![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hallo medeforum gebruikers
ik heb een vraagje over de benzine druk van een g40 ik heb een instelbare benzinedruk regelaar gekocht want er werd mij verteld dat je het verschil met een std en een instelbare erg goed merk nou is mijn vraag wat is de normale benzine druk van een g40 had ergens 3 bar gelezen maar weet niet of dat dit correct is. hoor het graag ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Aan het eind van je injectorrail zie je een drukregelaar... daar staat het op.
Alleen een instelbare drukregelaar zal niet veel uithalen, dit moet je echt in combinatie doen met injectoren. Als jij je druk nu gaat verhogen zal hij minder brandstof in gaan spuiten, dit omdat de naald meer tegendruk heeft.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En als je de druk verlaagt gaattie meer inspuiten ![]()
__________________
WWW.MIVW.NL |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Enig idee hoe een verstuiver werkt ? ![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#5
|
||||
|
||||
![]() Heb wel enig idee. Verstuiver staat een bepaalde tijd open en spuit dan benzine in. Dus meer druk zou dan meer benzine moeten geven in de zelfde openingstijd.
Zit toch ook een vacuumslang op je benzinedrukregelaar. Die zorgt dat de druk aan de belasting van de motor wordt aangepast. Stationair is de druk lager dan bij volle belasting. Maar of er tijdens vollebelasting dan juist weer minder wordt ingespoten omdat de naald meer tegendruk zou hebben twijfel ik aan.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#6
|
||||
|
||||
![]() Nee, die vacuumslang is voor een compleet ander doeleind. Als jij lekker aan het gassen bent en ineens het gas los laat dan zal er geen sloot benzine meer worden ingespoten omdat het niet meer nodig is.
Wil een injector in kunnen spuiten moet de naald omhoog, hoe hoger de druk hoe minder minder ver de naald omhoog komt. Dit is ook weer afhankelijk van hoog en laag ohm-ige weerstanden ivm reactietijd. Zo rijd ik dus met 372cc bij 3 bar injectoren met een iets hogere druk waardoor er dus minder brandstof dan die 372cc in word gespoten. Je benut dus niet de maximale capaciteit van de injector. Bij een te lage druk zal de verneveling slecht zijn.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#7
|
|||
|
|||
![]() bedankt voor jullie reactie ik reageer een beetje laat maar internet lag eruit
dus met andere injectoren en een instelbare druk regelaar heb het mer effect heel veel mensen rijden in een g40 met g60 injectoren alleen nou is mij duidelijk dat g60 injectoren je benzine tegen de cilinderwant aan spuiten als je ze in een g40 plaatst waardoor je geen goeie verbranding heb heeft iemand mischien ervaring met dit ? |