![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik ben al een tijdje bezig met de ombouw van mijn Golfje I naar G60
Nu had ik graag jullie ervaringen en meningen gehad over het rijden met een +-200 a 220 pk sterke Golf I en stangengeschakelde bakken... Het rijden met kabelgeschakelde bakken is voorlopig geen optie... Dus: Welke bakken hebben jullie gereden, welke kunnen dat vermogen aan en hebben de goede verhoudigen,... |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik had geen g60 maar mijn TDtje trok ook best aardig (90mm homokineten over de helft)
4T is de langste 020 bak dus dat met 100mm flenzen/assen en een versterkt differentieel lijkt me de beste optie. FF kan ook, is een tikketje korter.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik zou dan gaan voor een 020 2y bak , inderdaad met de boutenset in het diff ipv de klinknagels..
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#4
|
||||
|
||||
![]() voorbeeldje van een dergelijke boutenset en klinknagels???
__________________
Einzer eingezatst!! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Heb ik inderdaad wel vaker gehoord, dat het met die klinknagel versie niet goed komt bij grote vermogens! Zou ik inderdaad ook vervangen voor het boutenset
|
#6
|
||||
|
||||
![]() thanks manne voor de replys
keep them comming ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Reed met 223pk en 280nm de diff lagers in 3000km naar z'n grootje.
Het hangt ook net van je gebruik af, mijn koppeling 180mm brande finaal op. Kon ik 2x sprinten, dan moest ik een half uur koelen. Nu rij ik met 02A, en de problemen zijn voorbij. Alleen moet je de bak iets meer tijd geven om te schakelen.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
idd, daarmee dat ik een stangengeschakelde bak wil 2y lijkt me dan de beste oplossing dus? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee ik reed met een 7G, dat is ook bouwtype 020 net als de 2Y. Alleen de 7G heeft een iets langere 5. Deze bak was na 3000km overleden, en was ik doorgereden had ik deze bak geen 500km meer gegeven. De olie liep er gewoon uit, en de lagers waren helemaal op. Tevens is de koppeling die je kwijt kunt in de 020 niet opgewassen tegen het moordende koppel van de G60 motor.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() Last edited by Gti1-G60 : 31-05-2006 at 21:37. |
#10
|
|||
|
|||
![]() heb een 2y achter m'n 16v,werkte tot voorkort goed alleen het dif.kon het niet aan
dus zeker een versterkt dif.nemen. ik heb nu een ATH/2Y bak er onder?[van 2 een gemaakt] let wel op wat voor bak je pakt,ivm ingaande as [een 2y heeft er een van 22mm en de andere 20mm] ![]() ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Ik zou ook gewoon voor de g60 bak gaan, een stangenbak is iets minder ombouwwerk, maar loopt ie je stuk dan denk je van.....
De meesten nemen al snel: chip & poely en dag dag bakkie. Het raakvlak van je koppelingplaat is ook vele malen groter bij een g60. Last edited by gti-g60 girl : 01-06-2006 at 08:33. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
koppelingsplaat is toch gelijk aan die van een 16v?? |
#13
|
||||
|
||||
![]() tja, jullie zijn me aan het overtuigen
![]() wilde gewoon wat "vlugger" schakelen, maar als dat maar enkele 1000'en km'ers meegaat,dan hoeft het voor mij ook niet echt ik ga dan idd missch beter voor degelijkheid en betrouwbaarheid.... |
#14
|
|||
|
|||
![]() als je vlotter wilt schakelen moet je zelf een bakverhouding samen stellen,die kort op elkaar volgen.
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nee hoor, g60 is groter. |
#16
|
|||
|
|||
![]() diameter210mm en een gat van 20.3mm????
|