![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik ben op zoek naar een lichtschakelaar uit een amerikaans type Golf/Jetta 2. De europeze versie past dus niet.
|
|
||||
|
||||
![]() Ik heb in mijn amerikaans type Jetta 2 uit 91 een normale schakelaar gezet. Golf 2 heeft een oud en een nieuw type schakelaar. De 191 941 531 H en de 191 941 531 K uit mijn hoofd.
Mischien dat daar het verschil in zit. Wat is het onderdeelnumer van je huidige schakelaar? Mijn US schakelaar had als onderdeelnummer de 191 941 531N, deze was alleen aardig aan de prijs. Nu heb ik daarvoor in de plaats de 191 941 531 K. Volgens mij is het wieltje van de dimmer iets anders, aan de achterkant waar het dimmerwiel zit zie ik ook wat meer elektronika zitten aan de achterkant. Maar de europese schakelaar doet nu al meer dan een jaar zijn werk naar behoren en ik mis geen funktie's ofzo.
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een 4 tal verschillende onderdeelnr's liggen van deze schakelaars, komen allen uit de Golf 2: 191 941 531 AX, 191 941 531 H, 191 941 531 HX en 191 941 531 K.
Zijn allen met lichtdimmer, maar de een heeft wat meer aansluitingen dan de ander. Misschien heb je er wat aan, Jeroen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Onderdelen met een x als 11de positie zijn normaal gesproken ruildelen. Dan zou je gereviseerde lichtschakelaars hebben ![]()
|
||||
|
||||
![]() Jijzegthet!
![]() Ik zie nu dat de versies met de "X" erachter van fabrikant "LK" zijn, misschien dat jou dat meer zegt? P.S. Staat een Santana op de sloop in Zoetermeer.
|
|||
|
|||
![]() kan je gewoon bij de dealer koopen ik heb er laatst ook 1 gekocht
|
|
|||
|
|||
![]() thnx voor de info mensen. Ik ga morgen eens kijken wat voor schakelaars ik heb liggen en anders hoor je het van me pieter
|
|
|||
|
|||
![]() Ik heb ff op zolder gekeken, maar ik heb liggen de 191 941 531 K. Die heb ik gemonteerd. Alles werkt wel behalve de xenon, dashboardverlichting (blauwe ledjes) en de kachelverlichting. Maar ik heb een golf 2 us uit '88 dus zal wel oud type hebben. de stekkeraansluiting voor de lichtschakelaar is bij mij 8 polig.
|
|
|||
|
|||
![]() 191 941531 k (klopt dus jurgen
![]() zit ook in mijn amerikaan bouwjaar 1989...nieuwe bij de dealer kost iets van 17 euro..inc korting dat dan weer wel ![]() Last edited by voklswien : 29-12-2006 at 08:03. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dus dan zou ik die met minder aansluitingen moeten hebben. Heb een 8 polige stekkeraansluiting. |
|
||||
|
||||
![]() In dat geval valt de "K" versie af, die heeft als enige meer aansluitingen (10 i.p.v. 8). Qua uiterlijk zijn ze verder allen grotendeels gelijk, wat vooral opvalt is dat de "AX" meer een grootlicht symbool op de schakelaar heeft staan i.p.b. het bekende lampbolletje met straaltjes eromheen.
|
|||
|
|||
![]() hmm dan heb ik nog 3 opties over. de ax, h en de hx. Weet niet welke ik moet doen dus stuur ze alle 3 maar op. Zeg maar wat het kost incl verzenden dan maak ik je het geld wel over pieter.
stuur me anders maar ff een PB. maar ik het vanavond of anders morgen gelijk over. |