Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-05-2006, 20:00
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default welke versnellingsbak op Golf I G60

Ik ben al een tijdje bezig met de ombouw van mijn Golfje I naar G60

Nu had ik graag jullie ervaringen en meningen gehad over het rijden met een +-200 a 220 pk sterke Golf I en stangengeschakelde bakken...

Het rijden met kabelgeschakelde bakken is voorlopig geen optie...

Dus:

Welke bakken hebben jullie gereden, welke kunnen dat vermogen aan en hebben de goede verhoudigen,...
Reply With Quote
  #2  
Old 22-05-2006, 21:53
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 708
Send a message via MSN to Maarten
Default

Ik had geen g60 maar mijn TDtje trok ook best aardig (90mm homokineten over de helft)

4T is de langste 020 bak dus dat met 100mm flenzen/assen en een versterkt differentieel lijkt me de beste optie.

FF kan ook, is een tikketje korter.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard
VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard
Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard

- Build to go, not to show -
Reply With Quote
  #3  
Old 23-05-2006, 11:25
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Ik zou dan gaan voor een 020 2y bak , inderdaad met de boutenset in het diff ipv de klinknagels..
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #4  
Old 23-05-2006, 11:37
Tommy_cc_'s Avatar
Tommy_cc_ Tommy_cc_ is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 145
Default

voorbeeldje van een dergelijke boutenset en klinknagels???
__________________
Einzer eingezatst!!
Reply With Quote
  #5  
Old 23-05-2006, 15:19
Timmetje20 Timmetje20 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 443
Default

Heb ik inderdaad wel vaker gehoord, dat het met die klinknagel versie niet goed komt bij grote vermogens! Zou ik inderdaad ook vervangen voor het boutenset
Reply With Quote
  #6  
Old 23-05-2006, 17:43
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

thanks manne voor de replys

keep them comming
Reply With Quote
  #7  
Old 29-05-2006, 17:31
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Reed met 223pk en 280nm de diff lagers in 3000km naar z'n grootje.

Het hangt ook net van je gebruik af, mijn koppeling 180mm brande finaal op.
Kon ik 2x sprinten, dan moest ik een half uur koelen.

Nu rij ik met 02A, en de problemen zijn voorbij.
Alleen moet je de bak iets meer tijd geven om te schakelen.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #8  
Old 31-05-2006, 19:59
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Reed met 223pk en 280nm de diff lagers in 3000km naar z'n grootje.

Het hangt ook net van je gebruik af, mijn koppeling 180mm brande finaal op.
Kon ik 2x sprinten, dan moest ik een half uur koelen.

Nu rij ik met 02A, en de problemen zijn voorbij.
Alleen moet je de bak iets meer tijd geven om te schakelen.


idd, daarmee dat ik een stangengeschakelde bak wil

2y lijkt me dan de beste oplossing dus?
Reply With Quote
  #9  
Old 31-05-2006, 21:32
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by dubster.be
idd, daarmee dat ik een stangengeschakelde bak wil

2y lijkt me dan de beste oplossing dus?


Nee ik reed met een 7G, dat is ook bouwtype 020 net als de 2Y.
Alleen de 7G heeft een iets langere 5.

Deze bak was na 3000km overleden, en was ik doorgereden had ik deze bak geen 500km meer gegeven.
De olie liep er gewoon uit, en de lagers waren helemaal op.




Tevens is de koppeling die je kwijt kunt in de 020 niet opgewassen tegen het moordende koppel van de G60 motor.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG

Last edited by Gti1-G60 : 31-05-2006 at 21:37.
Reply With Quote
  #10  
Old 01-06-2006, 07:21
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

heb een 2y achter m'n 16v,werkte tot voorkort goed alleen het dif.kon het niet aan
dus zeker een versterkt dif.nemen.
ik heb nu een ATH/2Y bak er onder?[van 2 een gemaakt]
let wel op wat voor bak je pakt,ivm ingaande as [een 2y heeft er een van 22mm en de andere 20mm]



Reply With Quote
  #11  
Old 01-06-2006, 08:30
rallye16vt rallye16vt is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 666
Default

Ik zou ook gewoon voor de g60 bak gaan, een stangenbak is iets minder ombouwwerk, maar loopt ie je stuk dan denk je van.....
De meesten nemen al snel: chip & poely en dag dag bakkie.
Het raakvlak van je koppelingplaat is ook vele malen groter bij een g60.

Last edited by gti-g60 girl : 01-06-2006 at 08:33.
Reply With Quote
  #12  
Old 01-06-2006, 10:53
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by gti-g60 girl
Ik zou ook gewoon voor de g60 bak gaan, een stangenbak is iets minder ombouwwerk, maar loopt ie je stuk dan denk je van.....
De meesten nemen al snel: chip & poely en dag dag bakkie.
Het raakvlak van je koppelingplaat is ook vele malen groter bij een g60.

koppelingsplaat is toch gelijk aan die van een 16v??
Reply With Quote
  #13  
Old 01-06-2006, 11:03
dubster.be's Avatar
dubster.be dubster.be is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 1,206
Default

tja, jullie zijn me aan het overtuigen

wilde gewoon wat "vlugger" schakelen, maar als dat maar enkele 1000'en km'ers meegaat,dan hoeft het voor mij ook niet echt

ik ga dan idd missch beter voor degelijkheid en betrouwbaarheid....
Reply With Quote
  #14  
Old 01-06-2006, 11:14
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

als je vlotter wilt schakelen moet je zelf een bakverhouding samen stellen,die kort op elkaar volgen.
Reply With Quote
  #15  
Old 01-06-2006, 12:14
rallye16vt rallye16vt is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 666
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
koppelingsplaat is toch gelijk aan die van een 16v??


Nee hoor, g60 is groter.
Reply With Quote
  #16  
Old 01-06-2006, 15:47
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

diameter210mm en een gat van 20.3mm????
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum