Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-11-2007, 18:30
mazzie_mx3's Avatar
mazzie_mx3 mazzie_mx3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 14
Default Spinnekop inlaat

Ik heb net een golf 2 gekocht uit 1984 maar er licht een 1.8 18v kr in.
Aldus mij klopt dat niet helemaal. Maar het ergste is ik mis alles van de injectie. Heeft iemand enig idee hoe alles aangesloten hoord te zijn. En hoe het lijhding werk hoort te lopen. Foto's van hoe het hoord te zittenzou me erg helpen. Of heeft iemand de schema's van een kr? En weet iemand of je de spinnen kop van een 1.8 8v kan gebruiken?

Gr Marco Duijmelinks
Reply With Quote
  #2  
Old 11-11-2007, 18:46
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Daar hoort een EV blok in te liggen, 1800 8v met 82 kW. Met K-jet tronic, KA of KE jet bij latere type's.
Reply With Quote
  #3  
Old 11-11-2007, 18:50
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Quote:
Originally Posted by mazzie_mx3
Ik heb net een golf 2 gekocht uit 1984 maar er licht een 1.8 18v kr in.
Aldus mij klopt dat niet helemaal. Maar het ergste is ik mis alles van de injectie. Heeft iemand enig idee hoe alles aangesloten hoord te zijn. En hoe het lijhding werk hoort te lopen. Foto's van hoe het hoord te zittenzou me erg helpen. Of heeft iemand de schema's van een kr? En weet iemand of je de spinnen kop van een 1.8 8v kan gebruiken?

Gr Marco Duijmelinks

loopt ie goed? of zit er helemaal niks in?
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #4  
Old 11-11-2007, 18:51
mazzie_mx3's Avatar
mazzie_mx3 mazzie_mx3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 14
Default

Maar kan ik deze 1.8 16v ook aan de gang krijgen in deze auto? Of gaat dat niet werken? Voor zover ik weet heeft hij het wel gedaan maar mis ik de volledige injectie.
Heb wel de spinnen kop van een pl en een 8v maar ik snap niet hoe het moet worden aangesloten.
Reply With Quote
  #5  
Old 11-11-2007, 18:52
mazzie_mx3's Avatar
mazzie_mx3 mazzie_mx3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 14
Default

Quote:
Originally Posted by mk2 stoo
loopt ie goed?


Hij loopt helemaal niet. Ik heb geen injectie ja die van een pl en van een 8v maar ik snap niet hoe het aangesloten hoord te zitten
Reply With Quote
  #6  
Old 11-11-2007, 18:54
mk2 stoo's Avatar
mk2 stoo mk2 stoo is offline
Volksforum Aandeelhouder - Vorsprung Durch Lunatic
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 612
Default

Quote:
Originally Posted by mazzie_mx3
Hij loopt helemaal niet. Ik heb geen injectie ja die van een pl en van een 8v maar ik snap niet hoe het aangesloten hoord te zitten


alle twee zou eventueel werken denk ik, maar moet je wel de computers en kabelboom erbij hebben........ik kan je wel fotos sturen van een pl als je wil, zeg maar precies wat je op de foto wil........
__________________
Quote:
Originally Posted by Tjaap
verste reis, waren sinds 1978 onderweg
Witte Mk2 8v under construction, project tijdelijk gestaakt
Old enough to know better, young enough to not give a f**k
Reply With Quote
  #7  
Old 11-11-2007, 19:01
mazzie_mx3's Avatar
mazzie_mx3 mazzie_mx3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 14
Default

Quote:
Originally Posted by mk2 stoo
alle twee zou eventueel werken denk ik, maar moet je wel de computers en kabelboom erbij hebben........ik kan je wel fotos sturen van een pl als je wil, zeg maar precies wat je op de foto wil........


Dus ik kan hem laten lopen met de spinnekop van de 8v?
Heb jij foto,s van hoe de lijdingen lopen en waar de eletra heen moet. en slangen werk. Gewoon een beetje globaal overzicht. Alvast bedankt.
Reply With Quote
  #8  
Old 11-11-2007, 19:16
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Daar hoort een EV blok in te liggen, 1800 8v met 82 kW. Met K-jet tronic, KA of KE jet bij latere type's.


Als het een originele gti is dan wel ja.
Maar dat staat er niet bij he.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-11-2007, 19:19
mazzie_mx3's Avatar
mazzie_mx3 mazzie_mx3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 14
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
Als het een originele gti is dan wel ja.
Maar dat staat er niet bij he.


Volgens het kenteken bewijs is het een gti maar of hij dat ook echt altijd is geweest weet ik niet. maar ik wil hem wel graag aan de gang krijgen met dit blok.
Reply With Quote
  #10  
Old 11-11-2007, 20:12
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default



Hier een foto van mijn blok
een 1800 16v KR
Waar woon je?
Je heb mijn nr [volgens mij heb je mij al eens gebeld]
Reply With Quote
  #11  
Old 11-11-2007, 21:14
mazzie_mx3's Avatar
mazzie_mx3 mazzie_mx3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 14
Default

Hier een foto van mijn blok
een 1800 16v KR
Waar woon je?
Je heb mijn nr [volgens mij heb je mij al eens gebeld][/QUOTE]

Kom uit bergschenhoek. kan best loop heel wat ter struinen om het oude beestje weer aan de gang te krijgen. Bedankt voor de foto kan ik eens zien hoe het er uit hoord te zien. En ik zie dat ik nog meer mis dan ik dacht. heb je er ook een van de spinnen kop?
Reply With Quote
  #12  
Old 11-11-2007, 23:46
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Maak ik morgen even voor je
Als je alles van de 8v hebt moet dat moet passen.Alleen de warmdraairegelaar is anders en de leidingen naar de injectors!
Heb je ook de stationair regelunit in de midden console?
Reply With Quote
  #13  
Old 12-11-2007, 00:23
mazzie_mx3's Avatar
mazzie_mx3 mazzie_mx3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 14
Default

Heb je ook de stationair regelunit in de midden console?[/QUOTE]
Geen iedee zit die in het midden consule van de auto zelf?
Moet ik morgen eens even kijken. Maar als die er niet zit is dat dan op te lossen?
Reply With Quote
  #14  
Old 12-11-2007, 17:12
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Een kabelboom van een 16vKR aanschaffen
En de regelunit
Reply With Quote
  #15  
Old 17-11-2007, 17:49
mazzie_mx3's Avatar
mazzie_mx3 mazzie_mx3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 14
Default




Weet iemand wat ik met deze twee stekkertjes moet? Heb geen idee waar ze op horen. En op het tuutje wat voor luchtslang hoord daar eigen lijk op?
Reply With Quote
  #16  
Old 17-11-2007, 20:45
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Die vacuumklep die daar los bovenop ligt en dan zit er achter het filterhuis nog een klep
maak er morgen wel een foto van
De aansluiten van het tuutje moet groter zijn en gaat naar een regelklep[waar 1 van de stekkers op moet]
Dat rubber op de luchtweger is van een 8v of een PL
Reply With Quote
  #17  
Old 18-11-2007, 12:28
mazzie_mx3's Avatar
mazzie_mx3 mazzie_mx3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 14
Default

Dank u. de voorige die je me gestuurd had hadden me goed geholpen hoe alles moest.
Reply With Quote
  #18  
Old 18-11-2007, 16:03
mazzie_mx3's Avatar
mazzie_mx3 mazzie_mx3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 14
Default

Toevallig ook nog iemand die een schema heeft van de zekeringen kast? Er hangt nog het een en ander los. Meschien weet iemand hoe dat allemaal zit.
Reply With Quote
  #19  
Old 19-11-2007, 20:46
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

afbeelding zijn van een K-Jettronic injectiesysteem (dus GTI 16V KR motor):





Reply With Quote
  #20  
Old 19-11-2007, 23:28
J_Fix's Avatar
J_Fix J_Fix is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 306
Default

Quote:
Originally Posted by mazzie_mx3
Toevallig ook nog iemand die een schema heeft van de zekeringen kast? Er hangt nog het een en ander los. Meschien weet iemand hoe dat allemaal zit.


Op deze site Golf-TT staat een uitleg voor ombouw van een Golf 2 G60 naar een TT blok maar er staan ook verschillende handleidingen te downloaden. Misschien kun je daar veel nuttige info uit halen omdat er b.v. in de Heynes manual (engels) verschillende types staan inclusief de 1.8 16V KR.

Succes,
Joop.
__________________
Blau macht glücklich!!


'89 Golf 1.6D <-- stripped
'91 Golf 1.6 CL <-- stripped
'88 Golf 1.8 GTI 16v (KR) <-- daily
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum