![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Wat is het verschil tussen een 2,0ltr gti blok uit een Golf 3 met motorcode AGG, en een AGG blok uit een 20 Jahre editie waar "tuning" op de kop staat geperst? Heeft dit blok meer vermogen of is het gewoon voor de grap erop gezet?
Ik hoor het wel ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() doppel wobber geeft gewoon 85kw op, dus je zou zeggen dat het er voor de grap opstaat.
Maar daar heb je waarschijnlijk al gekeken, ben wel benieuwd. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Daar had ik inderdaad al gekeken ![]() Maar ik neem aan dat door "ABT-getunede" blok geen grapje is. Anders zetten ze er toch niet zomaar tuning op? |
#4
|
||||
|
||||
![]() [U]Dit zijn de specs van een gewoon AGG blok, dus als iemand de specs van een abt AGG heeft dan ben je dr
iemand die t uit zin hoofd weet is ook welkom natuurlijk Info 2,0l-Achtventiler mit Motormanagment "Simos"; welches den Nachfolger der "Digifant" darstellt. Typ Benziner Besonderheit - Einsatz in Golf 3 Daten Kennbuchstabe AGG eingebaut 07.95-12.01 Zyl./Ven. 4/8 Hubraum ccm 1.984 Leistung kW/PS 85/115 bei 1/min 5400 Drehmoment bei 1/min 166/2600 Bohrung mm 82,5 Hub mm 92,8 Verdichtung 10,4 Einspritzung Simos ROZ mind. 95 Zündfolge 1 - 3 - 4 - 2 Katalysator x Lambdaregelung x Kennbuchstabe AGG Dynamischer Zündzeitpunkt (v.OT) °/min-1 5-15 / 800 Leerlaufdrehzahl min-1 750-850 CO-Gehalt im Leerlauf Vol.% 0.5 max. CO2/O2 - Gehalt bei Leerlauf Vol.% 14.5-16 / 0.1-0.5 HC-Gehalt im Leerlauf ppm 100 Erhöhte Leerlaufdrehzahl min-1 2500-2800 CO-Gehalt bei erhöhtem Leerlauf max. Vol.% 0.3 Lambdawert bei erhöhtem Leerlauf 0.97-1.03 |