![]() |
|
![]() |
|
Thread Tools | Search this Thread |
|
||||
|
||||
![]() Het volgende is er aan de hand:
als ik de parkeergarage in mijn woonplaats uitrijd raak ik zo'n irritante kleine hoge drempel die ervoor zorgt dat je niet hard de garage uit rijd. Mijn auto, polo coupe uit '90 met 14 inch, 155/55/14 mijn 80/60 verlaging raakt dan de balk die direct achter de voorwielen het laagste punt is. Ik weet niet precies hoe dat ding heet, maar hij zit dwars gemonteerd met 2 bouten geloof ik en heeft een beetje de vorm van een U. Weten jullie wat ik nu raak? en belangrijker: kan dit kwaad dat hij daar op bonkt? Kan ik hem evt. verstevigen of zo? |
|
||||
|
||||
![]() auto iets hoger leggen helpt ook
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Dat is als t goed is de tunnelversteviging...
Die kun je er ook onderuit halen...
|
||||
|
||||
![]() heb ik op de mijne ook niet steken
![]() bij mijn broer zijn 1300 stak dit er dan weer wel onder. proberen er schuin over te rijden kan eventueel ook helpen, maar dan ga je misschien ergens anders raken.
|
||||
|
||||
![]() Misschien ergens anders parkeren een optie ?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() klagen en zagen tot ze de drempel wegdoen
![]() ik zou gewoon schuin proberen en anders heel voorzichtig zijn ![]()
|
||||
|
||||
![]() Maar STEL dat ik hem kapot rijd, is dan niet heel de versnellingbak uit z'n goed lijn of zo?
|
|
|||
|
|||
![]() hey naamgenoot,
is dat niet de beugel waar je uitlaat boven langs loopt ? ik heb bij mijn 2de polo (rij nu met nr.4 ![]() was toen flink krom maar geen last mee gehad met rijden !! gr. Martijn
|
||||
|
||||
![]() je bedoelt die bescherm beugel onder je catalysator? die zit er juist onder om je cat te bescherming tegen zo'n drempeltjes
![]()
|
||||
|
||||
![]() Ja: Nog een zelfde topic!
http://www.polo86c.nl/cgi-bin/forum...t=ST;f=3;t=1147 Tinus: Was je bang dat ze 't op 86c niet zouden weten? ![]() Overigens, voor de luiaards : Het brugje waar meneer het over heeft is de tunnelversteviging, welke bij alle modellen met 1.3 motor is gemonteerd. Heeft niets met de katalysator te maken, want die hadden ze nog niet in 1977 (eerste jaar dat er een 1.3 leverbaar werd). Voor je versnellingsbak hoef je niet bang te zijn, eerder voor je carrosserie. Doe vooral rustig aan, en laat eventueel vrienden/vriendin uitstappen. Met dat zelfde brugje zat ik reedsch vast met m'n oude gebakje (60/60 verlaagd met 165/55R13) : - op m'n oprit thuis (naja: schaaf) - op een oprit elders (ja, uitstappen was de enige optie) & - in de wasstraat (bodem-was-unit) Zo heel extreem laag hoef je dus niet eens te gaan.. als je maar genoeg gewicht van jezelf meebrengt
|
|
||||
|
||||
![]() Overigens, voor de luiaards : Het brugje waar meneer het over heeft is de tunnelversteviging, welke bij alle modellen met 1.3 motor is gemonteerd. Heeft niets met de katalysator te maken, want die hadden ze nog niet in 1977 (eerste jaar dat er een 1.3 leverbaar werd).
ja oke, dat kan kloppen. maar hij heeft een polo uit '90 staat in zijn tekst en niet uit '77.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En dan nog heeft t niks met de kat te maken, die tunnelversteviging werd toen al gemonteerd, dus dan kan t weinig te maken hebben met je kat of niet dan?
|
||||
|
||||
![]() Oh, en als je denkt, kan die tunnelversteviging niet weg???
Nee, die moet je gewoon laten zitten, zit er niet voor niets... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() kan prima zonder ,maar wat ga je dan raken? Bodem waarschijnlijk of je uitlaat die je er dan helemaal onder weg kan rijden!
het is een mooie waarschuwing dat je iets gaat raken.. Geen ge-emmer dus; rijden met die bak! Met een verlaagde polo moet je nou eenmaal een beetje oppassen met dat soort hindernissen. Ik had laatst ook een waskaart gekocht, maar eenmaal bij het inrijden kon ik niet eens de wasstraat inkomen door een vervelende hoge "bak" waarover je je auto moest rijden. Daar zou mijn bumper al niet voorbij komen, laat staan de tunnelverstijver
|
||||
|
||||
![]() Daarom zeg ik:
verlagen is wel leuk maar aan de gevolgen word niet over nagedacht
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dus die tunnenversteviging ligt lager als die beugel die onder je cat doorloopt? bij mij raakt ie juist op die plek. grtz.
|
||||
|
||||
![]() Je hebt het over hetzelfde.....
Dat ding voor is de stabilisatorstang, maar het gaat hier om die beugel die over je kat loopt, maar dus daar niet voor bedoelt is maar voor de 1.3 modellen omd e carroserie wat te verstevigen.. ![]() nummer 7 op deze tekening: cross reinforcement
Last edited by Berserker : 14-06-2007 at 17:30. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat heb je mij nooit horen zeggen. Ik rij lachend bij de wasstraat weg hoor ![]() Ik heb de auto niet voor de looks verlaagd, maar vooral om het enorm verbeterde rijgedrag ![]() Met 60/60 is hij niet extreem verlaagd en kan ik hem prima als daily gebruiken, wat ik ook een tijd gedaan heb. Afwegen tussen origineel en nergens bodemcontact (behalve de banden) of verlaagd en het risico dat die stinkbeugel een keer de grond raakt... Mijn keuze was verlagen (incl alle mogelijke gevolgen!)
|
||||
|
||||
![]() hmm okee, weer iets geleerd. je hebt het zo duidelijk uitgelegd met tekening
![]() grtz.
|
||||
|
||||
![]() bedankt voor de reacties! ik knal gewoon lekker verder!
|