Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-01-2005, 17:48
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default Start niet bij warme motor

Hallo mijn golf 1 GTI wil met warme motor niet starten.
Nadat de motor afgekoeld is start hij gewoon vrolijk weer.
Dit probleem heb ik net een paar dagen.

De startmotor gaat gewoon rond.
Ik snap er niets van.
Waar zou ik moeten zoeken?
Greetzz Stefan
Reply With Quote
  #2  
Old 13-01-2005, 18:47
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Je moet je injectiehuis eens van je luchtfilterbak aftrekken en dan in je injectie die grote luchtklep met je vinger een paar keer omhoog duwen, dan loopt ie denk gelijk(eenmalig maar goed) heb dat ook wel eens gehad. Daarnaast zou ik al je slangen eens checken op het injectiespruitstuk of ze niet gescheurd zijn of los zitten.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-01-2005, 21:22
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

Slangen heb ik net nagekeken.
Toen ik vanavond met koude motor de wagen startte en de motorkap opendeed hoorde ik zacht iets sissen.
Ik heb alle slangen eraf gehad en allemaal goed nagekeken op scheurtjes ed.
Ik heb ze allemaal gereinigd met een doek en goed terug vast gezet.
Hij siste niet meer.
1 probleem opgelost :biggrin:

Ik hoopte dat mijn probleem starten met warme motor opgelost was,
Ik heb toen motor warm gereden.
En daarna uitgezet.
als ik daarna direct daarna de wagen startte deed hij het.
Maar toen ik het na tien minuten weer probeerde niet
Daarna heb ik het luchtfilter geopend en de grote luchtklep een paar keer opgetild. heb ik weer getracht te starten. maar nee hoor. enkel de startmotor die rond draait maar niet aanslaan.
Waar zou ik nu moeten zoeken?
Reply With Quote
  #4  
Old 14-01-2005, 12:47
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

upzzzz
Weet iemand hoe ik uit de brand geholpen kan worden?
Ik heb nu alle massa punten opgeschuurd en blankgemaakt.
Dus ik heb nu ook een hele goede massa.
Maar dat was het ook niet
Reply With Quote
  #5  
Old 14-01-2005, 13:05
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,047
Default

Misschien iets met de choke of zow. Ik zou toch eerst ff de standaard dingen gaan vervangen. Bougies, bougiekabel, bobinekabel, verdelerkap en de rotor.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-01-2005, 13:15
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Wat voor type motor heb je??? Toch wel met de gewone k-jetronic opbouw orgineel golf 1 Gti, zo ja wissel je wardraairegelaar eens uit die voor op het onderblok zit!!!!!!!!!!! Kan het zijn bij mij was ik er destijds zo ziek van dat ik gewoon cabarateursheb gemonteerd.
Reply With Quote
  #7  
Old 14-01-2005, 13:21
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,671
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Het is een origineel DX (1.8 8V GTI) blokje.

Stefan,
Misschien komt er lucht in de brandstofleidingen tijdens het afkoelen van de motor?

En ik neem aan dat je het starten hebt geprobeerd zonder gaspedaal ingedrukt, halfgas en volgas?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #8  
Old 14-01-2005, 14:35
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

@Pieter
Ja dat heb ik allemaal geprobeerd.

1: hoe komt daar dan lucht in?
1: hoe krijg ik dat eruit?

@Steven16v Bougie's,rotor,verdeelkap,bougiekabels,benzinepomp ,benzinefilter vernieuwd en leidingen doorgeblazen nog geen 1000km geleden.
Slangen op injectiespruitstuk ook nagekeken.
massa's nagelopen.
Reply With Quote
  #9  
Old 14-01-2005, 16:43
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,671
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Lucht kan er in komen door de onderdruk die ontstaat in het systeem. Als er benzineslangen poreus zijn (dat kun je niet altijd zo met het blote oog zien!!), dan kan er lucht aangezogen worden.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #10  
Old 14-01-2005, 16:56
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

Maar als hij lucht aanzuigt dan zal hij met koude motor toch ook niet starten?
Reply With Quote
  #11  
Old 14-01-2005, 17:30
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 448
Default

Het slecht starten van een "warme" motor heeft vaak te maken met nalekkende injectoren. Na het afzetten lekt er brandstof in de verbrandingskamer en wordt het mengsel te rijk om te ontsteken. Na een tijdje verdampt dit mengsel en kan er weer gestart worden.
__________________
Golf mkII ´91 GT Turbo Diesel Intercooler
VW Golf Diesel site
Reply With Quote
  #12  
Old 14-01-2005, 17:38
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

Wat kan ik daaraan doen?
Zijn mijn injectoren kapot?
of moet ik ze laten reinigen?
En zal de wagen dan niet aanslaan bij een langere tijd doorstarten?
Reply With Quote
  #13  
Old 14-01-2005, 17:42
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by Stefan2
Wat kan ik daaraan doen?
Zijn mijn injectoren kapot?
of moet ik ze laten reinigen?
Ik beweer niet dat dit direct het probleem is, maar dit is wel vaak de oorzaak bij het slecht starten van een warme motor, die na een tijdje te zijn afgekoeld, direct weer start. Je zou inderdaad de injectoren kunnen laten reinigen.
__________________
Golf mkII ´91 GT Turbo Diesel Intercooler
VW Golf Diesel site
Reply With Quote
  #14  
Old 14-01-2005, 17:45
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by Stefan2
En zal de wagen dan niet aanslaan bij een langere tijd doorstarten?
Ligt er net aan hoe rijk het mengsel is. Als dit ver buiten de ontsteekgrenzen ligt, dan kan je het wel vergeten. Er is dan gewoonweg te weinig lucht.
__________________
Golf mkII ´91 GT Turbo Diesel Intercooler
VW Golf Diesel site
Reply With Quote
  #15  
Old 14-01-2005, 18:09
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

Oke dit is de moeite waard om te proberen.
Maandag breng ik de injectoren weg.
om te laten reinigen
en vernieuw de benzine slangen.
ik laat het wel weten of het probleem dan verholpen is.
tot zo ver thx allemaal.
Reply With Quote
  #16  
Old 17-01-2005, 18:37
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

Vandaag kreeg ik van iemand die zo'n soortgelijk probleem had deze tip.
"het was een relais dat de benzinepomp regelt dat soms wel en dan niet werkte, na een tijd stil te staan hoopt er benzinedamp op in de onstekingskamer, waardoor hij dan wel startte"
weet iemand welk relais het is van de benzine pomp? en hoe kan ik testen of dat relais echt goed is?
Greetz Stefan
Reply With Quote
  #17  
Old 17-01-2005, 21:29
carbreaker de autosloper carbreaker de autosloper is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,368
Default

bij die van mijn was de pomp stuk hij liep dan eerst op de koud start en verlloor ook veel vermogen maar je kon er nog wel mee op pad als ie eenmaal liep,,,meten is weten
Reply With Quote
  #18  
Old 17-01-2005, 23:37
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

Bedoel je de benzine pomp?
Dat is een splinternieuw ding nog geen 1000km onder de wagen.
Maar ik ga ind een benzine druk meting laten doen.
Kan nooit geen kwaad.
Reply With Quote
  #19  
Old 04-04-2005, 13:00
Andre1974 Andre1974 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1
Default

Hey Stefan2,

Ik ben benieuwd of je al iets meer te weten bent gekomen. Ik heb onlangs ook een golf aangeschaft met dezelfde 1.8 8v motor. En alle problemen die je hierboven beschrijft heb ik ook. Starten bij een koude motor gaat goed, motor uitzetten en meteen weer starten gaat ook goed. Maar wanneer de motor ongeveer 5-10 minuten uitstaat krijg je de motor niet meer 'normaal' gestart. Als ik de sleutel gewoon door blijft draaien, en absoluut géén gas geef, zal de auto na ongeveer 1 minuut aanslaan. (Dit is dus absoluut niet goed voor de accu, en de startmotor zal ook een beetje gaan stinken). Het lijkt er idd op dat de auto iedere keer verzuipt als de motor even gedraaid heeft.

Als je een oplossing voor het probleem hebt hoor ik het graag.

Groeten André
Reply With Quote
  #20  
Old 04-04-2005, 17:36
Wim_pie Wim_pie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 202
Send a message via MSN to Wim_pie
Default

jullie komen met een hoop oplossingen maar ben bang dat het dat niet is

ik heb namelijk hetzelfde probleem
1 oplossing vondt ik wel kloppen en das over de injectoren

als ik mijn auto langer dan 30min stilzet start hij heel moeilijk
als hij eenmaal loopt lijkt het net alsof hij op 3 pitten loopt en moeilijk op gang komt
als ik dan 2x gas geef is het weg
maar lijkt net alsof hij geen benzine krijgt of juist verzuipt
als je hem start schud hij ook onwijs athans dat probeert tie (stugge vering)

en idd bij koude moter nergens last van
__________________
The Return of the legend !!

<<<<V-Dub Team Haaglanden !!>>>>
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum