![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hai, ik vroeg me af of iemand een geschikt middeltje weet om de sierlijsten van de dorpels en wielkasten weer mooi te krijgen. Siliconenspray werkt goed maar voor korte tijd. Turtle cockpitshine werkt ook niet echt.
En die wielkastlijsten zitten gepopnageld, je moet ze dus uitboren en weer vastpopnagelen of kan het anders? heb namelijk geen popnageltang en wil ff kijken hoe het staat met de roest. |
|
|||
|
|||
![]() ik doe het met gekookte lijnolie
werk perfect en gaat er mooi uitzien |
|
||||
|
||||
![]() popnagels zul je inderdaad moeten uitboren...stelt niks voor en een popnagel tang liggen bij de praxis in de 5 euro bak
|
|
||||
|
||||
![]() Als je daarna weer aluminium nagels door de lijsten schermen popt heb je toch een probleem, wegens contact corrosie. Alluminium gaat niet met staal.
Je moet de orginele popnagels hebben met een kunstof hoesje eromheen anders maak je het alleen maar erger.
|
||||
|
||||
![]() ik maak mijn lijsten altijd schoon met blackchrome van turtlewax werkt perfect en als je de auto dan weer schoon spuit zie je hem gewoon weer zwart worden
|
|
|||
|
|||
![]() ik doe het met rauwe lijnolie (3,15 per flesje bij boerenbond en doe je lang mee)
bij de corsa (schaam :P) van me zussie waren de bumpers (zoals elke corsa B) helemaal wit uitgeslagen.. 1ste keer werden ze al netter en ware er minder witte vlekken. en naar paar keer was het weer netje spikzwart en blijft het zwart... gewoon met doek lijnolie aanbrengen en uitwrijve met andere doek. als je dit de eerste 4 keer doet als je m wast (na het wassen op een schone bumper) heb je over een tijdje perfect zwarte bumpers... zelfde verhaal bij clio (1ste type) van maatje vandaag ook bij me jetta geprobeerd alleen moet je het niet in de volle superfelle zon doen met deze hitte... gewoon savonds na t ete als de ergste zon weg is. benodigdheden: flesje rauwe lijnolie (3,15 bij de boerenbond) 2 oude t-shirts (gratis of je moet zo fanatiek zijn om 2 merkshirts te gaan hale hiervoor ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Men neme uit het keuken kastje een fles olijfolie en een oude lap.
Succes verzekerd ![]() Het kan ook met afwerkte olie. ![]() Het voordeel daarvan is, dat mensen maar 1 keer tegen de auto gaan staan of hangen ![]() Daarna kijken ze wel uit... |
|
||||
|
||||
![]() thanx, goede replies allemaal!
(Oude) olie heb ik ook even overwogen idd, maar ik hang zelf ook wel regelmatig tegen mn auto dus ik ga die lijnolie eens proberen. Dan ziet je auto er meteen 10x beter uit. ps popnagels had ik idd bij de dealer gehaald, met dat zwarte plastic |
|
||||
|
||||
![]() Zit er qua resultaat nog veel verschil tussen de gekookte en de niet-gekookte lijnolie?
|
|
|||
|
|||
![]() je hebt bij de autoonderdelen zaak ook gewoon spul om je bumpers weer netjes zwart te maken..
Rubberlellie is er een geloof ik..
|
||||
|
||||
![]() Als je ze er even afhaalt, lichtjes opschuren.
Ontvetten met thinner Plasticprimer En opnieuw in de matzwart!! |
|
|||
|
|||
![]() Pak een verffohn. Dus zo.n ding waar je verf mee van je kozijnen haalt.
Ga heel langzaam en niet te dichtbij over je bumper heen. Je smelt dan een klein laagje waardoor de bumper weer mooi zwart wordt. Structuur van de bumper blijft er gewoon in zitten. ga je te langzaam en te dichtbij dan smelt je bumper op dat plek. Werkt perfect alleen je moet even weten hoe en wat. Ze worden dan garandeert niet weer grijs. |
|
|||
|
|||
![]() PLaceR* ik doe het met rauwe lijnolie (3,15 per flesje bij boerenbond en doe je lang mee)
dit is echt het meest perfecte middel en het blijft er echt lang opzitten, je moet het alleen goed nawrijven anders word het goor ![]()
|
||||
|
||||
![]() Plastishine blijft niet lang zitten, moet dat lijnolie ook eens gebruiken
|
||||
|
||||
![]() Dat lijnolie werkt wel, maar trekt ook ontzettend veel stof aan, ook als het is uitgepoetst. Maar dat komt ook omdat het dat beter blijft plakken natuurlijk
![]()