![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Mijn olielampje van mijn 16V cabby brandt steeds ik wordt hier helmaal stapelgek van dat gezoem!
Heb al een andere oliesensor maar dat hielp ook niet.Als het blok warm is dan gaat ie nog vaker aan.Als ik afrem voor de stoplichten bij een beetje aflopende weg springt ie ook aan en als ik weer optrek en een beetje stevig gas geef gaat ie weer uit.Helluup!! |
#2
|
|||
|
|||
![]() dus het lampje brandt/knippert en het zoemertje gaat tegelijk af?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#3
|
||||
|
||||
![]() ik zou haast zeggen gooi er een beetje olie in. warme olie is dun, dus schommelt het ook makkelijker tijdens het optrekken en afremmen
__________________
Always VW |
#4
|
||||
|
||||
![]() of `n nieuwe oliesensor...(druksensor?)
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
__________________
Always VW |
#6
|
||||
|
||||
![]() zou `t niet aan je tellerpaneel kunnen liggen? (waar `t lampje in zit)
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#7
|
||||
|
||||
![]() M'n broer heeft hetzelfde met z'n 1.1 en hij heeft alle reservoirs bijgevuld dus ook van koelvloeistof en remvloeistof en nu is het volgens mij over! Kun je eens proberen want ik ken het alarmtoontje zelf ook en het is echt donders irritant.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() ik heb dit probleem ook gehad bij mijn 16V (kr) en bij was het de oliepomp die overleden was...
en ja dat geluid is idd ook zeer irri maar dat moet ook :P:P:P
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Nou, dan zou ik maar eens kijken of er wel genoeg olie in zit en zo ja... niet meer rijden. Een brandend lampje duid op een te lage druk, dit kan meerdere oorzaken hebben. Wanneer de motor warmer word word de olie dunner en zal de druk ook lager worden, en zal het lampje dus eerder, en in jou geval vaker gaan branden. Het is echt van levensbelang dat je niet meer rijd als dat lampje brand want als dat komt door een te lage oliedruk zal je hele motor in de soep lopen. De logische volgende stap na het checken van het oliepeil is het meten van de oliedruk. Als deze goed is (ook bij warme motor) kun je uitsluiten dat dat het probleem is. Dan kun je verder gaan zoeken naar andere eventuele oorzaken. Is de oliedruk te laag dan zul je moeten gaan schroeven.... Ik ben benieuwd dus houd ons op de hoogte...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#10
|
||||
|
||||
![]() drijfstanglagers denk ik...
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#11
|
|||
|
|||
![]() ik heb dat probleem ook een poosje gehad,bij mij hielp op het dashboard slaan wel eens.bij mij was er dus iets kapot in het dashboard ofzo.het is inderdaad erg irritant.ik heb laatst het dashboard eruit gehaald en toen hebben we alle stekkers na gekeken en vernieuwd.de reden hiervoor was niet dat gezoem,maar de vorige eigenaren hadden nogal met draden lopen knoeien.we hebben alle overbodige draden weggehaald en alles netjes gemaakt.ik moet zeggen dat ik daarna het nooit weer gehoord heb.dus het kan al iets heel lulligs zijn.
dus succes met zoeken! en je had al een nieuwe sensor,maar nieuw kan ook al kapot zijn.ben zelf caravan monteur en heb al vaker gehad dat nieuwe onderdelen kapot waren! |
#12
|
||||
|
||||
![]() Oke rene. Maar als het de drijfstanglager zijn en hij heeft het over "lampje brand steeds" dan zal dat ding toch al wel een gigantische tik moeten laten horen, althans dat is mijn ervaring... Als ie mazzel heeft is het alleen de pomp maar doorrijden met een brandend olielampje is echt het domste wat je kunt doen...
![]()
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#13
|
||||
|
||||
![]() hoeft niet...drijfstanglager hoor je niet altijd..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#14
|
||||
|
||||
![]() wrom zou die een tik moeten hebben???
dat hoeft op cker niet met kaspotte drijfstang lagers....
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#15
|
||||
|
||||
![]() Als een lager er goed uitloopt heb je eigenlijk altijd wel een tik. Het hoeft inderdaad niet altijd maar op den duur zal hij hoe dan ook gaan tikken, en uit het verhaal maakte ik op dat hij er wel aardig mee doorgereden heeft en dat is echt funest met zo'n euvel. Maarja, tikken of niet... als er een lager uit ligt zal de motor er toch uit moeten, ik heb nog nooit meegemaakt dat dat goed ging... Het zal mij benieuwen.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#16
|
|||
|
|||
![]() ...en dus kun je het beste je oliedruk laten meten. Moet gezegd worden dat de zoemer en het lampje af en toe valse alarmsignalen geven door bochten of storingen aan de sensoren.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#17
|
||||
|
||||
![]() kan ook aan de printplaat liggen idd..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#18
|
||||
|
||||
![]() Ja, maar het is wel frapant dat het met warme motor en met remmen en optrekken erger word... Dat duid toch wel op inwendige lekkage hoor.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#19
|
||||
|
||||
![]() ok als je gewoon domweg door blijt rijden jah dan gaat het een keer fout...
lampje of zoemer aan gelijk motor uit en repareren
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#20
|
||||
|
||||
![]() Juist, jij snapt het... Doorrijders worden vanzelf gestraft...
![]()
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |