![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hey!
vraagje...waar is dat regelaartje voor rechts naast je blok (EV, 1984, Mk2 GTi). Er zitten 2 vacuum slangen aan (1 naar de inlaat en 1 komt ergens vandaan) en 1 uiteinde is afgedopt. Er zit in het midden een schroefje...maar wat gebeurd er als je hieraan draait? Al beetje geprobeerd maar er veranderd niks...Spuit hij dan meer/minder benzine in, naarmate je hem uit/indraait? En hoe stel je hem dan optimaal af eventueel? Thnx! (search gebruikt maar niks gevonden ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Optimaal = meeste vermogen dan he
![]() |
|
|||
|
|||
![]() even een foto er van is beter te begrijpen!!!!!!!
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ja die heb ik niet
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() vacuum is niet te stellen!!!!!!! dat heb je of niet[als de motor stilstaat niet]
is de onderdruk de je krijgt doordat de motor loopt je bedoelt dat ding op je luchtweger?? |
|
||||
|
||||
![]() ik snap wel wat het is...maar hij loopt vanaf het inlaatspruitstuk naar de ontsteking...hiertussen zit met een t-stukje een sensor met 2 draadjes...rood/wit en bruin. Midden in deze sensor zit een schroefje, die je in en uit kan draaien...ik merk geen verschil en wil weten waar het voor is :S...foto heb ik niet, maar neem aan dat een beetje kenner wel weet wat ik bedoel? Nja ik hoop op antwoord!
![]() |
|
|||
|
|||
![]() weet al wat je bedoelt
|
|
||||
|
||||
![]() Ja en wat kan je ermee dan? Hij ligt er nu tussenuit en ik merk geen verschil :S...die draadjes die er aan vastzitten, zijn zelfde kleur als van mijn vacuum meter onder het inlaatspruitstuk...deze zijn weer dezelfde kleur als op je warmloopregelaar? voor op het blok...dus hij regelt volgens mij iets met de druk ofzo? Maar ik kom er niet achter hoe het nou precies zit...
Kan iemand vertellen hoe dat nou zit met het vacuum van een Golf II GTi 8v, motorcode EV (k-jetronic dus)? Dank! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() haha goed man
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ik weet niet of het overal geldt maar bij mijn 16v stonden de lengtes er in etka bij, misschien dat dat (ook) van invloed is op het vacuumsysteem..
misschien kan iemand hier daar uitsluitsel over geven?
|
|||
|
|||
![]() kheb er een uit elkaar geschroeft en er zit een klepje in en een veer achter het schroefje
denk dat het de onderdruk regelt van de ontsteking als je het gas los laat de onsteking niet te snel verlaat en dan bij gas geven net iets beter oppakt omdat de ontsteking dan net iets vroeger staat |
|
||||
|
||||
![]() mmm, maar waarom zit dat schroefje er dan in? Als je daaraan draait, doet hij dus niks? :S... Ik heb dat er nu afgelaten en het is net of hij nu beter trekt...of is dat dus niet waar?
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Maar is het ook beter voor je auto?
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() koop een vraagbaak.. daar staat het in..
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Intelligente opmerking ![]() ![]() Échte intelligente opmerkingen natuurlijk zeker welkom ![]() Ik hoef alleen de werking te weten...niet de gevolgen o.i.d. alleen waar dat dingetje voor is...En ik vraag t toch hier, ik ga er niet speciaal een vraagbaak voor kopen ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nou heb ik heel toevallig twee Gti's met EV motor, maar geen van beiden heeft een regelaartje met twee vacuumslangetjes.....ben heel benieuwd hoe dat er dan uitziet ?? |
|
||||
|
||||
![]() Echt? Ja mijne heeft hem nu ook niet meer
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Of je moet dat electrische klepje bedoelen wat op ie rechter scherm gemonteerd zit....voor de rest heeft een EV nooit iets anders gehad, zowel in de oude uitvoering (zonder hydr stoters) als in de nieuwere (met hydr stoters) niet... Vandaar dat ik benieuwd ben.. |
|
||||
|
||||
![]() Nou deze is het! Nummer 7...Het is een Haynes manual...en heeft als beschrijving: Vacuum Switch!
http://www.volksforum.com/albums/fi...acuumSwitch.jpg |