![]() |
|
||||
|
||||
![]() Passat 1300 benzine carb 1982
Radiateur oogt nieuw! zit water onder de dop en zou ontlucht zijn. switch is nieuw! motortje wordt te warm, de slangen zijn warm, de radiateur ook aan de rechter zijde waar de slangen aankomen. De linkerkant van de radiateur blijft koel, daar zit bovenop de dop, en onderop de switch! Ik vermoed dat de pomp gewoon werkt, want de binnenkachel doet flink zijn best om er een sauna van te maken (moet wel voor de koeling nu!) dus ja... dus ja... ik heb geen ervaring met die systemen zonder expansievat. Wie kent het probleem of weet de oplossing? danku!
|
||||
|
||||
![]() waarschijnlijk een kapotte thermostaat, die dicht blijft zitten
|
|
||||
|
||||
![]() thermostaat? maar de slangen worden goed warm, klopt dat met de diagnose?
ff situatiefototje ![]()
|
||||
|
||||
![]() ja natuurlijk. Als de thermostaat dicht blijft, pompt hij wel rond bij de motor en kachel, maar niet door de radiator, daarom is die aan de andere kant koel
|
|
||||
|
||||
![]() Is het systeem wel goed ontlucht?
|
|||
|
|||
![]() Wordt tijdens het rijden de motor ook te warm?
Is de radiateur goed heet (over de hele oppervlakte)?
|
|||
|
|||
![]() niet te hopen dat er iets ergs kapot is
[3xraden wie er nog onderdelen voor zon 1300heeft liggen ![]() nee hoor,waarschijnlijk de thermostaat |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
zou ontlucht zijn... Ik ga straks de thermostaat vevangen, hoe ontlucht ik het systeem daarna??
|
||||
|
||||
![]() ff vlug!
Zit de thermostaat aan de bovenste slang?? dus niet bij de waterpomp?? bij de waterpomp zit een stalen pijp waar de slang op zit. waar de stalen pijp vervolgens heen gaat is mij nog een beetje een raadsel... wie weet t? ![]()
|
||||
|
||||
![]() vervangen
![]() en hier gaan we weer... temp blijft goed want fan slaat aan etc. waarom blijft mn lampje knipperen? temp en peil zijn ok!
|
||||
|
||||
![]() niet toevallig een sensordraadje wat nog los ligt ofzo?
|
|
||||
|
||||
![]() het stopt na een tijdje... dus nog geen idee
![]() nu weer... snelweg en alles doet ie prima! temp helemaal ok. maar kom net van de snelweg af en dan gaat ie bij het stoplicht toch wat sputteren en witte (water?) rook hoesten... maar alleen bij stationair dus! koppaking eruit? (ach er gaat toch TD in, maar ik wil nog eventjes zo blijven rijden...)