![]() |
|
||||
|
||||
![]() Wat ik niet snap is dat een 16v bak zonder problemen in een mk1 past en een g60 bak niet terwijl beide zonder problemen in een mk2 passen. Kan iemand mij uitleggen hoe dat zit?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je bedoelt het verschil 020 en 02A. Verschil is de kabelschakeling, ophanging van de bak en de lengte van de aandrijfassen. Tevens moet je de bediening van de koppeling ombouwen. Verder van je van 180mm naar 228 koppelings diameter, geeft geen problemen, maar je moet wel het vliegwiel ed. ombouwen. Het is even werk.
|
||||
|
||||
![]() 3 vragen gelijk,, waarom is de ophaning van de bak anders dan een 16v bak, hoe pas je dit aan en wat voor aandrijfassen moet je dan gebruiken?
|
||||
|
||||
![]() Omdat de bouwvorm van de bak anders is; een 16V bak is qua bouwvorm gelijk aan alle bakken die in de Golf geleverd zijn, de bak van de G60 niet, die is anders qua vorm.
Ik heb deze bak ook in mijn cabrio 1 ( G60) en het ombouwen valt best mee. Je moet 2 steunen maken om de bak mee te kunnen bevestigen en idd de bediening van de koppeling ombouwen naar hydraulische bediening als je dat wil. Wil je dat niet dan kan je ook een ombouwsetje bestellen bij VW om de hydraulisch bediende koppeling weer kabelbediend te maken. De aandrijfassen van een Golf G60 passen gewoon, die van een Corrado zijn idd te lang. Welke aandrijfassen je gebruikt maakt niet zoveel uit, qua sterkte zijn ze gelijk zolang de flenzen maar aan de bak passen ( 100 mm)
|
||||
|
||||
![]() Thx voor de uitleg! Je zou dan ook Scirocco 16v assen kunnen gebruiken?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De assen van een golf G60 zijn ook te lang, de holle as dan. Bij stevig verlagen heb je kans de keerring uit de bak te drukken. Assen die geschikt zijn, de Scirocco 16V en de Cabrio met de 100mm homokineten. De korte as, is niet het probleem. En waarom de bak anders is, dat moet je Volkswagen vragen dat weet ik ook niet. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Als je het zeker wil weten moet je idd, zoals André zegt, de assen van een Scirocco of cabrio nemen met de 100 mm flenzen.
Ik heb in de afgelopen jaren heel wat cabrio's omgebouwd en gebruik altijd gewoon de Golf assen...heb nooit problemen gehad dat ze te lang zijn.
|
||||
|
||||
![]() Oké, bedankt voor alle antwoorden!
|
||||
|
||||
![]() Ik verkoop setjes baksteunen om de 02a en 02j bakken in een type 1 te kunnen monteren.
![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Wat kost zoiets nou bert?