Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-05-2006, 22:17
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default Golf loopt onderin bagger met dubbele Webers (DCNF)

Hallo!!

Ik had eindelijk mijn uitlaat onder de Golf dus kon het apparaat eindelijk fatsoenlijk aan de loop .
Maar problemen! Beestje loopt onderin bagger (net of er een scherpe nokkenas is toegepast, maar dat is niet zo). Spuugt/vlamt uit de kelken en in de hoge toerentallen is het beter. Ook lees ik aan mijn A/F meter af dat het mengsel pas goed is als ik hem op de choke heb staan.

Dus ik concludeer:
Sputteren/spugen/vlammen --> Te arm mengsel.
Late reageren A/F meter --> Te arm mengsel.
Onderin geen tot weinig gasreactie --> Te arm mengsel.

Nou is mijn vraag: Wat is de basis synchroonafstelling voor die apparaten dat et een beetje fatsoenlijk loopt?

Hoe ver moeten: (zie afbeelding)

*De co-schroeven open gedraaid worden? (nmr.46)
*De luchtcorrectieschroeven open gedraaid worden? (nmr.74)

Ik heb twee opmerkingen gevonden van Serge:

Quote:
Originally Posted by serge pot
duuh
basis synchroon : draai stationair helemaal terug .en stel de drosselkleppen op tuimelen .daarna stationair weer uitdraaien totdat motor weer stationair loopt .co schroeven op 3 tot 4 hele slagen los


Tuimelen: Het moment van open en dicht gaan????

Quote:
Originally Posted by serge pot
synchroon is kut ,en backfire uit webers is te arm mengsel


En nog een vraagje:Kun je de Webers afstellen op de vacuumaansluitingen?? Dus die onderaan bij de gaskleppen zitten. Want ik neem aan dat in het inlaatspruitstuk de druk per gasklep anders is. Het spruitstuk bestaat uit vier individuele buizen in principe.





__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82

Last edited by Moroder : 07-05-2006 at 12:58.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-05-2006, 14:21
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

eerst je synchroon goed afstellen,daarna kun je echt wat proberen.
ik denk dat je stationairsproeiers iets groter moeten,zodat hij bij het stationair lopen iets rijker staat.
gr Jan
Reply With Quote
  #3  
Old 05-05-2006, 16:50
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Ik heb even synchroonklokken (4 stuks naast elkaar) geleend van een bekende . En dus geconcludeerd dat er een vacuumlek is. De eerste carburateur reageerd niet tot weinig. Het werk vorderd, dus ik zal de nieuwtjes even melden .
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #4  
Old 07-05-2006, 13:04
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Het werk is gevorderd! Heb de vacuumlekken opgelost (was een kweste van voetpakkingen en rembekr. slang).

Heb met de klokken cilinders 2,3 en 4 gelijk kunnen krijgen. Maar 1 wil op de een of andere manier niet meewerken. Moet de Co-schroef en luchtschroef veel te ver uitdraaien om ook maar enigzins in de buurt te komen van het vacuum van de andere carbs.
Stationair is nu goed, ding loopt gewoon mooi. Maar bij het gas geven gaat carb 1 ploffen, sputteren en soms vlammen.

Iemand een idee wat dit is?? (en graag een oplossing)
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #5  
Old 08-05-2006, 12:55
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Volgens mij is schroefnr:74 van de luchtomloopregeling maar dit weet ik bij deze carbs niet zeker.
Mocht dit wel zo zijn,controleer dan ff of deze allemaal dicht staan.
Daarna je vacuum nog eens meten.
Die eerste cilinder waar je het over hebt is toevallig niet de cilinder waar je vacuum voor de rembekrachtiger op zit,het kan namelijk zijn dat je bekrachtiger lek is,waardoor je dus een vacuumverschil krijgt.
Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt.
gr JAN
Reply With Quote
  #6  
Old 08-05-2006, 13:55
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Volgens mij is schroefnr:74 van de luchtomloopregeling maar dit weet ik bij deze carbs niet zeker.
Mocht dit wel zo zijn,controleer dan ff of deze allemaal dicht staan.
Daarna je vacuum nog eens meten.
Die eerste cilinder waar je het over hebt is toevallig niet de cilinder waar je vacuum voor de rembekrachtiger op zit,het kan namelijk zijn dat je bekrachtiger lek is,waardoor je dus een vacuumverschil krijgt.
Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt.
gr JAN


En waar is die luchtomloopregeling voor dan?? Ook al verdraai ik deze, ik krijg het helemaal niet in de buurt van de andere vacuumgehalten.

Maar et ding loopt volgens mij gewoon te arm. Ploft nu ook uit de andere carbs. En hij wordt zeer snel warm (wat op arm mengsel duid).

Ideetje wat voor sproeiers erin moeten dan??

Nu ist hoofdsproeier 130 en lucht 200.
Heb van Serge et advies gekregen 140 en 200. Kan dit kloppen.

Motor is namelijk een vrij standaard 90pk 1800 blok. Met spaghetti.


Edit: Heb net ff voor 50 euro aan sproeiers besteld . Duur spul.
En de rembekrachtiger is niet lek. Motor liep hetzelfde toen ik er gewoon een slang aanhad die ik had afgedopt...
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82

Last edited by Moroder : 08-05-2006 at 15:51.
Reply With Quote
  #7  
Old 09-05-2006, 11:56
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Ik heb zelf het idee dat je luchtsproeiers te groot zijn.
Als je hier een kleinere maat in zet krijg je een groter vacuum in de mengbuis van de sproeiers waardoor hij meer brandstof aanzuigt en dus rijker gaat lopen.
Ik rij zelf op 135 benz en 135 luchtsproeiers in mijn 2.0 16v met 45 dcoe webers,maar dit is natuurlijk per motor verschillend.
Reply With Quote
  #8  
Old 09-05-2006, 11:59
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

p.s. wat is de venturimaat van deze carbs
Reply With Quote
  #9  
Old 09-05-2006, 17:03
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
p.s. wat is de venturimaat van deze carbs


32 hele mm's
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #10  
Old 09-05-2006, 17:05
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

En sorry , Serge heeft me het advies gegeven om 140 hoofd en 180 lucht te gebruiken (staat 200 paar posts terug)... En 34 mm venturi's
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #11  
Old 09-05-2006, 18:59
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Pfff.........dit gaat me toch allemaal ff boven de pet hoor. Zoveel sjoegel hebk nie van dit soort dingen.
Ben blij da'k injectie heb........

Maar Jeroentje: Succes met de afstelling !!!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #12  
Old 09-05-2006, 19:15
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by Little Red Rooster
Pfff.........dit gaat me toch allemaal ff boven de pet hoor. Zoveel sjoegel hebk nie van dit soort dingen.
Ben blij da'k injectie heb........

Maar Jeroentje: Succes met de afstelling !!!



Dankje Fred . Et komt wel goed or. Van de week krijg ik de sproeiers en dan loopt ie als een tiet. Dat weet ik gewoon .
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #13  
Old 10-05-2006, 12:02
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Volgens mij kom je met 140/180 een heel eind in de goede richting.
Ben zeer benieuwd naar het resultaat.
gr Jan.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum