![]() |
|
||||
|
||||
![]() ging vandaag voor een beurt naar de garage. had een lijstje gemaakt met dingen die ik graag wilde hebben dat ze uitvoerde, begonnen ze te sputteren over het wisselen van versnellingsbak olie.
ja dat is niet nodig want is onderhoudsvrij. nu zet ik hier vraagtekens bij. oke, je hoeft niet elke 20.000km te wisselen. maar op zijn tijd kan het toch geen kwaad? lijkt me dat er vocht in de olie komt en van het tandenknarsen zal er ook wel ijzer slijpsel in de olie komen. heb ze even verteld dat ik het toch wil hebben. wat vinden jullie van dit verhaal? grtz.
|
||||
|
||||
![]() Volgens vw zou ie indd nooit vervangen hoeven te worden....
Maja eens vervangen zou geen kwaad kunnen...
|
||||
|
||||
![]() In principe hoeft de versnellingsbakolie i.i.d. nooit vervangen te worden.
Omdat de 085 bakken die jij en ik hebben niet erg sterk zijn, kan het geen kwaad om eens de bakolie te verversen (kost ook geen vermogen). Mocht je het zelf willen doen dan heb je enkel de bakolie en imbus 17 nodig. |
|
||||
|
||||
![]() Er komt in de loop van tijd inderdaad troep in de olie te zitten, echt snel vies wordt het niet maar af en toe eens vervangen kan geen kwaad.
Als de olie er te lang in blijft zitten dan gaat die op een moment wat stroef schakelen. Ik weet overgens niet of er een interval is waarop je je bakolie moet vervangen.
|
||||
|
||||
![]() werd net gebeld voor nog een paar kleine dingetjes. totaal plaatje even toegelicht en de kosten door gesproken. bij nader inzien toch verteld dat de bakolie niet verwisseld hoeft te worden. als ze er 90 euro (alleen de olie al) voor rekenen, doe ik het zelf wel.
grtz.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wat een k*tgarage of niet. Als jij wil dat het vervangen wordt dan moeten hun dat toch gewoon doen. Zal er niet eens meer heen gaan als ze daar moeilijk over deden.
|
||||
|
||||
![]() Heb laatst mn versnellingsbakolie ook vervangen. Merkte dat mn golfje plakkerig schakelde.
Wat een troep kwam daar uit zeg. Pikzwart was het. Heb het zelf ververst. Totale kosten : 20 euro. Is makkelijk zelf te doen. |
|
||||
|
||||
![]() Is idd onderhoudsvrij. Heb het laatst bij mijn Golf III ook gedaan, en is echt een wereld van verschil met het schakelen. Als het nog nooit gedaan is zou je het echt een keer moeten doen.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik denk dat ze gewoon aangegeven hebben dat het niet nodig is, en ik begrijp dus dat het volgens VW inderdaad onderhoudsvrij is dus in dat geval zit de garage goed. Echter als je echt wil dat het gedaan wordt dan moet de garage dat natuurlijk wel doen. Zeker als 90 euro voor olie rekenen, daar zet ik meer vraagtekens bij. 1 litertje 75w90 is al vergrijgbaar vanaf een eurootje of 10 en ATF-olie is vanaf een eurootje of 7 de liter. Hoe ze dan op 90 euro uitkomen vraag ik me af. Er gaat geen 8 liter olie in een versnellingsbak lijkt mij.....
|
||||
|
||||
![]() ze rekende 20 euro de liter, 4 keer doorspoelen en dan vullen. ze hadden overigens mijn net nieuwe K&N inleg filter vervangen en op de achterbank gelegd. vervangen voor zo'n papieren tod. terwijl ik nog specifiek had aangegeven wat ze moesten doen. maarja, ze werken daar met standaard afwikkelingen.
dus kleine beurt en grote beurt. dus hadden ze die ook vervangen. zit er net 3 weken in ![]() ![]() al met al, toch allemaal goed gekomen en hij rijdt weer lekker. grtz.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ze hebben natuurlijk flink meer kosten dan alleen een beetje olie. Uren en afvoerkosten zijn ook niet echt goedkoop, naast hun vaste lasten, en dan moet er nog eens geld aan overgehouden worden. Dus zoiets schrik ik niet echt van ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bakolie is natuurlijk ook wat duurder dan gewone olie, daar had ik even geen rekening mee gehouden. Maar dan nog, 90 euro voor verse bakolie. Best prijzig geintje, ik ben blij dat ik het allemaal zelf kan.
|
||||
|
||||
![]() Zoals Mister cool al zegt zit er ook uren (gok een uurtje a 40/45 euro?) en afvoerkosten. 90 euro is dus nog niet zo heel gek. Hier in de garage kost olie verversen 70 euro... Het is "maar" olie verversen, maar je bent zo een uur verder
![]()