![]() |
|
||||
|
||||
![]() koude-start verstuiver
koude-start sproeier koude-start ventiel koude-start injector koude-start sensor Okay 5 namen voor het zelfde onderdeel???? nu mijn probleem. Als auto lang heeft stilgestaan laten we zeggen 12 uur. Wilt de auto niet in 1 keer starten. ben er achter gekomen om eerst de sleutel een aantal keer op contact te zetten. En dan loopt de auto meteen of hij sputtert tegen valt dood, nog een keer starten en hij loopt meteen. Wat ik kan opmaken aan veel verhalen is dat het probleem in de buurt ligt van het hele koude-start gevalletje (vernaming 6). Ik geinvormeerd kosten 135 ex. onderdeel benaming startsproeier. en iemand op problemcar poste 20euro >> topic << Heb nog niet veel geprobeerd alleen de stekker van koude-startsproeier losgehaalt en gestart met koude motor, moest wel sleutel aantal keer op contact en van contact halen maar hij starte wel. om de koude-startsproeier zelf te testen lees ik in sommige gevallen losschroeven en iemand de auto voor je laten starten. Maar andere zeggen, met bobine kabel van verdeelkap massa maken, het gat wat ontstaat als je koude-startsproeier eraf haalt dicht maken ivm vacuum zuigen. WAt is nu de JUISTE procedure om de sproeier te testen zonder de boel nog verder te verzieken? Golf 2 GTI 16V PL 1991 |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hmmmzzz, ik denk eerder in de richting van een slechtwerkende brandstofpomp, of lekkende injectors...in ieder geval iets waardoor het systeem van druk gaat. Als je namelijk je contact een paar keer aan en uit zet loopt de brandstofpomp telkens een paar seconden, op die manier bouwt de druk weer op en start ie daarna redelijk probleemloos... Als je koude start *dinges* niet goed zou zijn start ie altijd moeilijk |
|
||||
|
||||
![]() lijkt mij ook idd brandstofdruk.
-accumolator? dit ding zit naast je brandstofpomp onder de auto die het systeem onder druk houd -brandstofdrukregellaar onder de kap Zoek het hier maar eens in. Koudestart kun je testen door hem eruit te schroeven (2 inbusjes) en kijken of ie met koude motor ook sproeit. |
|
|||
|
|||
![]() pomp in de brandstoftank
|
|
||||
|
||||
![]() Nu het weer beter word (warmer snachts en overdag) nu wilt de auto wel netjes in 1 keer starten dus geen vacuum probleem?
terugkerend naar de koude-startsventiel kost dit dingetje echt 150-200 euro? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Niet als je eentje van de sloop haalt... Zou um iig eerst even testen zoals hierboven aangegeven.