![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hey mannen! Ik ben bezig met het aansluiten van een digifiz in m'n Pirelli MK1. Het wil allemaal redelijk goed lukken, op een paar draden na. Wie kan mij vertellen waar de volgende draden voor dienen die in de stekkers van de originele teller zitten:
In de brede witte stekker: *een rode draad/zwart streepje die spanning geeft via contact In de smalle witte stekker: *een witte draad/ blauw streepje *een witte draad/groen streepje Ook zoek ik de draden achter het dashboard in de auto voor: *koelvloeistoftemperatuur *koelvloeistofniveau *draad voor MFA1 *draad voor MFA2 *draad voor MFA reset Of heeft iemand misschien een bedradingsschema voor een MK1 GTI? Wie helpt me uit de brand? Alvast bedankt voor de hulp! ![]() Last edited by Mr. Lee : 06-08-2007 at 20:57. |
|
|||
|
|||
![]() ik heb 10 jr teug de kabelboom achter het dashboard van een golf 2 over gestoken in de orginele stekkers van een golf 1 de draad kleuren waren aardig het zelfde en anders dubbel checken op de bosch codering op de schakelaar stekker
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Er komen i.d.d. veel kleuren overeen maar ook een paar niet helaas... Wat bedoel je precies met de Bosch Codering op de schakelaar stekker? Bedankt voor je hulp! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Neem even contact op met http://www.xs4all.nl/~valo/
Eigenaar noemt zichzelf op dit forum Ron21. Hij heeft bij mij toen ook 1 ingebouwd en aangesloten. Echt een vakmannetje. Hij kan je wel helpen. Digifiz in mijn MK1 GTI Pirelli. (is inmiddels er weer uit) ![]() Last edited by Domi : 06-08-2007 at 21:31. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bedankt voor de tip; ga hem direct een PM sturen; ziet er trouwens super uit die digifiz in je GTI; waarom is ie er weer uit als ik vragen mag? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
je kan hem het beste misschien even bellen op het nummer van de site. Ron is volgens mij niet vaak online. Mijn digifiz is eruit omdat ik de auto weer in originele staat ga brengen. Dus de scirocco 16V en de digifiz zijn eruit. Originele 1800 en tellerklok komen er weer in. Dit is mijn Pirelli GTI (ats velgen heb ik ook al niet meer en auto staat al bijna 2 jaar stil) ![]() |
|
||||
|
||||
![]() [QUOTE=Domi]je kan hem het beste misschien even bellen op het nummer van de site. Ron is volgens mij niet vaak online.
Mijn digifiz is eruit omdat ik de auto weer in originele staat ga brengen. Dus de scirocco 16V en de digifiz zijn eruit. Originele 1800 en tellerklok komen er weer in. Dit is mijn Pirelli GTI (ats velgen heb ik ook al niet meer en auto staat al bijna 2 jaar stil)[QUOTE=Domi] Ja, deze Pirelli heb ik al een paar keer voorbij zien komen op het forum; mooie auto hoor! ![]() Ik heb zelf een donkergroene Pirelli. Heb hem overgenomen van forumlid "jurgen santana". Wil er een paar dingen aan veranderen; alleen de digifiz komt er in en er komt een schroefsetje onder. T.z.t. denk ik dat ik er nog heldere koplampen, verstralers en heldere rood-witte achterlichten ingooi. Ook wil ik m'n Pirelli velgen die er onder blijven laten polijsten denk ik in de toekomst. En uiteraard moet ie nog eens een keer opnieuw in de lak, want de originele lak heeft z'n gebruikerssporen zeg maar. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En daar gaat weer een originele Pirelli ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ben al wat verder, maar heeft iemand enig idee waar deze 2 draden van zijn??? In de smalle witte stekker van de originele tellerklok: *een witte draad/ blauw streepje *een witte draad/groen streepje |
|
|||
|
|||
![]() wit\blauw is voor sensor snelheids meter
groen\wit is voor controle lampje achterruitverwarming hoop dat je er iets aan hebt gr fires |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Golf 1 heeft geen snelheidssensor. Maar gewoon een kilometertellerkabel rechtstreeks in de bak. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
De wit blauwe draad van de originele kabelboom heeft i.d.d. niet met de snelheidsmeter te maken; origineel is dit een kabel. Bij de baksencor voor de Digifiz is deze draad i.d.d. wit-blauw maar het gaat mij erom waar deze draad in de originele situatie voor gebruikt wordt. Verder is de wit-groene draad i.d.d. voor het controlelampje van de achterruitverwarming, alleen wordt dit niet op de originele tellerklok weergegeven terwijl daar de draad wel op aangesloten is. Op de versnellingsbak zit een grote zwarte stekker waar ook een wit-groene draad in zit; denk dat deze draad iets met de MFA te maken heeft, maar waar kan ik deze op de Digifiz dan kwijt? Iniedergeval bedankt voor het meedenken ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Toen jij de Digifiz in je Pirelli had, werkte toen ook alles? Ik heb namelijk een enkele MFA-hendel in mijn Pirelli dus kan niet de MFA1 en MFA2 bedienen, staat standaard op MFA2, maar als ik nu gas geef springt het lampje MFA1 aan en MFA2 gaat dan uit. Bij het loslaten van het gas gaat MFA2 weer branden... Had jij dit dan ook? Verder vraag ik me af of bij jou alle functies in het MFA-menu werkten. M'n buitentemperatuur geeft namelijk -40 graden aan terwijl ik hier netjes de juiste draad voor heb aangesloten....Had jij dit ook? Denk dat diet wit-blauwe en wit-groene draad die ik over hou van de originele smalle witte stekker toch iets met de MFA te maken hebben. Ik ga a.s. vrijdag sowiezo Ron bellen, dan is ie weer terug van vakantie maar iedere info is welkom! |
|
|||
|
|||
![]() Bij mij werkte alles correct. De Mfa 2 had ik niet, Komt omdat je niet omschakelen naar mfa 2.
Dus heeft ron hem op mfa 1 gezet. Ik hoop dat je met ron eruit kan komen. Suc6 hou ons op de hoogte. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ben vorig weekend ff bij Ron geweest en heb er een andere MFA-hendel opgehaald met 2 standen voor de MK1. Gisteren alles aangesloten en alles werkt behalve de buitentemperatuur op de MFA. Had via via begrepen dat ik hier een sensor van een MK2 voor moest hebben dus dat ga ik dan maar proberen. Verder ben ik nog wat aan het stoeien met de beugels waar de Digifiz in hangt; krijg hem er nog niet mooi in maar ik pruts nog wel even door; weet jij trouwens welke beugels bij jou zijn gebruikt? De originele van de MK1, de beugels van de Digifiz uit een MK2 of zelf gemaakte beugels? |
|
||||
|
||||
![]() Voor de buiten temp moet je één draad van de sensor naar massa leggen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hey Ron, en moet ik dan i.d.d. een temperatuursensor van een MK2 hebben? Weer bedankt voor je reactie! |
|
|||
|
|||
![]() Dan heb je nu zeker een hendel van een golf 2 erin.
|
|
||||
|
||||
![]() Nee, een ander temperatuur sensor is niet nodig.
Voor wat betreft de steunen: Linker steun moet naar links verplaatst worden, rechter zit op juiste positie. Verder dien je ze wel aan te passen. De originele digifiz beugels passen weer niet in een mk1 dash. Ik pakte meestal een los dashboard met frontje, leg dit op zijn kop met de fiz op de juiste plaats en fabriceer dan de beugels.