![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hallo,
ik hoop dat jullie me kunnen helpen....... ik heb sinds een paar dagen dat er enorm veel lucht in me diesel leidingen is, het is zelfs zo erg dat als je op de snelweg rijdt hij spontaan uitvalt. en als je in de diesel leidingen kijkt zie je meer lucht dan diesel door de leidingen gaan het gaat hier om een golf 2 1.6 d uit 1991 met 376000 km op de teller. wat ik al heb gedaan: - ontluchtings filter op diesel filter vervangen door een nieuwe - heel veel ontlucht ook bij de verstuivers diesel slang los gehaald, en bovenkant van de verstuivers los gehaald, en bij de diesel filter ook het slangetje richting tank los gehaald. - diesel filter is vervangen en is goed gemonteerd - 4 nieuwe verstuivers eerst had ik het zelf ontlucht en toen samen met een monteur en nog is het probleem niet weg. mijn slangen zijn niet porreus, het blokkie is kurkdroog , en alles zit gewoon goed vast bij de diesel pomp,en we weten nu echt niet waar we nu naar moeten kijken. de monteur waarmee ik dit heb gedaan had dit nog nooit meegemaakt! alvast bedankt Last edited by rage corp : 17-07-2007 at 10:22. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Op je Golf zit een zelfontluchtend diesel circuit. Waarschijnlijk is er toch ergens een slang die niet helemaal 100% meer is.
Zijn de slangenklemmen nog goed? Dieselretour slangetjes vervangen? Je zegt trouwens dat je een x aantal slangen hebt los gehaald. Heb je deze ook weer vast gezet? ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#3
|
|||
|
|||
![]() daar was als eerste naar gekeken, er was een speciale vloeistof op gespoten maar me slangetjes zijn goed
en ja hoor alle slangetjes zijn weer opnieuw bevestigd met NIEUWE slangeklememtjes |
#4
|
|||
|
|||
![]() iemand nog ideeen of suggesties??
|
#5
|
||||
|
||||
![]() brandstofinspuitpomp stuk denk ik.
Je kunt ook een slang in een tankje diesel doen en kijken hoe die dan loopt en of hij wel diesel aan zuigt. Als het dan nog niet goed is weet je waar het probleem zit. |
#6
|
|||
|
|||
![]() net diesel in een kommetje gedaan en de brandstof pomp zuigt gewoon alle diesel op..
dus het ligt nu vermoedelijk aan de brandstofleiding of aan de tank ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() net nieuwe brandstofslang van de tank naar het filter getrokken en nog is het probleem niet opgelost...
iemand nog andere suggesties?? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Opvoerpomp inwendig lek
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Mischien moet je de slang tussen je brandstof pomp en het filter ook even vervangen.
Het kan zijn dat daar een scheeur in zit en dat hij daar door lucht aan zuigt. |
#10
|
||||
|
||||
![]() In welke slangen krijg je lucht, in de aanvoer of retour?
Wat ook weleens wil lekken is de o-ring van de dieselpompdeskel en de as van de gashevel.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - |
#11
|
|||
|
|||
![]() op de aanvoerslang, de retourslang gaat direct naar de tank toe dus daar mag het niets uitmaken volgens mij en monteurs die er aan hebben gezeten.
als je naar de aanvoerslang kijkt zie je amper diesel stromen alleen lucht.... |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
die is al getest, als ik diesel in een kommetje doe dan zuigt hij hem zonder luchtbellen in 1x leeg |
#13
|
|||
|
|||
![]() Vuil in de tank/zeef bij de vlotter
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als de slang pomp/leiding niet lekt dan moet je het verder gaan zoeken naar de tank toe... of bij de aansluitingen op de tank zelf.
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - |
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
bij de tank is het kurk droog, maar ik kan niet de tank open halen momenteel, want ik ben finaal door me knie gegaan en ik strompel op krukken.. dus voorlopig even geen gesleutel meer aan het golfje |
#16
|
|||
|
|||
![]() Hoi!
zitten aanvoer en retour wel goed aangesloten OP de tank? De aanvoer gaat met een slurf tot de bodem, de retour tot net onder het oppervlak bij volle tank. Dus by switchen van de slangetjes zal je aanvankelijk rijden op een volle tank maar naarmate je verder komt/schuin door een bocht gaat stopt ie door lucht aanzuigen. Grtn! Ruben |
#17
|
||||
|
||||
![]() Ik heb eens het zelfde gehad,
bij mij was het het volgende: Bij je gloeibougies loopt van de een naar de andere een luchtleiding en op de laatste (Rechts) zit een dopje wat het afsluit. die slangetjes gaan nogal veel kapot poureus of scheurtje. |
#18
|
|||
|
|||
![]() al die slangetjes bij de verstuivers waren vervangen door nieuwe gewapende leidingen. dus die kan je uitsluiten.
maar de golf is verkocht door mijn fysieke toestand was het niet mogelijk om er verder aan te sleutelen... dus een slotje dan maar aub? |