![]() |
|
|||
|
|||
![]() goedendag,
ik zit met een probleem, ik heb een 1.8 jh motor met k-jetronic gereviseerd, compressie is bij alle cilinders 9,5 a 10 bar. injectie druk 5,4 bar dus ook gewoon goed ontsteking staat ongeveer goed moet nog met een draaiende motor afgesteld worden. op deze motor heb ik een dx nokkenas gemonteerd. ik nam aan dat dit gewoon kon. nou heb ik backfire gehad en ervoor liep die alleen redelijk met half gas. wat kan het zijn dat voor de backfire zorgde? kan een dx nokkenas op een jh motor? hoe kan ik controleren dat de luchtweger niet kapot is gegaan door de backfire? Wat is de basis afstelling van de co schroef bij de spinnenkop, en de stationair schroef bij het gasklephuis. groeten |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb nu dat die goed start en na een paar seconde weer afslaat.
en dan geef ik geen gas. |
|
|||
|
|||
![]() DX past enkel als de DX ook uitgevoerd was met hydrostoters anders niet verschil in basiscirkel van de nokkenas tussen hydraulische stoters en mechanische stoters.. Maar als dit niet jouw geval is en neem ik eerlijk gezegd ook niet aan als ik het probleem zo hoor ligt het gewoon aan de afstelling van de luchtweger..stel deze eerst goed af icm de stelschroef op het gasklephuis voor de stationairtoerental.
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
en ontsteking zonder draaiende motor afstellen lijkt me vrij moeilijk.. dat zorgt ook voor backfire..gewooon met draaiende motor afstellen, stellen totdat hij het hoogst in toeren draait dan staat hij vrij goed. |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb wat gevonden, de injectoren doen het slecht.
1 nieuwe doet het goed maakt niet uit waar de oude blijven of na sproeien of ze blijven dicht. heeft toevallig iemand nog goede injectoren liggen? of waar ik ze kan kopen, pon levert mijn originele niet meer ![]() |