![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik ga binnenkort ff preventief de holle ruimtes behandelen bij m'n golf 1... Ik weet dat er voor in de wielkas een rubber zit om in de dorpel te kunnen, weet iemand zo waar er nog meer makkelijke plekken zitten om de holle ruimtes vol te kunnen spuiten?
Ik wil trouwens Fertan gebruiken, volgens Fertan zelf kan dat daarmee, iemand toevallig nog ervaring mee? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Deze ben ik tot nu toe tegen gekomen:
- Bij je draagarmen zitten er 2 - In de dorpels zitten er 4 - Onder de achterbank zitten 2 gaten voor de chassisdwarsbalk, deze zijn afgeplakt met tape. - Vooraan aan de dorpels zitten er 2. - In je motorruimte zitten er ook nog verscheidene. Fertan lijkt mij goed spul, maar ik zou er nog wel een waslaag over heen doen. Gewoon om het weer vocht- en luchtdicht te maken. Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een combinatie van RX5 en RX7
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Mijn spuiter zegt ook een dikke waterafstotende waslaag..
Als je chrome lijsten hebt, dan heb je meerdere gaatjes om t vol te spuiten...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() als jij je binnenbekleding eruit haalt Melly, dan kan je overal mooi bij
![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
![]() Fertan is er in verschillende smaken
![]() Maar goed: Fertan is vooral bekend om z'n roest-om-vorm-product. Fertan gebruiken in holle ruimtes voor roest-om-vormen is prima, en daarna goed uitspoelen met kraanwater! (Ja echt) Fertan heeft ook een holle-ruimte-was-product, maar dat is niet specifiek beter dan anderen: De meeste zijn op basis van oplosmiddelen, en dien ten gevolge moet je een behandeling 1 of meerdere keren herhalen (met bijv. tussenpozen van 1 jaar): door het uitdampen van de oplosmiddelen ontstaan scheurtjes/barstjes in de waslaag. Mike Sanders vet/was heeft geen oplosmiddelen, maar moet je verwarmen om t vloeibaar te krijgen: Niet ideaal om aan te brengen dus, maar wel 'de rolls royce' onder de holle ruimte waxen. 3M cavity wax doet t echter ook gewoon prima: met een goede luchtspuit kom je een heel eind. Overigens: waarschijnlijk moet je de gordels even uitbouwen om te voorkomen dat je mooie kleverige riemen krijgt ![]() Gaten: D'r zijn boekjes voor waar je moet spuiten, zelfs waar je gaatjes moet boren om er echt goed bij te komen. Echter: Moet gezond verstand kom je een heeeeel eind: Gewoon alle rubber dopjes, openingen en kieren gebruiken die je kunt vinden.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die snap ik FF niet, mijn zwarte lijsten zitten op evenveel gaatjes bevestigd.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bij een Peuleu (of zoals Folkert : Auwdie phunphzig) zijn d'r ook versies zonder lijsten.. en dan ontbreken de gaatjes dus ook... Bij een Golf 1 / Jetta 1 / Caddy / Cabby zitten d'r (schijnbaar) altijd stippies met gaatjes.. maar goed: die gaatjes zijn wel enorm klein, en lijken mij niet afdoende om uberhaupt de luchtspuit door naar binnen te steken: dus waar hebben we het helemaal over?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#8
|
||||
|
||||
![]() @ Sjampoo ik denk eerder dat t als grap bedoelt was..
![]()
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() ff een vraagje !?
ik lees nu vanalles over het volspuiten van holle ruimtes (niet verder denken ![]() ik wil mijn golf 1 alleen met mooi weer gaan gebruiken en hij zal dus erg weinig regen/water zien ! moet ik die bovengenoemde ruimtes dan ook behandelen of is het vooral voor daily's !? misschien stomme vraag maar weet het liever ff zeker !! gr. Martijn
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ![]() Golf 4 variant (tzt on air ![]() Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() vooral voor daily´s, maar ik rij mijn Golf 1 ook alleen maar bij mooi weer, toch zit ik erover te denken om het met "Mike Sanders" vet/was (schijnt het beste te zijn volgens het blad "Oldtimermarkt" samen met "TimeMaxx") te laten doen, kan geen kwaad! Bij mij net over de grens in Duitsland zit een bedrijf die doen zo iets, kosten zijn maar iets van 200,- pleuro´s(!) Wel wordt geadviseerd even van te voren de bekleding uit te bouwen, en de auto moet men iets van twee dagen missen...
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 17-04-2007 at 16:36. |
#12
|
||||
|
||||
![]() We rijden allemaal een een oude rammelbak die al 20 jaar als daily gebruikt wordt en ineens gaan we ons drukmaken om roest, omdat we alleen nog maar op zondag de auto uit de stal halen?
![]() Ik spreek trouwens niet voor mezelf ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Haha, zit wat in!
Als ik kijk naar de hoeveelheid roest die mijn golf in 283.000 km op heeft gelopen, en dat even uitzet tegen wat hij ooit nog zal gaan lopen, dan zal het allemaal wel meevallen ![]()
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E ![]() - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Tja..
Af fabriek zijn de auto's meestal (naja: ergens rond 1976 werden ze iets verstandiger bij VW) al enigzins behandeld. Vergis je niet dat het vroeger veel gebruikelijker was een auto een Waxoyl of Tectyl behandeling te geven, dan nu. Vergeet ook niet dat een auto in z'n eerste 3 tot 6 jaar veel beter onderhouden wordt dan daarna: of houden jullie je allemaal aan de voorgeschreven onderhoudsbeurten, met een minimum van 1 maal per jaar? Of ben ik de enige hier die zich niet houdt aan het 1 maal per 2 jaar wisselen van de remolie? Wanneer heb jij voor t laatst 'just for no reason' de remklauwen losgehaald schoon gemaakt en weer terug gebouwd? Balanseren van de wielen rondom gecontroleerd? Precies: meestal gebeurd er bij mij pas iets als er een 'storing' op treedt, of omdat ik een upgrade uitvoer ![]() Als een goede wax behandeling slechts 200 euro kost,.. wat houd je dan tegen? PS: neen, ook mijn auto's zijn slecht tegen roest behandeld.. maar m'n 77ér was er allang niet meer geweest als ie door de eerste eigenaar niet al was getectyleerd: En die 77'er is echt niet in wonder-super-staat!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Ik sluit me bij de laatste drie aan
![]()
__________________
'86 Jetta 1.6 TD '85 Golf 1.6 GTD '82 Bus D '67 1600A Limousine |
#16
|
|||
|
|||
![]() Ik kan me overal in vinden... maargoed, ik heb Fertan staan, en ook nog ML... Dus ik wil er gewoon overal wat inspuiten, geeft me een goed gevoel en dan hoop ik dat ie nog lang goed blijft!!!
Omdat Fertan met water uitgespoeld moet worden en daarna nog een keer behandeld heb ik daar geen zin in... Dus het wordt de bus ML wel leeg! Bedankt voor het aangeven van de plaatsen... |
#17
|
||||
|
||||
![]() als een goede wax behandeling 200 euro kost en je wilt het echt goed hebben, dan zou ik daar eens over na gaan denken. Het is wel duurder dan zelf doen, maar het resultaat zal waarschijnlijk veel beter zijn
__________________
Foto's van - 1ste Volksforum.com Meeting |
#18
|
|||
|
|||
![]() @Markos: goed lezen... ik doe het omdat het me een goed gevoel geeft en ik ga geen 200 euro dokken zodat een joker in duitsland een pak was in mijn auto kan smelten, waarvoor ik ook nog mijn hele interieur zou moeten verwijderen... kortom: Ik spuit er ML in overal en klaar...
|
#19
|
||||
|
||||
![]() rustig maar, ik heb goed gelezen
![]() ik zei alleen als je het echt goed wilt hebben. Dat je dan je intererieur moet verwijderen, achja.. Maar gewoon ML spul erin kan natuurlijk nooit kwaad ![]()
__________________
Foto's van - 1ste Volksforum.com Meeting |
#20
|
|||
|
|||
![]() Stel ik spuit het erin vanaf de bovenkant als het ware, is het dan slim om de rubbers onderin te laten zitten? Of die eruit halen zodat het overtollige meteen wegloopt?
Mijn ervaring is dat het overtollig toch wel weg loopt (via kieren en langs rubbers af ofzo?) |