Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-07-2006, 22:54
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default kabelboom golf gti dx :(

Vandaag serieus aan de slag gegaan met de kabelboom van mijn projectje...

van 1.1 -> 1.8 gti (bouwjaar 1983)

Ik wilde graag een kabelboom van een gti dx hebben, maar deze was nergens te vinden en heb ik mij laten overhalen om het met een golf 2 gti kabelboom te doen.
De aansluiting in het dashboardkastje kwam overeen en verder de blauwe, groene en bruine stekker op het blok (koudstartsproeiert, warmdraairegelaar...en nog zoiets )
Ook met het stuk kabelboom van de ontsteking kwam ik goed weg.

Maar ik hou een hoop stekkers over waar totaal geen aansluiting voor op het blok zit. Twee zwarte (soms aansluitingen van een luchtmassameter op golf 2 gti?)...en een lange witte stekker met 5 kabels eraan (volgens mij aansluiting computervoor toerentalstabilisatie ofzo?) iemand enig idee wat ik hiermee kan gaan doen. Snap er momenteel ff niks van en heb de hoop ook even laten vliegen dat het gaat werken
Verder snap ik nog niks van de relais wat aan het zekeringenkastje zitten; op de stekker waar de motorkabelboombinnenkomt zitten bijv geen relais...hoe wordt deze dan doorgekopppeld?

Verder zit ik nog steeds met de brandstofpompen te klooien. Drukpomp komt bovenin onder de achterbank waar normaal de vlotter zit?
Hoe werkt de brandstofhoeveelheidsmeter dan nog? De drukpomp is maar zo kort die zit toch bijna nooit met zijn filtertje in de benzine? en wordt deze doorverbonden met de gewone pomp? de aansluiting van de drukpomp is 8 mm en de gewone pomp 10 mm bij het inlaat gedeelte.
verder moet ik nog nieuwe brandstofleidingen trekken...zou ik hiervoor gewoon 8 mm koperen leidingen nemen?

bedankt om het hele verhaal door te lezen ...
Reply With Quote
  #2  
Old 20-07-2006, 17:47
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

1 van de stekkers die over is zit bij een golf2 op een schakelaar bij het gasklephuis
en de andere op een soort vacuumpot bij de luchtweger



en die witte weet ik niet??????
Reply With Quote
  #3  
Old 20-07-2006, 18:32
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

maar...kan ik die zomaar weg laten dan?
En die witte.....tja...uuh plat wit en 5 kabels op een rij...waaronder toerental (geel-zwart).
Reply With Quote
  #4  
Old 20-07-2006, 21:04
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

je moet hebben 1 stekker op de extraluchtschuif[zwart,achterop het inlaatspruitstuk]
en 1 op de koudestartinjector [blauw
en 1 op de warmdraairegelaar[groen]
en 1 op de zender op de bovenste koelwaterslang [tussen 3en4cilinder] [bruin]
en een paar lose voor olietemp. en watertemp. en oliedruk
Reply With Quote
  #5  
Old 28-07-2006, 14:23
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
je moet hebben 1 stekker op de extraluchtschuif[zwart,achterop het inlaatspruitstuk]
en 1 op de koudestartinjector [blauw
en 1 op de warmdraairegelaar[groen]
en 1 op de zender op de bovenste koelwaterslang [tussen 3en4cilinder] [bruin]
en een paar lose voor olietemp. en watertemp. en oliedruk



ja die heb ik allemaal gevonden..maar daarnaast hou ik dus nog die stekkers over van de luchtweger en die platte witte dus....daarvan weet ik niet wat ik ermee moet doen

Verder nog suggesties op de benzinepompen en leidingen?

Last edited by Golf_1_gts : 28-07-2006 at 17:05.
Reply With Quote
  #6  
Old 28-07-2006, 17:28
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

verder heb je niets nodig om een DX blok te laten draaien
Reply With Quote
  #7  
Old 28-07-2006, 19:34
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Okej dan sluit ik deze gewoon aan..laat ik de rest erbij hangen....was nl bang dat een signaal gecombineerd zou worden als ik bijvoorbeeld gedeeltes niet aansloot.
wederom bedankt golg mkII 16v

Last edited by Golf_1_gts : 28-07-2006 at 19:58.
Reply With Quote
  #8  
Old 28-07-2006, 20:26
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

een normale gti met DX blok, dus geen cabrio heeft geen opvoerpomp.
Alleen een brandstofpomp onder de auto en daarachter de drukaccumulator.

Tankvlotter laat je gewoon voor wat ie is.
Volgens mij de rood/zwarte draad voor het toerental.

succes ermee,
grtn yal
Reply With Quote
  #9  
Old 29-07-2006, 15:26
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

ja maar mijn plan was om met de originele 1100 tank te blijven rijden en dan met een brandstofsysteem van een cabrio te werken
zijn opvoerpomp en drukaccumulator niet hetzelfde?
Reply With Quote
  #10  
Old 29-07-2006, 18:39
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
ja maar mijn plan was om met de originele 1100 tank te blijven rijden en dan met een brandstofsysteem van een cabrio te werken
zijn opvoerpomp en drukaccumulator niet hetzelfde?


een cabrio met injectie heeft beide, een normale gti heeft geen opvoerpomp maar wel een drukaccumulator en natuurlijk de pomp.

De steunen kan je wel van een sloop auto halen, scheeld je een hoop gedoe met een andere plaats zoeken etc.

grtn yal
Reply With Quote
  #11  
Old 29-07-2006, 19:52
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

steun is niet zo het probleem....

maar leidingen pompen en alles eigenlijk wel...ben stiekem maar aan het overwegen om ook op carbs over te gaan stappen...
Reply With Quote
  #12  
Old 30-07-2006, 21:01
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

vlotter van een GTI erin en een aansluiting onder aan de tank maken [solderen met een grote soldeerbout]
Reply With Quote
  #13  
Old 30-07-2006, 23:02
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

ja die oplossing heb ik eerder eens gehoord maar kan me er niks bij voorstellen....dat soldeer gedeelte dan
Reply With Quote
  #14  
Old 30-07-2006, 23:31
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

het te solderen gedeelte goed schoon maken en met S39 insmeren en met tin solderen
heb zo ooit een gaatje in een tank gerepareerd
maar het moet wel met een GROTEsoldeerbout ivm de warmte
en NIET met een VLAM
Reply With Quote
  #15  
Old 31-07-2006, 01:38
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
het te solderen gedeelte goed schoon maken en met S39 insmeren en met tin solderen
heb zo ooit een gaatje in een tank gerepareerd
maar het moet wel met een GROTEsoldeerbout ivm de warmte
en NIET met een VLAM


dat snap ik wel...(thnx)

maar je maakt dus een gat voor een 10 mm aansluiting op het laagste punt in de tank.....meer niet eigenlijk dan?
Reply With Quote
  #16  
Old 31-07-2006, 10:33
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

niet het allerlaagste punt ivm vuil aanzuig
het moet de grote hebben van de slang die aan je pomp zit
het beste kan je het pijpje aan de binnenkant voorzien van een zeef/filter
om het grove vuil tegen te houden
Reply With Quote
  #17  
Old 10-08-2006, 00:26
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Omdat, het me allemaal wat te lastig werd ;

toch maar overgestapt op dubbele carburateurs (solexen).

Ik wil deze benzine gaan geven met een mechanische pomp van een golf 2 1600. Levert dit genoeg op?

Anders met een electrisch pompje. Ik heb gehoord dat de (max) druk maar 0,35 bar hoeft te zijn, klopt dit ?
http://cgi.ebay.de/Neue-Facet-Kraft...1QQcmdZViewItem

Zo een pompje bijvoor bijvoorbeeld; zogenaamde tikkerpompjes die stoppen bij overdruk...dus als de vlotterkamers vol zijn.
Maar deze voorbeeld pomp leverd 0,48 bar...is dat niet teveel? of stopt die weer braaf

http://cgi.ebay.de/Hardi-Kraftstoff...1QQcmdZViewItem
Anders zou deze dan ook weer geschikt zijn .

Waar plaats je bij voorkeur zo'n een electrische pomp? Normaal zo dicht mogelijk bij de tank? Of kun je zoeits ook goed onder de motorkap plaatsen?

Iemand nog tips

Last edited by Golf_1_gts : 10-08-2006 at 02:48.
Reply With Quote
  #18  
Old 10-08-2006, 20:12
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default





Kijk een JA-Roel ! Hier heb ik em zitten. Stukje aluminium gepakt van 1 cm dik. Daar gaatjes ingeboord die overeen komen met de gaten in het plaatje waar normaal de warmdraairegelaar op zit. En die dus laten verzinken (de inbusboutjes). Daarin weer gaatjes boren, draad erin tappen, en de pomp erop schroeven
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #19  
Old 11-08-2006, 11:01
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

bij de machanische pomp zit een kunstof verdikking met een rubberring[die moet je evennieuw halen]dan moet het ook lukken
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum