![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Even een vraagje.
Is de distributieriem en spanrol van een CR (1600D) gelijk aan een RL (1600B)? Aangezien de riem van de Jetta maar 1000km heeft gemaakt en die van de passat over een tijdje toch vervangen moet worden scheeld dat weer ![]() Bedankt! ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#2
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Helaas Gijs...
__________________
Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Ook niet als ik er een stukje bij- of afknip
![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#4
|
||||
|
||||
![]() Grotere spanrol monteren
![]() Haal gewoon ff een nieuwe riem kost toch niet zoveel? € 25,- van gates. Beetje korting hier en daar en dan heb je hem al gauw voor € 15,- Last edited by Golf_1_gts : 17-04-2007 at 22:35. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Die van een diesel is een stuk breder als die van een benzine.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt, dat zijn de kosten ook niet ![]() ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#7
|
||||
|
||||
![]() Jeetje Gijs dat is een duur grapje het dieselblok reviseren. Is het niet handiger om een goede 1600 of 1900 TD te kopen. Dan ben je voor minder klaar en heb je meer vermogen.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#8
|
||||
|
||||
![]() Waar denk je dat ik vrijdag voor ga kijken.
Twee letters; SB ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik zou voor een normale TD gaan, daar is meer vermogen uit te halen en ze zijn sterker (qua turbo en koeling voor de turbo) Daarnaast moet je nog een schakeling aanleggen voor de koeling van de turbo. Waarschijnlijk vragen ze er meer voor dan voor een normale TD.
Maar het zijn zeker leuke blokken voor in de Jetta!
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#10
|
||||
|
||||
![]() Hoe bedoel je schakeling voor de koeling van de turbo?
Qua vermogen vind ik 80pk nu even genoeg. Blok dat ik over kan kopen is compleet met IC, radiator, aandrijfassen (ook 90mm), 5-bak (4T), en de hele mikmak. ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ja, het waterkoelings circuit. de electrische pomp blijft nog even na lopen nadat de motor is uitgeschakeld om schade aan de turbo te voorkomen.
De aandrijfassen kan je niet beide gebruiken in verband met andere lengte bij een golf 2. Je kan in iedergeval zonder problemen de homokineten over zetten op jouw originele assen. Trouwens jouw originele assen kan je gewoon blijven gebruiken. Das mooi dat je de hele mikmak erbij krijgt. Wat ik bedoelde is dat mensen als snel geneigd zijn om meer te vragen voor een RA/SB motor dan voor een 70pk TD. Vandaar mijn opmerking. Een goede 4T bak is ook wat waard. (wel olie verversen als hij er toch uitligt (17mm binnenzeskant kan je er uitdraaien met een wielbout in het gat en een steeksleutel er omheen!)) Als je hulp nodig bent moet je het maar even laten weten.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#12
|
||||
|
||||
![]() Okay, wederom bedankt voor de info Bert
![]() Ik zal je hulp (en die van Stijn ![]() ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#13
|
||||
|
||||
![]() Keeping the diesel-scene alive
![]()
__________________
Quote:
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad dutch diesel scene.... hihi
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#15
|
||||
|
||||
![]() The Dutch Diesel Pruters
![]() Naja, prutser ben ik dan. Jullie Pro's ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#16
|
||||
|
||||
![]() De SB ligt klaar. Morgen even lepelen
![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#17
|
||||
|
||||
![]() Jij vooruit, ikke achteruit. Mijn kop is gescheurd. Grrrrr
__________________
Quote:
|