![]() |
|
||||
|
||||
![]() Kan iemand me uitleggen hoe je een kabelboompje maakt om je fan van de radiator met een schakelaar aan en uit kunt zetten dmv een draadschemaatje?
Kabels van m'n fan zijn nite zo jofel meer en de fan reageert ook nergens meer op als ik de stekkres van de sensor doorverbind met een draadje. fan zelf doet het nog ewl als ik der rechtstreeks stroom op zet van de accu dus fan zelf is niet stuk.
|
|||
|
|||
![]() hoe heb je getest dan of die nog werkt? hoe doe je dat?
|
|
||||
|
||||
![]() Hbe hem getest door de 2 stekkers die normaal op de sensor zitten met een draadje door te verbinden.
Heb al nieuwe sensor liggen en stekkertjes van de beide draden zjin ook behoorlijk groen door oxidatie De fan zelf heb ik rechtstreeks met de accu 1 draad op de +pool van acu en fan en andere op -pool van de accu en fan gezet
|
||||
|
||||
![]() ik heb zo ook een donkerbruin vermoeden dat mijnes ook niemeer draaid...
|
|
||||
|
||||
![]() kijk eens of er een zekering stuk is en vervang anders de stekkers kan me niet voor stellen dat de draden niet goed meer zijn
|
|
||||
|
||||
![]() Als je de twee stekkers op de temp. voeler, die onder in de radiateur gedraaid zit, tegen elkaar aan houdt moet de fan gaan draaien, doet hij het niet, is er iets met je bedrading of de fan is kapot.
Als je een schakelaar wilt gebruiken vanaf het dashboard, kun je gewoon een 15 (geschakelde plus) ergens weg halen, of een nieuwe aansluiting in de zekeringkast maken als er nog ruimte is. De plus heb je dan al, die laat je vervolgens naar de plus van de fan lopen en de min gaat naar massa. |
|
||||
|
||||
![]() blijkt dus geen stroom op te staan vanaf m'n zek.kast. het signaal draadje wat achter op m'n zek. kast zit krijgt dus geen stroom van het relais op de kast die de fan aanstuurt...
|
||||
|
||||
![]() Idd de fan wordt aangestuurd door een relais op je zekeringkast. bij mij nr 31.
Je hebt 2 soorten fans. 1speed en 2speed fans, te herkenen aan een 2 polige of 3 polige stekker in je radiateur. Wil je de fan vanuit de auto kunnen bedienen moet je zeker gebruik maken van een relais, omdat anders de schakelaar teveel op zijn donder krijgt. Normaal gesproken kun je idd op in stekker die op de sensor van de radiator zit een draadje steken waarna hij het doet. Bij jou zit het probleem al in de kabelboom Of je lost het probleem met de kabelboom op, of je legt even nieuwe bedrading aan (Accu +) -(draad 2,5mm2)-(relais aansluiting 85)-(relais aansluiting 30)-(draad 2,5mm2)-(fan)-(draad)-(massa) en de schakelaar als volgt: (Accu +)-(draad)-(relais aansluiting 86)-(relais aansluiting 87)-(draad)-(schakelaar)-(draad)-(massa) succes |
|
||||
|
||||
![]() het zit in m'n zek. ksat zelf.... als ik stroom zet op dat draadje wat op m'n zek. kast zit dan draait die fan dus wel...
|
||||
|
||||
![]() Is het relais wel goed ?
En de zekering ook ? Als je een zekeringskast moet hebben heb ik volgens mij nog wel 1. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hoe moet je zown relais testen? Zekeringen zijn allemaal nog goed. Kan je die zek. kast ook doormetenvoor die fan?
|
||||
|
||||
![]() zekeringskastjes willen ook nog weleens graag stuk gaan van de golf 1 & 2 he..
|
|
||||
|
||||
![]() Gewoon even een ander relais proberen
|