![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Weet iemand of de camberstelbouten van een Golf2 hetzelfde zijn als van een Golf1 ?
Kan namelijk niet het originele systeem gebruiken, omdat dit niet kan icm de FK-schroefset van mij. Kan het beste een set camberstelbouten halen volgens de uitlijnspecialist. Dus ik vragen bij automaterialentent, kunnen ze ze alleen maar bestellen voor Golf2 en nieuwer. Staat niets in het systeem over Golf1. Het gaat btw om bouten van Monroe. Hoop dat iemand snel een antwoord heeft, want dan kan ik weer naar de uitlijner om de Golf1 lekker sportief af te laten stellen ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() toevallig een onderdeel nummer ervan...kan ik in de sletka kijken of dat hetzelfde is
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Magic camberbouten van een Golf 2 zijn anders dan van een Golf 1. Maar of ze op zo'n schroefset passen weet ik niet. Zal ff in de partscat kijken hoe dat eruit ziet
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() En mag ik er op wijzen dat deze camberbouten niet excentrisch zijn? Aangezien ze zelfs nog bij de Seat Arosa/VW Lupo enz gebruikt worden. En die maken geen gebruik meer van excentrisch bouten, maar net als de Golf 2 van een verstelbare fuseekogel.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wat is er verstelbaar dan aan de fuseekogel van de Golf 2?? Ben benieuwd wat ik dan al die jaren over het hood zie ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ooit ovale bouten gezien? Dacht toch altijd dat als je in een ovaal gat (of langwerpig hoe je et noemt) een ronde bout stopt. Dat je deze kan verschuiven. Dus dan zou een fuseekogel met 3 bouten in 3 langwerpige gaten toch ook kunnen verschuiven. Of is dit volgens jou niet waar? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Kan je niet de HR triple C cambe bouten gebruiken?
Wiebrand
__________________
B-Extreme B-Tuning 1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!! |
#9
|
||||
|
||||
![]() Heb die H&R units even bekeken op een foto en dat is hetzelfde idee als de Monroe bouten.
Ga wel even vragen bij de dealer of de bouten dezelfde lengte zijn bij een Golf2, waarmee de voorpoot wordt vastgezet. Als dit zo is dan zullen die Monroe bouten ook wel op mijn Golf1 passen. ![]() ![]() Last edited by Lieuwe : 19-05-2006 at 10:20. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
In weze zou je ja gewoon m12 bouten kunnen gebruiken. Alleen weet ik niet of je de kop kwijt kunt. Camberbouten van een Golf 1 zijn namelijk m12 met een m10 (17mm) kop. Het bovenste gat van de veerpoot is ovaal. dus dan kun je de fusee gewoon schuiven. Alleen zit het ringetje er niet die ondersteuning bied (het excentrische ringetje). |
#11
|
||||
|
||||
![]() stomme vraag maar waar zijn deze bouten goed voor?
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Om je camber te kunnen verstellen. Das dus hoe scheef je wiel staat in verticale richting. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Niemand die zeker weet of die Monroe bouten van een Golf2 op de Golf1 gaan passen ? Wil het wel zeker weten ivm kostprijs van 40€+.
Of als iemand nog andere oplossingen heeft dan hoor ik het ook graag. Kan dus volgens de uitlijnpersoon de originele excentrische stelbouten niet gebruiken icm de FK schroefset. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Waarom kun je ze niet bij een FK set gebruiken past het niet o.i.d .Geven ze in de montage voorschriften aan dat de bouten vervangen moeten worden. Misschien kun je even een mailtje naar FK sturen of dit werkelijk nodig is of vragen om een kopie van het TUV rapport daar moet dat namelijk in staan.
|