Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-03-2006, 20:14
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default Hoe Vacuum Afstellen???!!!

Hey!

vraagje...waar is dat regelaartje voor rechts naast je blok (EV, 1984, Mk2 GTi). Er zitten 2 vacuum slangen aan (1 naar de inlaat en 1 komt ergens vandaan) en 1 uiteinde is afgedopt. Er zit in het midden een schroefje...maar wat gebeurd er als je hieraan draait? Al beetje geprobeerd maar er veranderd niks...Spuit hij dan meer/minder benzine in, naarmate je hem uit/indraait? En hoe stel je hem dan optimaal af eventueel?

Thnx! (search gebruikt maar niks gevonden )!
Reply With Quote
  #2  
Old 10-03-2006, 20:21
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Optimaal = meeste vermogen dan he
Reply With Quote
  #3  
Old 10-03-2006, 20:46
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

even een foto er van is beter te begrijpen!!!!!!!
Reply With Quote
  #4  
Old 10-03-2006, 21:03
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

ja die heb ik niet ...maar als je univiverseel vertelt hoe je vacuum afstelt kan ik het zelf wel oplossen denk ik! Weet iemand dat...is toch meer voor het tussengebied tussen geen gas en vol gas in? Dus als iemand het weet te vertellen...graag ! Hij staat wss wel goed, maar ik wil het controleren!
Reply With Quote
  #5  
Old 10-03-2006, 21:52
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

vacuum is niet te stellen!!!!!!! dat heb je of niet[als de motor stilstaat niet]
is de onderdruk de je krijgt doordat de motor loopt
je bedoelt dat ding op je luchtweger??
Reply With Quote
  #6  
Old 10-03-2006, 22:42
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

ik snap wel wat het is...maar hij loopt vanaf het inlaatspruitstuk naar de ontsteking...hiertussen zit met een t-stukje een sensor met 2 draadjes...rood/wit en bruin. Midden in deze sensor zit een schroefje, die je in en uit kan draaien...ik merk geen verschil en wil weten waar het voor is :S...foto heb ik niet, maar neem aan dat een beetje kenner wel weet wat ik bedoel? Nja ik hoop op antwoord! Thnx iig!
Reply With Quote
  #7  
Old 10-03-2006, 23:18
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

weet al wat je bedoelt
Reply With Quote
  #8  
Old 11-03-2006, 00:44
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Ja en wat kan je ermee dan? Hij ligt er nu tussenuit en ik merk geen verschil :S...die draadjes die er aan vastzitten, zijn zelfde kleur als van mijn vacuum meter onder het inlaatspruitstuk...deze zijn weer dezelfde kleur als op je warmloopregelaar? voor op het blok...dus hij regelt volgens mij iets met de druk ofzo? Maar ik kom er niet achter hoe het nou precies zit...

Kan iemand vertellen hoe dat nou zit met het vacuum van een Golf II GTi 8v, motorcode EV (k-jetronic dus)?

Dank!
Reply With Quote
  #9  
Old 11-03-2006, 09:27
Yorick's Avatar
Yorick Yorick is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 97
Default

ik surf even meej op het topic...wil het ook weten want ik zit ook met een ev brommer te klootvioolen
Reply With Quote
  #10  
Old 11-03-2006, 16:50
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

haha goed man ! Nee hij loopt verder perfect hoor! Ik heb zo'n vacuum switch ertussenuit gehaald...en ik heb daarnaast het luchtfilter (of de spinnekop liever gezegd) aangesloten op het vacuum. Het is net of hij beter loopt (wat beter trekt), kan tussen de oren zitten, maar hij loopt zeker niet slechter! Ik snap er alleen geen hol van, want die stekker van die vacuum switch hangt nu wel los...Dus als iemand de algemene werking van het vacuum, de vacuum switch en omliggende dingen kan vertellen...Graag!!!!
Reply With Quote
  #11  
Old 12-03-2006, 22:47
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,514
Default

ik weet niet of het overal geldt maar bij mijn 16v stonden de lengtes er in etka bij, misschien dat dat (ook) van invloed is op het vacuumsysteem..

misschien kan iemand hier daar uitsluitsel over geven?
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89
Golf 1.6GL '86 - Sold
Lupo SdiT '00 - Sold
Golf TDIi '97 - Sold
Golf GTi8v '90 - Sold
Golf GL1.8 '87 - TL
Golf CL1.3 '86 - TL
Reply With Quote
  #12  
Old 12-03-2006, 23:50
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

kheb er een uit elkaar geschroeft en er zit een klepje in en een veer achter het schroefje
denk dat het de onderdruk regelt van de ontsteking
als je het gas los laat de onsteking niet te snel verlaat en dan bij gas geven net iets beter oppakt omdat de ontsteking dan net iets vroeger staat
Reply With Quote
  #13  
Old 13-03-2006, 13:40
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

mmm, maar waarom zit dat schroefje er dan in? Als je daaraan draait, doet hij dus niks? :S... Ik heb dat er nu afgelaten en het is net of hij nu beter trekt...of is dat dus niet waar?
Reply With Quote
  #14  
Old 13-03-2006, 13:45
Intelligence Intelligence is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 219
Send a message via MSN to Intelligence
Default

Maar is het ook beter voor je auto? laat alle motorolie er maar uitlopen, wedden dat ie beter trekt, of ie t lang volhoud is wat anders
Reply With Quote
  #15  
Old 13-03-2006, 14:20
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

koop een vraagbaak.. daar staat het in..
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #16  
Old 13-03-2006, 17:28
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Quote:
Originally Posted by Intelligence
Maar is het ook beter voor je auto? laat alle motorolie er maar uitlopen, wedden dat ie beter trekt, of ie t lang volhoud is wat anders


Intelligente opmerking ... Duid er nu toch op dat hij betere ontbranding heeft...niet minder weerstand

Échte intelligente opmerkingen natuurlijk zeker welkom !

Ik hoef alleen de werking te weten...niet de gevolgen o.i.d. alleen waar dat dingetje voor is...En ik vraag t toch hier, ik ga er niet speciaal een vraagbaak voor kopen Maarja als niemand het hier weet zoek ik het zelf wel uit...!
Reply With Quote
  #17  
Old 17-03-2006, 12:18
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by RKR
Hey!

vraagje...waar is dat regelaartje voor rechts naast je blok (EV, 1984, Mk2 GTi). Er zitten 2 vacuum slangen aan (1 naar de inlaat en 1 komt ergens vandaan) en 1 uiteinde is afgedopt. Er zit in het midden een schroefje...maar wat gebeurd er als je hieraan draait? Al beetje geprobeerd maar er veranderd niks...Spuit hij dan meer/minder benzine in, naarmate je hem uit/indraait? En hoe stel je hem dan optimaal af eventueel?

Thnx! (search gebruikt maar niks gevonden )!



Nou heb ik heel toevallig twee Gti's met EV motor, maar geen van beiden heeft een regelaartje met twee vacuumslangetjes.....ben heel benieuwd hoe dat er dan uitziet ??
Reply With Quote
  #18  
Old 18-03-2006, 11:05
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Echt? Ja mijne heeft hem nu ook niet meer ...maar ik zal wel s foto maken!
Reply With Quote
  #19  
Old 18-03-2006, 13:29
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by RKR
Echt? Ja mijne heeft hem nu ook niet meer ...maar ik zal wel s foto maken!


Of je moet dat electrische klepje bedoelen wat op ie rechter scherm gemonteerd zit....voor de rest heeft een EV nooit iets anders gehad, zowel in de oude uitvoering (zonder hydr stoters) als in de nieuwere (met hydr stoters) niet...

Vandaar dat ik benieuwd ben..
Reply With Quote
  #20  
Old 18-03-2006, 20:11
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Nou deze is het! Nummer 7...Het is een Haynes manual...en heeft als beschrijving: Vacuum Switch!

http://www.volksforum.com/albums/fi...acuumSwitch.jpg
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum