![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb laatst de koppakking van mijn 1.5 jb vervangen. Nu wil mijn golfje niet meer aanslaan. De motor draait wel rond en ploft af en toe een beetje. Als ik kijk naar de ontsteking zie ik dat de rotor naar een streepje op het plastic kapje wijst en niet direct naar een bougiekabelaansluiting. Klopt dit zo of staat mijn ontsteking verkeerd?
![]()
|
||||
|
||||
![]() Motor op tijd zetten, 1e cilinder op tuimelen zetten en dan moet je rotor naar de 1e cilinder wijzen.
|
||||
|
||||
![]() Streepje op ontsteking moet naar eerste bougie wijzen
|
|
||||
|
||||
![]() Dus de rotor moet naar het streepje op het plastic kapje wijzen?
Cheap and Fast = Not Reliable Cheap and Reliable = Not Fast Fast and Reliable = Not Cheap Last edited by Corrado_G60 : 19-05-2007 at 17:49. |
|
|||
|
|||
![]() Op je ontstekingshuis zit een inkerving daar moet de rotor gelijk mee staan
Die geeft de 1e cilinder aan |
|
||||
|
||||
![]() - Distributie goed zetten, zie merktekens (1e cillinder omhoog,
- Rotor erop, - Waar de rotor naartoe wijst (of het meest in de buurt zit, klopt nl meestal niet precies) de bougiekabel aansluiten (op de verdelerkap) die naar de eerste cillinder gaat - volgende (met de klok mee) is cillinder 3 dan 4 dan 2 Tenminste als de ontstekingsvolgorde 1-3-4-2. Ander optie (meestal bij 16v dacht ik 1-2-4-3)