![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Vandaag serieus aan de slag gegaan met de kabelboom van mijn projectje...
van 1.1 -> 1.8 gti (bouwjaar 1983) Ik wilde graag een kabelboom van een gti dx hebben, maar deze was nergens te vinden en heb ik mij laten overhalen om het met een golf 2 gti kabelboom te doen. De aansluiting in het dashboardkastje kwam overeen en verder de blauwe, groene en bruine stekker op het blok (koudstartsproeiert, warmdraairegelaar...en nog zoiets ![]() Ook met het stuk kabelboom van de ontsteking kwam ik goed weg. Maar ik hou een hoop stekkers over waar totaal geen aansluiting voor op het blok zit. Twee zwarte (soms aansluitingen van een luchtmassameter op golf 2 gti?)...en een lange witte stekker met 5 kabels eraan (volgens mij aansluiting computervoor toerentalstabilisatie ofzo?) iemand enig idee wat ik hiermee kan gaan doen. Snap er momenteel ff niks van en heb de hoop ook even laten vliegen dat het gaat werken ![]() Verder snap ik nog niks van de relais wat aan het zekeringenkastje zitten; op de stekker waar de motorkabelboombinnenkomt zitten bijv geen relais...hoe wordt deze dan doorgekopppeld? ![]() Verder zit ik nog steeds met de brandstofpompen te klooien. Drukpomp komt bovenin onder de achterbank waar normaal de vlotter zit? Hoe werkt de brandstofhoeveelheidsmeter dan nog? De drukpomp is maar zo kort die zit toch bijna nooit met zijn filtertje in de benzine? en wordt deze doorverbonden met de gewone pomp? de aansluiting van de drukpomp is 8 mm en de gewone pomp 10 mm bij het inlaat gedeelte. verder moet ik nog nieuwe brandstofleidingen trekken...zou ik hiervoor gewoon 8 mm koperen leidingen nemen? bedankt om het hele verhaal door te lezen ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() 1 van de stekkers die over is zit bij een golf2 op een schakelaar bij het gasklephuis
en de andere op een soort vacuumpot bij de luchtweger en die witte weet ik niet?????? |
#3
|
||||
|
||||
![]() maar...kan ik die zomaar weg laten dan?
En die witte.....tja...uuh plat wit en 5 kabels op een rij...waaronder toerental (geel-zwart). |
#4
|
|||
|
|||
![]() je moet hebben 1 stekker op de extraluchtschuif[zwart,achterop het inlaatspruitstuk]
en 1 op de koudestartinjector [blauw en 1 op de warmdraairegelaar[groen] en 1 op de zender op de bovenste koelwaterslang [tussen 3en4cilinder] [bruin] en een paar lose voor olietemp. en watertemp. en oliedruk |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja die heb ik allemaal gevonden..maar daarnaast hou ik dus nog die stekkers over van de luchtweger en die platte witte dus....daarvan weet ik niet wat ik ermee moet doen ![]() Verder nog suggesties op de benzinepompen en leidingen? ![]() Last edited by Golf_1_gts : 28-07-2006 at 17:05. |
#6
|
|||
|
|||
![]() verder heb je niets nodig om een DX blok te laten draaien
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Okej dan sluit ik deze gewoon aan..laat ik de rest erbij hangen....was nl bang dat een signaal gecombineerd zou worden als ik bijvoorbeeld gedeeltes niet aansloot.
wederom bedankt golg mkII 16v ![]() Last edited by Golf_1_gts : 28-07-2006 at 19:58. |
#8
|
|||
|
|||
![]() een normale gti met DX blok, dus geen cabrio heeft geen opvoerpomp.
Alleen een brandstofpomp onder de auto en daarachter de drukaccumulator. Tankvlotter laat je gewoon voor wat ie is. Volgens mij de rood/zwarte draad voor het toerental. succes ermee, grtn yal |
#9
|
||||
|
||||
![]() ja maar mijn plan was om met de originele 1100 tank te blijven rijden en dan met een brandstofsysteem van een cabrio te werken
![]() zijn opvoerpomp en drukaccumulator niet hetzelfde? |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
een cabrio met injectie heeft beide, een normale gti heeft geen opvoerpomp maar wel een drukaccumulator en natuurlijk de pomp. De steunen kan je wel van een sloop auto halen, scheeld je een hoop gedoe met een andere plaats zoeken etc. grtn yal |
#11
|
||||
|
||||
![]() steun is niet zo het probleem....
maar leidingen pompen en alles eigenlijk wel...ben stiekem maar aan het overwegen om ook op carbs over te gaan stappen... |
#12
|
|||
|
|||
![]() vlotter van een GTI erin en een aansluiting onder aan de tank maken [solderen met een grote soldeerbout]
|
#13
|
||||
|
||||
![]() ja die oplossing heb ik eerder eens gehoord maar kan me er niks bij voorstellen....dat soldeer gedeelte dan
|
#14
|
|||
|
|||
![]() het te solderen gedeelte goed schoon maken en met S39 insmeren en met tin solderen
heb zo ooit een gaatje in een tank gerepareerd maar het moet wel met een GROTEsoldeerbout ivm de warmte en NIET met een VLAM |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat snap ik wel...(thnx) maar je maakt dus een gat voor een 10 mm aansluiting op het laagste punt in de tank.....meer niet eigenlijk dan? ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() niet het allerlaagste punt ivm vuil aanzuig
het moet de grote hebben van de slang die aan je pomp zit het beste kan je het pijpje aan de binnenkant voorzien van een zeef/filter om het grove vuil tegen te houden |
#17
|
||||
|
||||
![]() Omdat, het me allemaal wat te lastig werd
![]() toch maar overgestapt op dubbele carburateurs (solexen). Ik wil deze benzine gaan geven met een mechanische pomp van een golf 2 1600. Levert dit genoeg op? Anders met een electrisch pompje. Ik heb gehoord dat de (max) druk maar 0,35 bar hoeft te zijn, klopt dit ![]() http://cgi.ebay.de/Neue-Facet-Kraft...1QQcmdZViewItem Zo een pompje bijvoor bijvoorbeeld; zogenaamde tikkerpompjes die stoppen bij overdruk...dus als de vlotterkamers vol zijn. Maar deze voorbeeld pomp leverd 0,48 bar...is dat niet teveel? of stopt die weer braaf ![]() http://cgi.ebay.de/Hardi-Kraftstoff...1QQcmdZViewItem Anders zou deze dan ook weer geschikt zijn ![]() Waar plaats je bij voorkeur zo'n een electrische pomp? Normaal zo dicht mogelijk bij de tank? Of kun je zoeits ook goed onder de motorkap plaatsen? Iemand nog tips ![]() Last edited by Golf_1_gts : 10-08-2006 at 02:48. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Kijk een JA-Roel ![]() ![]() |
#19
|
|||
|
|||
![]() bij de machanische pomp zit een kunstof verdikking met een rubberring[die moet je evennieuw halen]dan moet het ook lukken
|