Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-12-2006, 18:04
polonick polonick is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 425
Talking benzine druk g40

hallo medeforum gebruikers

ik heb een vraagje over de benzine druk van een g40
ik heb een instelbare benzinedruk regelaar gekocht want er werd mij verteld dat je het verschil met een std en een instelbare erg goed merk
nou is mijn vraag wat is de normale benzine druk van een g40
had ergens 3 bar gelezen maar weet niet of dat dit correct is.

hoor het graag
Reply With Quote
  #2  
Old 05-12-2006, 18:14
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Aan het eind van je injectorrail zie je een drukregelaar... daar staat het op.

Alleen een instelbare drukregelaar zal niet veel uithalen, dit moet je echt in combinatie doen met injectoren. Als jij je druk nu gaat verhogen zal hij minder brandstof in gaan spuiten, dit omdat de naald meer tegendruk heeft.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #3  
Old 05-12-2006, 18:27
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Als jij je druk nu gaat verhogen zal hij minder brandstof in gaan spuiten, dit omdat de naald meer tegendruk heeft.


En als je de druk verlaagt gaattie meer inspuiten
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #4  
Old 05-12-2006, 18:36
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
En als je de druk verlaagt gaattie meer inspuiten


Enig idee hoe een verstuiver werkt ?
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #5  
Old 05-12-2006, 19:41
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Heb wel enig idee. Verstuiver staat een bepaalde tijd open en spuit dan benzine in. Dus meer druk zou dan meer benzine moeten geven in de zelfde openingstijd.

Zit toch ook een vacuumslang op je benzinedrukregelaar. Die zorgt dat de druk aan de belasting van de motor wordt aangepast. Stationair is de druk lager dan bij volle belasting.

Maar of er tijdens vollebelasting dan juist weer minder wordt ingespoten omdat de naald meer tegendruk zou hebben twijfel ik aan.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #6  
Old 05-12-2006, 20:35
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Nee, die vacuumslang is voor een compleet ander doeleind. Als jij lekker aan het gassen bent en ineens het gas los laat dan zal er geen sloot benzine meer worden ingespoten omdat het niet meer nodig is.

Wil een injector in kunnen spuiten moet de naald omhoog, hoe hoger de druk hoe minder minder ver de naald omhoog komt.

Dit is ook weer afhankelijk van hoog en laag ohm-ige weerstanden ivm reactietijd. Zo rijd ik dus met 372cc bij 3 bar injectoren met een iets hogere druk waardoor er dus minder brandstof dan die 372cc in word gespoten. Je benut dus niet de maximale capaciteit van de injector. Bij een te lage druk zal de verneveling slecht zijn.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #7  
Old 23-12-2006, 09:45
polonick polonick is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 425
Default

bedankt voor jullie reactie ik reageer een beetje laat maar internet lag eruit
dus met andere injectoren en een instelbare druk regelaar heb het mer effect
heel veel mensen rijden in een g40 met g60 injectoren
alleen nou is mij duidelijk dat g60 injectoren je benzine tegen de cilinderwant aan spuiten als je ze in een g40 plaatst waardoor je geen goeie verbranding heb

heeft iemand mischien ervaring met dit ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum