![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb met me Golf een probleem bij het starten met koude motor.
Type motor: 1588 FP motor, Bouwjaar: 1977 Zodra ik de auto start blijft hij ongeveer 10 seconden keurig op ze automatische shoke lopen, dan zit hij rond de 1300 toeren. Daarna begint het gezeur, de auto begint rond de 400 toeren stationair te lopen en als ik geen gas geef slaat hij af. Zodra de auto op temperatuur komt dan gaat hij goed stationair lopen rond de 900 toeren. Dan loopt de motor toppie... Ik denk zelf dat het aan de automatische shoke ligt omdat het over is als de auto op temperatuur komt. (Dat de meter net uit dat vlakje onderaan komt ![]()
__________________
VWCulture.nl
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Zit er een automatische choke op met zon ronde pot, met daarin een verwarmingselement?
Die kun je draaien (drie schroefjes losmaken) en origineel hoort een kerf op het ronde huis opgelijnd te zijn met een kerf op de carburateur. Check eens of die goed opgelijnd zijn, daar is nogal eens mee geknutseld bij veel carbs en dan klopt het tijdsverloop van de choke niet meer.
__________________
Quote:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Oke, ik zal eens even kijken vanmiddag. Moet ik daarvoor me luchtfilter huis er af halen?
__________________
VWCulture.nl
|
#4
|
||||
|
||||
![]() is wel het makkelijkste.
__________________
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() @ Stijn: ik zie wel een rond ding op de carberateur... maar weet niet of dat het is, heb je misschien een foto voor me?
__________________
VWCulture.nl
|
#6
|
|||
|
|||
![]() het zit als je de motorkap open doet links van de luchtfilter, waar zeg maar 2 rubberen slangen uit komt!!
![]() Let wel op als je 1 van die 2 eraf haalt komt er best wel wat koelvloeistof uit!! ![]()
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() @ gti-er: daar zit wel een soort lijn met een hendeltje die verbonden zit aan de gaskabel/carberateur...
Moet dat ding gelijk staan met een streep op de carberateur?
__________________
VWCulture.nl
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Maak eens een foto, dan kan ik je beter helpen (hopelijk).
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Oke zal ik morgen even maken...
__________________
VWCulture.nl
|
#10
|
||||
|
||||
![]() De foto's:
Linkerkant van carberateur: ![]() ![]() Rechterkant van carberateur: ![]() ![]()
__________________
VWCulture.nl
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Je ziet het net niet op de 3de foto!!
![]() Maar ik zie daar een stukje slang die leidt naar het zogenoemde bi-metaaltje!! ![]()
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]() Wat voor carburateur staat erop
Een 2B5? Die hoort op een 1600cc motor |
#13
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij is het een PICT versie, toch?
__________________
Quote:
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja klopt...
__________________
VWCulture.nl
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Zit een rond deksel op met een stroomdraadje /of 2 koelwaterslangen
Dat is de auto choke |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Oke, maar wat moet ik doen om deze af te stellen?
__________________
VWCulture.nl
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Luchtfilter eraf en dan dat ronde deksel opzoeken
3 Schroefjes losdraaien en zo als Stijn al vermelde de streepjes gelijk zetten Lukt het niet is miss de veer gebroken |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ronde deksel? zit die in de carberateur?
__________________
VWCulture.nl
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
hij bedoelt de deksel waarin uit 2 slangen komen die je dus links van de carburateur ziet! ![]()
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! ![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() Of electradraad |