
![]() Ah ok! Net zoiets als Fertan dus eigenlijks, ook een roestomzetter. Ik zal ook eens kijken naar dat rubberspul.
|
||||
|
||||
![]() ... 150,-..... 200,- ..... ik heb ze voor 60,-!!!
![]() ![]() ![]() het enige nadeel is dat het getint glas is... nu moet ik nog een voorruit en een achterruit hebben in het getinte! De rest heb ik... |