Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-07-2007, 15:22
GSPT GSPT is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 61
Default G60 blok Revisie, tips gevraagd...

Hey mensen,

Zoals sommigen van jullie wel weten ben ik begonnen aan een revisie van mijn G60 blok. (incl. kop)

Ik zal hierover binnenkort een foto-topic openen, houd het namelijk weer bij met mijn fototoestel

Momenteel heb ik het gehele blok uit elkaar en gelukkig na 199400km weinig slijtage. Alleen de lagerschalen zijn bijna allemaal versleten.


Wat ik zelf van plan ben te vervangen:

- Kopbouten
- Klepsteelrubbers & busjes
- Kleppen slijpen + zitting en zoveel mogelijk polijsten
- Alle pakkingen
- Drijfstanglagers
- Krukaslagers
- Alle keerringen
- Alle kunststof/rubber afdichtringen
- 2 Keerrollen (waar multiriem overheen loopt)
- Zuigerveren
- Hoge volume Oliepomp
- Kortere multiriem (ivm 68mm pulley)
- 1 hydrostoter
- 10w60 voll synthetische olie

Distirbutieriem, spanrol en de v-snaar zijn 1700km oud, dus die hergebruik ik.


Verder wordt het volgende gemonteerd:

- Megasquirt V2.2 (vrij programmeerbaar motormanagment, www.megasquirt.info)
- Wideband Lamda Sonde van Innovate
- Diverse Sensoren
- 68mm pulley op RS2 bewerkte G-lader
- Supersprint 421 Spaghetti spruitstuk
- Rest wordt Free-flow (ongeveer 65mm) met enkele einddemper (bij teveel geluid komen er meer dempers)
- Carterspatplaat
- Dynamo wordt gereviseerd
- Startmotor wordt gereviseerd


Verder gaan mijn gedachten nog uit naar het bewerken van mijn cylinderkop, hierover heb ik ook graag nog wat informatie (of het mogelijk is om deze zelf te bewerken, anderszijds, hoe dit normaal gedaan wordt)


Alle info welkom. Speciale handige gereedschappen ook...

Vriendelijke Groeten,
Geert-Jan
Reply With Quote
  #2  
Old 10-07-2007, 06:45
GSPT GSPT is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 61
Default

schop
Reply With Quote
  #3  
Old 10-07-2007, 12:26
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

laat in ieder geval je onderblok/cilinders en zuigers goed opmeten.
cilinders willen bij deze km stand nog wel eens ovaal worden.

Gr Jan.
Reply With Quote
  #4  
Old 10-07-2007, 16:20
GSPT GSPT is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 61
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
laat in ieder geval je onderblok/cilinders en zuigers goed opmeten.
cilinders willen bij deze km stand nog wel eens ovaal worden.

Gr Jan.


Ahzo, hoe wordt zoiets gedaan? Speciale apparatuur?
Reply With Quote
  #5  
Old 10-07-2007, 17:02
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Bij een revisiebedrijf hebben ze hier speciale micrometers voor.
Kan in ieder geval geen kwaad om er even naar te laten kijken.
Reply With Quote
  #6  
Old 10-07-2007, 17:07
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 663
Default

Dat van die hoge volume oliepomp die je wil gaan gebruiken zo je nog even moeten navragen. Ik las hier pas ergens dat zo'n hoge druk pomp niet goed is voor de keerrringen in je G-lader.

gr. Pim
Reply With Quote
  #7  
Old 10-07-2007, 19:02
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Hoge volume oliepomp? Waar wou je die uithalen dan? kan je maar 1 tip geven: boor naar eerste overmaat en doe er nieuwe zuigers in!
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #8  
Old 10-07-2007, 19:02
GSPT GSPT is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 61
Default

Quote:
Originally Posted by MipMip
Dat van die hoge volume oliepomp die je wil gaan gebruiken zo je nog even moeten navragen. Ik las hier pas ergens dat zo'n hoge druk pomp niet goed is voor de keerrringen in je G-lader.

gr. Pim



Kijk! Daar hebben we wat aan... Daar heb ik zelf niet over nagedacht... Normaal zou de oliedruk in de G-lader rond de 0,2bar zitten... Deze oliepomp monteer ik in verband met eventueel NOS gebruik in de toekomst...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum