Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 05-05-2007, 19:55
supersprint's Avatar
supersprint supersprint is offline
VW Addict

Default Schuifdak sluit niet meer type 1

Wie kan mij helpen: Ik heb vandaag mn schuifdak uitgebouwd omdat de bekleding er niet meer strak in zat, Maar na het terug inbouwen gaan de laatste 10 cm niet meer dicht, heeft iemand hier meer ervaring mee ( afstellen )?

Ik heb ook ontdekt dat in de hoek bij de afwateringslang het compleet gatenkaas was ( vorige eigenaar dicht geplamuurd !!! ik zal er morgen n foto van maken, dit is niet de meest makelijke plaats om t geheel weer fatsoenlijk dicht te krijgen, misschien heeft iemand ook hier ervaring mee??

Thanx
Reply With Quote
Old 05-05-2007, 20:00
T-bo T-bo is offline
VW Fanatic

Ik heb ooit eens een vergelijkbaar probleem gehad. Het was wel maar de laaste 2cm dat het niet meer wou sluiten.
Uren naar de oorzaak zitten zoeken en niets te vinden totdat ik de vijzen van het mechanisme onder het zwengeltje los maakte en dan zo het dak dicht deed en dan alles terug vast zette.
Misschien helpt dit ook bij jou?
Reply With Quote
Old 05-05-2007, 20:03
Domi
Guest

Dan zit de kabel die in het frame loopt aan het einde. Dus de kabel waar je slinger aan zit.
Wat je kan doen ie het dakje er uit halen en hem op de grond weer even goed zetten.
Ik telde meestal het aantal omwentelingen van de slinger van compleet dicht naat compleet open.
Daar nam ik de helft van en zette het dakje dan half open inelkaar.
Werkte bij mij altijd prima.

Als dit niet zo is dan moet je even kijken of hij nergens blijft haken.bv achter de steuntjes die je windvanger naar beneden drukt.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules