![]() |
|
||||
|
||||
![]() omdat ik hoogwaarschijnlijk heel mijn standaard audio set ga vervangen, omdat ik de kwaliteit van het geluid zwaar storend vind. heb ik een vraag of er merken zijn die speakers maken die precies dezelfde afmetingen hebben als de originele speakers voorin??
zo ja, welke merken of eventueel sites met info. gaat om een polo 2f genesis uitvoering. grtz.
|
||||
|
||||
![]() Die zijn 87mm. Ik had ze van Pioneer.
|
||||
|
||||
![]() en achter? wil mijn niet verzaagde hoedenplank eigenlijk heel laten...of een tweede hoedenplank erbij kopen en die met de zaag bewerken
![]()
|
||||
|
||||
![]() Achter van die kleine ovaaltjes. Ik geloof 4" bij 6" deze bijv. http://www.pioneer.nl/nl/products/2...H467/index.html
|
||||
|
||||
![]() Ook al koop je andere voor in je dashboard, dan klinkt het nog voor geen meter. Is dus ook niet echt aan te raden daar wat voor te zoeken, zonde van je geld.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat valt reuze mee. Die Pioneer-setjes kosten je de kop niet, en klinken zeker beter dan de originele meuk. Maar verwacht er gewoon niet teveel van, kleine speakertjes kunnen nu eenmaal geen vol en warm geluid geven. Dus een 2e hoedenplank erbij en die verzagen voor een leuke set 6"x9" is goed te doen en raadzaam voor een beetje fatsoenlijk geluid. Succes ermee! |
|
||||
|
||||
![]() @jurgen, bedankt. ga deze week eens bij de pioneer dealer in nijmegen langs om eens rond te neuzen. wel een goede en redelijk betaalbare oplossing. het hoeft bij mij niet hard te gaan, maar een beetje muziek in de auto vind ik wel belangrijk.
@dennis, vind het mooiste als geluid van voor en achter komt. beetje afregelen en het klinkt wel okee vind ik.
|
||||
|
||||
![]() Ik heb rondom in de passat 4"x6" JBL speakers. Bij rondevries.nl gekocht. Zullen dus ook wel in een peuleu passen
![]()
|
||||
|
||||
![]() heb pioneer voorin de g40... vind het gewoon zwaar kut. had ze ter vervanging van de orginele..
heb achter nu een mdf hoedenplank gemaakt omdat ik mijn orginele heel wil houden.. want heb dus ook de pioneer achterin gehad.. is dus zwaar ruk.. heb nu 6x9 achterin en zal voor een composetje plaatsen.. uit de pioneers kwam hetzelfde geluid uit als uit de orginele boxen van de jetta
|
||||
|
||||
![]() goede info allemaal! zal eens over na gaan denken wat ik nu wil.
|
||||
|
||||
![]() Geert als je beetje fatsoenlijke sound wil zul je idd moeten doen wat richard zegt, setje 6x9 voor de hoedenplank moeten nemen. Zitten er bij jou geen deurspeaker in?
Christiaan heeft in zijn cabrio een setje Boston Acoustics 4x6 en dat klink echt super, wel aangevuld met een subwoofer
|
||||
|
||||
![]() Plaats anders gewoon een composet voor, dat is al een stuk beter als die 8.8cm. Als je een beetje hoedenplank speakers neemt, overheersen die onwijs snel de 8.8cm speakers voor. Als je het dan mooi afregelt, zodat het geluid van voor en achter komt, kan je niet eens hard gaan, want dan vervormd de hele zooi.
Advies ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zitten geen gaten in de deur nee. zal dit weekend is gaan rondneuzen.
|
||||
|
||||
![]() Om hier even op in te haken. Ik wil in m'n dashboard ook zulke speakers plaatsen in combinatie met goede deurspeakers en een setje 6*9 achter. Dit alles wil ik aansluiten op een 6-kanaalsversterker. Iemand ervaring met zo'n set-up?
|
||||
|
||||
![]() Denk niet dat het de moeite waard is om de dashboard speakers nog een te gaan versterken... Gewoon een 4 kanaals, voor de hoedenplank en deurbakken. Dat gaat waarschijnlijk al goed klinken.
|
||||
|
||||
![]() Eerlijk gezegd vind ik dat de muziek z'n weg vanaf onderaan de deur naar boven vrij moeilijk kan vinden. En als iemand z'n been voor de speaker heeft verandert het geluid weer lichtelijk. Composet is een oplossing, een betere dan het idee met de dash-speakers?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan zou ik zeker voor een compo set gaan. Verschil merk je duidelijk
|
||||
|
||||
![]() Hmmm, heb je nog tips qua merk of andere tips?
|
||||
|
||||
![]() Ligt ook een beetje aan je budget, Kijk eens rond op www.rondevries.nl.
Merken zoals MTX, Kicker,JBL, DLS, Hifonics, infinity, JL audio, Rocksford, enz. Zijn wel goed, maar kosten ook veel. Goedkope setjes zijn er natuurlijk ook, en zijn ook wel goed. Maar net wat je zelf wilt.
|
||||
|
||||
![]() Mag wat kosten, aangezien ik kan besparen op een setje dash-speakers
![]()