Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-06-2006, 15:28
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default Pierburg 2e2 aanpassing

oke, na een paar verzoekjes voor uitleg rond mijn carb, hier de info: ik had eerst ook grote problemen met de 2e2, o.a. hoge toeren met koude start (lees: 2500-3000 toeren)... nu werkt ie echt PERFECT!

1. op deze foto hoort bij de pijl een schroef te zitten, hiermee kun je de toeren van de choke instellen, echter was de laagste stand bij mij nog te hoog, dus heb ik hem helemaal los gehaald --> geen choke meer!




2. ingezoomd, bovendien is de koudestart verrijking in te stellen met het apparaat rechts op de carb, zitten rondom 3 schroefjes, maar hier heb ik niks mee gedaan (apparaat met koelslangen bedoel ik)




3. als het goed is moet het geheel nu nog allemaal werken, echter is er bij mij op een gegeven moment iets van elektronica raar gaan doen, dus heb ik alle stekkers eruit getrokken en werkt de carb nu zonder elektronica... eigenlijk doet ie alleen maar koudestartverrijken en gas geven als ik op het pedaal duw. Stationair toerental is dan met deze schroef in te stellen (zonder electronica is die pin er altijd uit, dus kun je met deze schroef het stationaire toerental instellen...






dat was het geloof ik wel, als er nog vragen zijn hoor ik het wel!

Last edited by MellyVille : 02-06-2006 at 15:31.
Reply With Quote
  #2  
Old 04-06-2006, 19:08
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Heb het geprobeerd, maar volgens mij is dat inbusje een vergrendeling voor de autosjook. Zit op een veer.

Zodra je deze eruit haalt, en gas geeft, dan verschuift dat plaatje waardoor ie de choke uitschakeld. Hij zit op 2 vaste punten zegmaar, omdat er 1 mis en dus verschuift vervalt het autosjook punt.

Het is volgens mij dus uit of aan... helaas.
Reply With Quote
  #3  
Old 04-06-2006, 20:45
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

ja als je die 1e inbus eruit haalt, neemt ie de choke niet meer mee en blijft de choke dus uit...
Reply With Quote
  #4  
Old 04-06-2006, 21:07
Corrado_G60's Avatar
Corrado_G60 Corrado_G60 is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 648
Default

thx mellyville,, duidelijke uitleg zo met die plaatjes!
Reply With Quote
  #5  
Old 04-06-2006, 22:37
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Kan me niet voorstellen dat dat goed is joh zonder choke, heeft ie toch nodig?
Reply With Quote
  #6  
Old 04-06-2006, 22:40
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

de koudestartverrijking is nog gewoon aanwezig, alleen de toerentalverhoging is er niet... als het extreem koud is moet ik hem de eerste 5 sec ook ff aan de praat houden, daarna loopt ie net iets minder als waar ik hem op in heb gesteld, na een minuut loopt ie gewoon op bijv. 1000 en blijft ie ook altijd draaien... geen problemen mee!

bij het starten ff met je voet het gas licht aantikken en lopen maar.. het is iig iets wat je kan proberen mocht je er problemen mee hebben..
Reply With Quote
  #7  
Old 05-06-2006, 07:59
Clifton's Avatar
Clifton Clifton is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 154
Default

Je hoeft het boutje er niet uit te halen. Het afstellen komt alleen erg nauwkeurig. De mijne loopt netjes 1100 toeren als hij koud is.
Reply With Quote
  #8  
Old 05-06-2006, 08:12
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

ik heb het boutje verwijderd omdat ik de toerentalverhoging er niet mee ingesteld kreeg... op de laagste stand waren de toeren nog te hoog... als het wel lukt met het boutje op een andere stand zou ik daar voor gaan idd..
Reply With Quote
  #9  
Old 05-06-2006, 11:53
Clifton's Avatar
Clifton Clifton is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 154
Default

Dat kan kloppen. Ik heb meen ik nog iets van die nokken afgevijld. Ik zal eens kijken.
De mijne start echt perfect. Sleutel omdraaien en lopen, gelijk 1100 rpm. Na 2/3 km loopt hij netjes 900 rpm.
Reply With Quote
  #10  
Old 05-06-2006, 12:05
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

die nokjes afvijlen is idd een goed idee voor als je net als mij het toerental niet genoeg terugkrijgt!

zal ik ook nog eens naar kijken!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum