Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-07-2004, 08:07
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default Golf2 achterremklauw

Teeering..gisteravond ff mijn remblokjes rondom vervangen...voor was ik binnen 20 minuten mee klaar..maar achter duurde een eeuwigheid.

wat was het probleem ik kreeg de zuiger die de remblokjes klemt niet meer terug..na lang prutsen en klooien lukte het deze terug te draaien...alleen op die manier door dat heel langzaam te doen ging hij weer stukje bij beetje terug..

kan iemand mij uitleggen waarom de zuiger niet terug geduwd kan worden maar terug gedraaid moest worden?
Reply With Quote
  #2  
Old 13-07-2004, 09:15
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Omdat bij de achterremklauw het stelmechanisme terug gedraaid moet worden, dit is onderdeel van de handrem.

De speling van de achterremmen word afgsteld door een systeem wat bestaat uit groffe schroefdraad, als de speling te groot word, stelt het systeem zich automatisch bij, elke keer als de handrem word bediend.

Wat je nu heb gedaan is dus gewoon de schroefdraad terug gedraaid, dit is inderdaad een lastig karwei

Tijdje geleden heeft er hierover ook een heel topic gelopen..
Reply With Quote
  #3  
Old 13-07-2004, 10:57
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

de volgende keer pb ik je fred

thanx voor de uitleg..wij dachten al aan zoiets...
Reply With Quote
  #4  
Old 13-07-2004, 11:31
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Is goed hoor, zat er in je zuigers een zeskant, of had je aan de zijkanten twee gleuven zitten. Dat zijn namelijk de punten waarmee je normaal de boel terugstelt. In de ene gaat een binnenzeskant sleutel 12, in de ander moet officieel een speciaal sleuteltje, maar met wat creatief denken kom je een end

Ik heb een keer een zuiger moeten demonteren met een moordenaar op de zuiger, zeskant was al totaal verrot gedraaid....moest dus een nieuwe zuiger in
Reply With Quote
  #5  
Old 13-07-2004, 13:24
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

ja was idd een zeskant..ik zei het nog tegen mijn buurman dat het een zeskant was...maar die geloofde dat niet...kvond het al raar dat er zo`n vorm inzat...maar we hadden zowiezo geen zeskant liggen van die grootte

we hebben nu gewoon een lijmtang erop gezet deze zachtjes aangedraaid terwijl we met de waterpomp tang heel lang het zaakje weer terug draaien...khab wat ducktape om de 2 uiteindes van de waterpomp tang gedaan zodat ik wel kracht kon zetten maar geen krassen en happen in de zuiger zou maken..

remt nu weer als een tierelier..wat me opviel was dat links voor behoorlijk versleten was (remblokken) en rechts er nog ongeveer 3 mm opzat.....achter waren ze allebei behoorlijk op...zat nog net 1mm op

nu remt het allemaal weer lekker soepel
Reply With Quote
  #6  
Old 13-07-2004, 17:14
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 573
Send a message via MSN to Cabby 82 TDi
Default

Misschien een geblokkeerde remslang links voor.....

Dan blijft rem lichtjes hangen.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-07-2004, 17:17
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Precies, dat is de manier als je dat speciaal stukkie gereedschap niet hebt
Reply With Quote
  #8  
Old 13-07-2004, 22:37
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by Marco
Precies, dat is de manier als je dat speciaal stukkie gereedschap niet hebt



Die lijmklem is nergens voor nodig, met een tang draaien is voldoende, dan gaat de zuiger vanzelf naar binnen :p
Reply With Quote
  #9  
Old 14-07-2004, 06:33
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Die lijmklem is nergens voor nodig, met een tang draaien is voldoende, dan gaat de zuiger vanzelf naar binnen :p


zonder druk erop ging het minder snel .. :frown:
Reply With Quote
  #10  
Old 14-07-2004, 16:46
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Precies !!
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum