![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Hallo iedereen,
Ik wil de snaar van mijn g-lader gaan vervangen, dat kleine snaartje wat de g-lader aandrijft, deze knappen vaak en dan loopt je g-lader aan str ![]() Nu hoorde ik dat er origineel een 9mm brede snaartje op zat en er werd mij aangeraden om er een 12mm snaartje van te maken, deze heeft meer grip en is breder dus vanzelf sprekend ook steviger. Wie heeft er al eens eerder zo'n snaartje vervangen en heeft er nog goede tips voor het monteren en de aanschaf van dit snaartje???? Alvast bedankt!! Groetjes Sabine |
#2
|
||||
|
||||
![]() dat heet een riem, bientje ....ff op de poulies stand aftekenen, net zoals een distibutieriem..
|
#3
|
||||
|
||||
![]() en ja je kunt een bredere riem nemen
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Oh okee, de g-lader riem...... (zoals je merkt is dit de eerste keer dat ik hem ga vervangen....)
De stand afmeten op de poulies, goeie tip!! Bedankt richard! Ga het niet zelf vervangen hoor dat risico wil ik niet nemen maar mijn pa doet het voor me, ex-automonteur, inmiddels ruim 25 jaar geleden.... ![]() Iemand tips over de aanschaf?? 't wordt geen brezan, automat of andere prut winkels, maar k'weet niet of de vwdealer daar in te vertrouwen is, tenminste niet degene die bij ons zit, die wisten nog niet eens wat een g-lader was!!!!! ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Bredere riempjes heb je niet zomaar bij de Brezan of dealer, moet je bij gespecialiseerde G-lader shops halen (we kennen er allemaal wel een stel, maar wat mij betreft regeert SLS).
Heeft niet meer grip maar is steviger.
__________________
Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() SlS???
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Sls........
|
#8
|
||||
|
||||
![]() SLS zegt me zo ff niks, help me...... Nog een hint!!
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() duitsland...
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#10
|
||||
|
||||
![]() g-lader..... meer tips krijg je niet....
![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
SLS en g-lader...... ik kan de link nog steeds niet leggen. T'is maandag ochtend, ben nog niet helemaal helder..... ![]() Nog een hint??????? roma, mrg-lader, wilbert van lith, JD, g-force zijn het niet maar wie dan wel?? (denk denk denk denk denk denk denk denk ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() mijn tip sabine
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#13
|
||||
|
||||
![]() In duitsland ben ik helemaal nog niet thuis in de
tunings wereld... ![]() *ik heb op maandag ochtend nog nooit zoveel gedacht volgens mij* |
#14
|
||||
|
||||
![]() Nou waar blijven die hints? :o :o :o
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Google.....
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#16
|
||||
|
||||
![]() www.slstuning.de
hehe gevonden!! Nog nooit van gehoord, ga hun site eens uitgebreid bekijken!! Thanks voor de hints!! ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() ik weet ook wel iemand die zo'n breed riempje voor je heeft en ook revisie setjes voor de laders. Hij verkoopt ook pouly's en snelle chippen enz enz.
Dat is Eric de Leeuw in vianen weet ook niet wat het kost maar als je zijn nummer wilt hebben moet je het maar ff zeggen. Maaruh jou g60 heeft toch 225pk??? Dan zal er vast al wel een breder riempje opzitten. Mijn auto heeft 220pk en daar hadden ze toen de vorige eigenaar hem liet opfokken en reviseren ook gelijk andere lagers en zo'n breder riempje gemonteerd. Ik ga mijn lader ook binnenkort reviseren en heb al vast bij Eric een revisie setje gehaald met daar in zo'n breder riempje en andere lagers voor de snellere g60 en natuurlijk de dichtlijsten. Dit koste 190 euro. Vond ik niet echt duur.
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!! Last edited by niels_g60-power : 15-03-2004 at 18:38. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Eric is ook wel goedkoop inderdaad. Heb daar wel eens een setje gehaald maar daar was de keerring binnen 2000km lek van. Zeg niet dat het slecht is, kan ook een toevallige materiaalfout zijn geweest...
Maar Bien, 225 pk? Wat is er allemaal aan gedaan? Wat ik persoonlijk raar vind: Je G-lader (zeker als je niet standaard rijdt) is een stuk eerder aan revisie toe dan een riempje er over doet om versleten te raken. Waar ik heen wil: versleten riempje....niet al lang tijd geweest voor een revisie eigenlijk??
__________________
Quote:
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Daar heb ik dus ook last van met mijn 220pk dat ik eerder moet reviseren. Ik rijdt ongeveer 20 a 30.000 km en dan gooi ik me lader open. En dat van die keerring heeft niks met het spul dat Eric levert te maken dit zelfde merk krijg je meestal ook als je het bij een ander haalt. Zal dus wel een produktie foutje ofzo zijn geweest. Ik heb nog nooit problemen gehad met onderdelen van Eric. Ik en verschillende maatjes en kennissen van me hebben toch al behoorlijk wat bij hem weggehaald en bij Mike in A.dam
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!! |
#20
|
||||
|
||||
![]() 225 pk inderdaad, stage 4 getuned bij JD.
Mijn riempje is niet versleten maar ik wil hem gewoon vervangen hebben, je weet maar nooit, als het goed is heb ik inderdaad al een 12mm riempje. |