Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-10-2006, 21:35
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default Verschil tussen normaal AGG motorblok en AGG "Tuning" door ABT

Wat is het verschil tussen een 2,0ltr gti blok uit een Golf 3 met motorcode AGG, en een AGG blok uit een 20 Jahre editie waar "tuning" op de kop staat geperst? Heeft dit blok meer vermogen of is het gewoon voor de grap erop gezet?

Ik hoor het wel
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #2  
Old 31-10-2006, 21:45
vwmenneke's Avatar
vwmenneke vwmenneke is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 235
Default

doppel wobber geeft gewoon 85kw op, dus je zou zeggen dat het er voor de grap opstaat.
Maar daar heb je waarschijnlijk al gekeken, ben wel benieuwd.
Reply With Quote
  #3  
Old 31-10-2006, 21:52
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by vwmenneke
doppel wobber geeft gewoon 85kw op, dus je zou zeggen dat het er voor de grap opstaat.
Maar daar heb je waarschijnlijk al gekeken, ben wel benieuwd.


Daar had ik inderdaad al gekeken .
Maar ik neem aan dat door "ABT-getunede" blok geen grapje is. Anders zetten ze er toch niet zomaar tuning op?
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #4  
Old 31-10-2006, 21:54
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,541
Default

[U]Dit zijn de specs van een gewoon AGG blok, dus als iemand de specs van een abt AGG heeft dan ben je dr
iemand die t uit zin hoofd weet is ook welkom natuurlijk



Info

2,0l-Achtventiler mit Motormanagment "Simos"; welches den Nachfolger der "Digifant" darstellt.


Typ Benziner
Besonderheit -
Einsatz in Golf 3



Daten

Kennbuchstabe AGG
eingebaut 07.95-12.01
Zyl./Ven. 4/8
Hubraum ccm 1.984
Leistung kW/PS 85/115
bei 1/min 5400
Drehmoment bei 1/min 166/2600
Bohrung mm 82,5
Hub mm 92,8
Verdichtung 10,4
Einspritzung Simos
ROZ mind. 95
Zündfolge 1 - 3 - 4 - 2
Katalysator x
Lambdaregelung x
Kennbuchstabe AGG
Dynamischer Zündzeitpunkt (v.OT) °/min-1 5-15 / 800
Leerlaufdrehzahl min-1 750-850
CO-Gehalt im Leerlauf Vol.% 0.5 max.
CO2/O2 - Gehalt bei Leerlauf Vol.% 14.5-16 / 0.1-0.5
HC-Gehalt im Leerlauf ppm 100
Erhöhte Leerlaufdrehzahl min-1 2500-2800
CO-Gehalt bei erhöhtem Leerlauf max. Vol.% 0.3
Lambdawert bei erhöhtem Leerlauf 0.97-1.03
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum