![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hey jongens,
even een vraagje ![]() Ik kwam eergister een turbo van Schrick tegen. De verkoper beweerde dat ik mijn compressie niet hoefde te verlagen omdat hij met een lage druk van 0,7 bar werkte. Ik moest een andere luchtweger van een Porsche pakken o.i.d., de boel erop schroeven (was plug & play) en ik kon gaan met 160 pk. Maar 0,7 bar is toch niet extreem laag? Hierbij moet je toch wel je compressie verlagen ![]() Alvast bedankt! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Vergeet ik mijn hamvraag...
Hoeveel bar levert een turbo van een diesel? Als dit nou ook 0,7 is, kan ik net zo goed dat proberen = goedkoper! De Schrick turbo was 250 euro geloof ik en het spruistuk ook 200. Maar de turbo past toch ook wel op een diesel spruitstuk. Het is trouwens een KKK turbo. |
|
||||
|
||||
![]() gewoon de complete set kopen die hij aanbied..dus incl intercooler uitlaat etc..
setje is echt uniek
|
|||
|
|||
![]() Zit ik ook over te denken
![]() Maar komt het op hetzelfde neer wanneer je een turbo van een diesel incl. spruitstuk neemt, of levert deze meer druk? En past de lader dan ook op een TD spruitstuk, die heb ik namelijk nog liggen... |
|
|||
|
|||
![]() Weet niemand dit toevallig? Moet wel passen toch...?
En welke turbo's leveren nog meer 0,7 bar (of minder)? Die van een TD ook? Alvast Bedankt ![]() Last edited by TD15 : 08-05-2006 at 17:40. |
|
||||
|
||||
![]() Ik weet geen antwoord op jouw vragen, maar jij komt wel leuke dingen tegen zeg
![]() dikke shit ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() staat gewoon op marktplaats hoor
|
|||
|
|||
![]() wordt het niet minder leuk van
![]() Maar niemand die weet hoeveel druk een turbo van een diesel geeft en/of een schrick turbo op een diesel spruitstuk past? Dan kan ik overwegen wat ik ga doen! |
|
||||
|
||||
![]() zou voor de complete set gaan..veel mooier en unieker
|
|||
|
|||
![]() Er was toch iets met diesel-turbo's op een benzine motor?
Als ik het goed heb zijn diesel-turbo's niet bestand tegen de hogere uitlaatgastemperatuur van een benzine-motor. Wat is nu de compressieverhouding?
|
|||
|
|||
![]() Helemaal standaard nog, nooit iets aan gedaan (dus waarschijnlijk een stukje minder dan toen hij nieuw was). Ik weet het zo niet uit mn hoofd, maar kun jij aan de hand van de compressie vertellen tot hoeveel turbodruk ik kan gaan? Dan wil ik het straks wel even meten
![]() ![]() Maar als dat het probleem is met diesel turbo's, tot hoeveel druk kan je zo op je GTi schroeven zonder aanpassingen? Echt 0,7? Vind ik nogal veel... |
|
|||
|
|||
![]() Somebody correct me if i'm wrong, maar ik heb gelezen dat je veilig turbodruk kan toepassen tussen de 0,3 en 0,5 bar op een gezonde motor. De turbo die geleverd is, KKK k024 als ik het goed heb, levert 0,65 bar. Dit moet dus anders afgeregeld worden op de wastegate, lijkt mij. Anders riskeer je een opgeblazen koppakking. Maar ik kan het overdrijven (zoveel verstand heb ik er niet van), dus als iemand er meer verstand van heeft dan ik, please correct me.
Groetjes, Richard. |
|
|||
|
|||
![]() Zou eventueel in het begin een dikkere koppakking kunnen proberen en dan te gaan meten en weten
![]() En de set van Schrick, turbo had iets speling op de as en hij wilde het liefst een compleet setje kwijt. Is natuurlijk ook het mooist en het makkelijkst, maar dan vroeg hij er 900 euro voor. Dus ik kijk nog even wat de andere alternatieven zijn! ![]() En aan welke andere turbo's zou je eventueel kunnen denken om zo toe te passen? Van een diesel kan dus zeker weten nÃ*et (ivm de hitte?)? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik doel op de compressieverhouding, dat is wat anders dan de compressiedruk die je kunt meten ![]()
|
||||
|
||||
![]() het gaat niet zo zeer om turbo's van diesel's.
je moet meer kijken hoe de lag van de turbo is. een diesel turbo is bijvoorbeeld gemaakt om te spoelen tussen 2 en 4500 toeren ( nemen we een gemiddelde motor ) , ga jij zon turbo nu op je noem is wat 1800 8v zetten kan het dus zijn dat hij bij 2500 toeren als een gek gaat spoelen tot en met 4 a 4500 en dan er mee stopt of erger je draaid de turbo gewoon over de kop. wil je het redelijk binnen de perken houden kwa kosten, koop dan een complete set. of zoek anders een turbo van een bestaande motor die ongeveer de zelfde cilinder in houd heeft en ook in het vermogens gebied zit die jij wilt bereiken. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() ![]() Dus Vwmk2driver, dan kan ik beter op zoek gaan naar een compleet deel incl. turbo van een Volvo of Porsche o.i.d.? Maar dan moet ik wél wat aan de compressie doen lijkt mij... Maar valt vast wel te regelen dat hij 0,5 bar druk geeft toch!? Ik kan wel een diesel uitlaatspruitstuk gebruiken en daar past de turbo op? Thnx ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ehm...zat nog even te denken, maar er staat niets over de ontsteking, dat zal toch ook wat veranderd moeten worden?
|
|
|||
|
|||
![]() Ik ben toevallig gisteren bij de verkoper geweest voor iets anders, en het is een betrouwbare jongen, die volgens mij weet waar hij het over heeft. Onderdelen (al dat Schrick spul van Marktplaats) zien er goed uit.
Ik denk dat het een mooie kans is, ik had het zo mee willen nemen, alleen heb ik er het geld niet voor. O.a. hagelnieuw GTi 1 motorblok Schrick compleet, in ori VW doos.
Last edited by Zestienkleppen : 12-05-2006 at 17:22. |
|
|||
|
|||
![]() Precies...Voor de hele set heb ik het geld nu ook niet voor! En hij wil natuurlijk alleen de complete set verkopen, volkomen logisch toch
![]() ![]() PS. was ook niet als kritiek op de verkoper bedoeld!!! Was een hele aardige jongen wat ik zo mee kreeg, dus dat is het hem niet. Maar ik vroeg gewoon algemeen of er nog een andere ontsteking op moet, zo ja welke ![]() Thnx! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() goedkoop tunen werkt gewoon niet, mocht je niet eens geld hebben om de set van 900,- aan te schaffen begin er dan niet aan.
als je ermee bezig gaat zul je nog wel wat klein grut nodig moeten hebben dus klap er zo nog even 500,- bovenop