![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Golf 2 1800 Carb (GU) met stuurbekrachtiging
Ik kom net van de APK ![]() Doodsvonnis: Motorsteun bij versnellingsbak Rechter Spoorstang (StuurBekr.) Kan iemand me van beide tips geven hoe ik deze het beste kan vervangen en of dit veel werk is. Ik heb redelijk veel sleutelkennis... Alvast bedankt!! Last edited by DragonGr Dragon : 10-04-2006 at 10:41. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Om wat voor auto gaat het?
Motorsteun versnellingsbak is wel te doen. Andere onderdeel geen idee, maar zal vast ook wel meevallen ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#3
|
|||
|
|||
![]() Het is een Golf 2 1800 Carb (GU) met stuurbekrachtiging
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Wiel demonteren
Spoorstang loshalen bij de fusee. 1 bout. spoorstang uit stuurhuis draaien (ruimte voor steeksleutel onder het rubber) Nieuwe stuurstang monteren en daarna even uit laten lijnen. Thats it.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#5
|
|||
|
|||
![]() Dat klinkt eenvoudig...
Ruimte voor steeksleutel onder het rubber... Wat bedoel je daar precies mee. Moet ik hem van onderen losdraaien?? Kan het niet beter van boven als de stuurhoes eraf is?? En ik zat ook nog te denken om de stuurstangeinde te laten zitten, zodat ik niet hoef uit te lijnen. Wat denk je daarvan? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Als je speling op de kogels hebt zou ik ze beide vervangen (binnenste en buitenste) Dus eigenlijk de complete stang als je toch bezig bent.
Dan kan je hem wel laten zitten maar heb je er niks aan. Ik heb wel eens de slagen draad getelt om hem op de zelfde manier weer te monteren maar dat is wel de beun manier ![]()
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#7
|
|||
|
|||
![]() Snap ik, maar ik heb niet zo'n zin om weer 50 Euro kwijt te zijn voor uitlijnen...
|
#8
|
|||
|
|||
![]() spoorstang uit stuurhuis draaien (ruimte voor steeksleutel onder het rubber)
Kan je dat nog beter uitleggen?? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Nog even terug op de baksteun...
Ik heb even beter gekeken, en aan de achterkant zou ik de steun wel loskrijgen (dus tegen het schutbord). Maar aan de voorkant zitten twee bouten horizontaal door het uiteinde van de beugel. De achterste kan ik eruit krijgen, maar bij de voorste krijg ik hem niet voorbij de draagbalk van de auto (het chassis dus)... Suggesties?? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Versnellingsbak een stuk laten zakken/kantelen.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Door het subframe aan een kant los te halen en te laten zakken neem ik aan!!
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Het is alweer een tijdje terug dat ik die vervangen heb.
Maar je subframe moet je vanaf blijven. Je moet je achterste steun eerst losmaken. volgens mij was dat genoeg. Dan een stukje kantelen en dan kan je die 2 bouten eruit halen en die steun verwijderen |
#13
|
|||
|
|||
![]() wat gaat er dan kantelen?? en hoe?
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Je blok & bak.
Dan kan je via je linkerwielkuip die bouten eruit halen. Dus je auto op steunen zetten. je bak ondersteunen met een krik. de achterste steun verwijderen. je bak een stukje laten zakken, andere steun verwijderen. En dan de motorsteun vervangen. Zo ging het dacht ik. Misschien dat iemand anders dit onlangs nog heeft gedaan ? en dit kan toelichten/verbeteren. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Blijft hij dan niet "hangen" in de andere twee motorsteunen?
Bedankt in ieder geval. Ik ga het deze week proberen en dan ben ik de meest recente die het gedaan heeft en kan ik er alles over vertellen ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Hij blijft wel hangen, maar je bak komt lager te hangen waardoor jij die 2 bouten kan verwijderen.
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Ik snap het idee!! Bedankt!
Nu nog een paar tips voor de spoorstang en ik kan er weer een jaar tegenaan... |
#18
|
||||
|
||||
![]() als je de hoes van je stuurhuis losneemt (aan stuurhuis kant) Dan zie je daaronder een kogel en naast die kogel zitten kanten op de as (huis van het kogel) geslepen zodat daar een sleutel op kan zetten. Duidelijker kan bijna niet
![]()
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl |
#19
|
|||
|
|||
![]() Ja, sorry dat begreep ik wel.
Ik dacht dat je zei dat het vanaf onder moest... Maar ik kan er volgens mij van bovenaf goed bij... |
#20
|
|||
|
|||
![]() let op met het laten zakken van het blok
ivm onderste radiateur slang en aansluiting waterpomp[afbreken/lekken] |