Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-09-2006, 20:39
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default Om knetter van te worden, serieus stotteren onder de 2500 tpm.

Hee allemaal,

ik zit weer eens met een probleempje...

Wanneer ik met de Golf rij, stottert deze constant. Normaal wegrijden zonder veel slippen met de koppeling is bijna niet mogelijk. Wanneer ik namelijk normaal weg zou rijden, houdt de motor plotseling in en gaat daarna met gierende banden er vandoor. In de 1e t/m 4de versnelling is het het ergste. Pas als ik 100-120 rij is het stotteren minimaal (vooral in de E/5).

Heb de ontsteking afgesteld volgens het werkplaatshandboek. Dus met de lamp bij een stat.toerental van 950 +/- 50. En met afgekoppelde onderdrukslang. Heb ook geregeld de co-schroef bijgesteld, zonder resultaat. Ook heb ik de ontsteking op gehoor bijgesteld. Same problem again..... De motor trekt verder goed, alleen bij lage toerentallen en constant gas doet het probleem zich voort.

Misschien wel handig:

Motor: 1800 Gx met Pf kop.
Carb: Tweetraps Keihin.


Misschien dat jullie het weten welk probleem het nou eigenlijk is
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #2  
Old 05-09-2006, 23:27
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Ik denk dat het probleem zich in de carb. zit.....
Wat jij beschrijft klinkt als een te arm mengsel.
Hoe hoog staat het CO stationair?
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-09-2006, 18:04
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by bolku
Ik denk dat het probleem zich in de carb. zit.....
Wat jij beschrijft klinkt als een te arm mengsel.
Hoe hoog staat het CO stationair?


Je hebt daar een punt, waar ik zelf ook al aan gedacht heb. Aangezien ik een lamda-meter in de auto heb kan ik het mengsel een beetje controleren. Stationair geeft ie ongeveer lambda 1 aan, maar zodra het gas wordt aangeraakt zakt de rijkheid richting arm. Pas wanneer de motor op toeren komt, en de tweede trap open gaat van de carb. gaat het mengsel weer richting rijk.

Hoe kan ik dit oplossen. Waarschijnlijk zit daar namelijk het probleem in...
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum