Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-03-2007, 15:56
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default Vacuum slangen..

dag mensen.

wie kan me vertellen waar vacuum slangetjes nu eigenlijk voor dienen?

ik hoor wel eens dat dat de oorzaak kan zijn van slecht stationair lopen, dus heb ze vandag eens wat beter bekeken, en de mijne bleeken idd gescheurd te zijn op de punten waar deze op de aansluitingen geschoven worden.
Ik heb de scheurtjes weg geseden en de slangetjes weer terug gemonteerd, maar dat geeft geen verbetering.

en als het blok stationair loopt, en je zou een slangetje lostrekken, wat zou dat moeten gebeuren?
bij mij gebeurt er helemaal niets, de auto blijft gewoon op de zelfde manier lopen..

het gaat trouwens om een DX met K-jet

alvast bedankt..

Ps: heeft iemand een schema van waar de slangetjes aangesloten moeten worden, of weet iemand waar ik diit in De Haynes manual kan terugvinden?
heb het hele boek 3 ker doorgebladert, maar vind er niets van.
Reply With Quote
  #2  
Old 29-03-2007, 16:25
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Die slangen sturen bepaalde kleppen aan
Reply With Quote
  #3  
Old 29-03-2007, 17:46
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

De slangen zorgen voor oa een vervroeging/verlating van het ontstekingstijdstip. Dit is belangrijk bij een koude motor, daar deze anders af kan slaan. Bij een injectiemotor heb je daar ook nog een koudestart regelaar voor, bij een carburateur motor de choke.

Ook werkt je rembekrachtiger op het vacuum van de motor, met behulp van zulke slangetjes. Anders is het remmen een stuk zwaarder.

toen je de slangetjes lostrok, was de motor toen al warm? want dan merk je idd geen verschil meer.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-03-2007, 18:31
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default

hij stond een uurtje stil, dus was niet echt koud. zal morgen eens testen als ik hem start. kijken wat er dan gebeurd.

maar hier kan het wegvallen van de toeren dus niet mee te maken hebben als de motor al warm is begrijp ik.

als je een stootje gas geeft, en laat dan in een keer het gas los, vallen de toeren terug naar 200 ofzo, en net op het moment dat de motor af wil slaan komt ie terug, en blijft dan schommelen tussen de 900 en 700 toeren.. is best irritant, omdat dan ook de hele auto begint te trillen.

iemand anders een idee waar het dan wel aan kan liggen?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum