![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik wil graag een GTI 16V kopen waar m'n vriendin dagelijks in kan gaan rijden. Echter dan moet de auto wel goed betrouwbaar zijn.
Mijn vraag is dus, hoe betrouwbaar is een GTI 16v? Wat zijn de aandachtspunten? De auto in kwestie is een (boswachter) donkergroene metallic Golf GTI 16v dohc uit 1988 ex duitser 1996 ingevoerd in nederland km stand 188.000 APK tot mei 2005, originele stalen velgen met 185/60R14, stalen schuifdak, dikke bumpers, niet verlaagd. Staat van de auto is redelijk goed te noemen, heeft voor eens schade gehad en achter een klein deukje. Nog een paar vragen: Is het onderhoud aan een 16V ook duurder dan een normaal golfje 1.6 ofzo en zo ja, hoeveel meer? Aangezien ik luchtgekoeld rijdt heb ik niet zoveel verstand van die golf modellen... zouden jullie me kunnen helpen? JeeWee
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! ![]() Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#2
|
||||
|
||||
![]() 16V slijt in mij opzicht net zo hard als je normaal rijd. dus gewoon hem niet boven de 3000 toeren laat komen...maar ik zou voor dagelijks gebruik eerder voor een 8klepper gaan dan een 16klepper..i.v.m brandstofverbruik
|
#3
|
||||
|
||||
![]() ik zou er vooral op letten of ie geen olie verbruikt
een 16v vergt volgens mij ook een sneller onderhoud dan een 8v... maar een 16v is natuurlijk een veeeeeel leukere auto dan een 8v ![]()
__________________
89er Golf 2 GTi 8v (PF) 86er Polo 2 Steilheck (MH) |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
16v leuker dan 8v...mmm..denk dat je je daar lelijk in vergist ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() verbruik valt wel mee...
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#6
|
||||
|
||||
![]() Probeer er 1 te vinden die niet te erg afgetrapt is....want dan is het niet zo'n betrouwbare auto....en helaas zijn er nogal veel afgetrapt....
Maar ja, wat je verteld, originele velgen, niet verlaagd enzo....dan is de kans al wat groter dat het een redelijke auto is.... |
#7
|
||||
|
||||
![]() tsja wel schade voor gehad en ex duitser... prijs is 600 euro... is natuurlijk eenkoopje en die kleur is wel stoer, die donkergroene zie je niet zoveel. Met die stalen velgen en niet verlaagd lijkt het net een CL waar GTI 16V plaatjes opgeplakt zijn. De 16V grill zit er niet meer in.
Wel thanks voor de snelle antwoorden!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! ![]() Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#8
|
||||
|
||||
![]() fooootooooowwwww
|
#9
|
||||
|
||||
![]() maar ja, wat verwacht je van 600 euri?
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Hoe kan zien dat een auto afgetrapt is?
Hoe kan je zien in 1 proefrit of hij olie verbruikt? Je staat van wiellagers en homokineten kan je alleen zien/voelen op een brug. Dus als je zo'n auto koopt mag je zoals Christiaan al zei niks verwachten en alleen hij elke dag hopen dat hij niet kapot gaat. de enigste zekerheid die is er is een auto met bovag garantie kopen. maar ja die heb je niet voor 600 euro.
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Klasse JW! Je heb t het maar goed voor met je vriendin... van een kadett 1.3 naar een GTI 16V!
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
<citaat AS> Kanst wel eens mee een gehaktstaaf eten.....wel zelf betalen! .... Dit goed voor hebben is dus ook maar relatief hehehe....maar wel erg leuk!
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
![]() ik zou er in ieder geval wel ff mee gaan rijden als dat mogelijk is, en een beetje op je gevoel afgaan....ook ff kijken naar de staat van het interieur....als tie uitgeleefd is weet je genoeg...en bij twijfel...lekker laten staan..er zijn genoeg 16v's te koop....
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat proefrijden heb ik al ff gedaan ![]() Het ding had mijn intresse ook gewekt, maar ga het geld in mijn kever stoppen...
__________________
![]() ![]() Flickr Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! |
#15
|
||||
|
||||
![]() Haha lunatik had ook nog aan jouw gedacht denk slopen we die golf en zetten we het 16v gedeelte op je jetta... goed id?
JeeWee
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! ![]() Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#16
|
||||
|
||||
![]() Ja ja goed voor hebben met m'n vriendin, een kevert lijkt me toch ook maar niks voor haar in de winter. Verder is zo'n 16v ook wel leuk voor mij als ik eens wil 'knallen' dus heb het ook goed voor met mezelf, ook niet onbelangrijk.
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! ![]() Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#17
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat ligt er maar net aan wat je wilt, wil je veel koppel en vermogen onderin, dan neem je een 8v, wil je veel tussensprints maken en lekker knallen op de snelweg, dan neem je een 16v. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Is een goed idee jeewee! Maar ik zal binnenkort wel moeten dieselen als ik werk krijg...
|
#19
|
||||
|
||||
![]() Kijk naar olielekkage ontstekingsmodule en alle keerringen distributiezijde
Zet de motorkap open geef met de hand gas of laat iemand gas geven zodat de auto constant tussen de 2500 en 3000 toeren loopt en luister naar rare geluiden uit het blok Ga rijden vanuit stilstand met stuur in maximale uitslag aanrijden en luisteren naar kineten en lagers Keer lekker doortrekken om te kijken of de motor netjes doortrekt Kijken of er speling op de injectoren zit, kun je ze bewegen? En dat zijn specifieke punten van een 16v, de rest is standaard zoals met andere auto's Ennuh, 16v onder de 3000 toeren houden is als altijd rondrijden in de 1e versnelling. Vanaf 3000 begint de fun met een 16v!!
__________________
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik weet niet wat jij normaal vindt maar onder de 3000 toeren draaien met een 16V?? Koop dan een diesletje als je bang bent voor toeren. ff ontopic: 16v onderdelen wijken vaak af van alle andere modellen, terwijl je bij een 8V GTI veel delen van een 'gewone' (lees: 1.6/1.8 golf) kan monteren. 16V onderdelen zijn nieuw en gebruikt vaak veel duurder.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |