![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hallo,
bij de wagen van mijn vriendin(golf 2 1.8 8v) is de driehoekplaat om de flens waar je de voorpijp van de uitlaat met de katalysator verbind verrot. nu mijn vraag weet iemand losse 3 hoekplaten die ik zo er weer tussen kan monteren, inplaats dat ik een hele goede voorpijp moet vervangen omdat dat stukje ijzer verrot is voor een prijs van 170 euro. ik hoor het graag als iemand weet waar ik zoiets kan vinden voor de duidelijkheid het gaat om de flens hier onderin de foto alleen dan de driehoekversie. ![]() Last edited by vwmk2driver : 19-08-2007 at 21:55. |
#2
|
||||
|
||||
![]() niemand??
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ga naar een ijzerboer en scharrel een cm dikke plaat op en maak er twee helften van die je erom heen kan zetten en waar je gaten in hebt zitten voor montage, las de twee delen weer aan elkaar als ze om de pijp heen zitten? mvg db |
#4
|
||||
|
||||
![]() der zit ook nog een conische kant aan de binnenzijde omdat deze een flens rand moet aan drukken.
het is mogelijk maar wel wat extra werk. en ik denk dat er toch wel ergens zulke platen kant en klaar te kopen zijn?? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik heb hier nog een katvervangende pijp liggen voor een Golf II 1.8 8v met RP motor. Hiervan is de flens uitgedraaid, zodat de conische afdichtring perfect past. Als je interesse hebt, moet je me maar even mailen
![]() O ja, de pijp heeft een diameter van 50 mm. |
#6
|
||||
|
||||
![]() ik ben eigenlijk op zoek naar die andere kant. de flens aan de katelisator zelf is wel goed. maar zoek de flens die aan de andere kant zit aan de voorpijp zegmaar die ook los zit.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
die flens ja. ik zou ook die hele pijp kunnen kopen voor 10 euro loop je niks mis. maar op de zaak kom ik wel vaker tegen dat die flensen vervangen moeten worden dus ik dacht als ik nu gewoon een adresje weet dan kan ik een stuk of 10 van die dingen bestellen die komen dan toch wel weer op. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Waar je even op moet letten (misschien weet je het al) de rand van de pijp is gefelst, dus wil zeggen dat je de nieuwe er niet zonder lassen omheen krijgt. Plus de flens moet altijd kunnen draaien ivm de positie van je kat.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#10
|
|||
|
|||
![]() Bij mij heb ik hem er afgeslepen, en dan een universeel flexibel deel aan de voorpijp gelast en met een klem aan de kat gezet. Werkt perfect.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Gewoon lassen man, heb het ook gedaan toendertijd met mijn flens
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Ja. frank bak hem gewoon aan elkaar.. no prob man.. is Clau ook weer blij
__________________
Fire and Ice GTD ![]() |