![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() oke, na een paar verzoekjes voor uitleg rond mijn carb, hier de info: ik had eerst ook grote problemen met de 2e2, o.a. hoge toeren met koude start (lees: 2500-3000 toeren)... nu werkt ie echt PERFECT!
1. op deze foto hoort bij de pijl een schroef te zitten, hiermee kun je de toeren van de choke instellen, echter was de laagste stand bij mij nog te hoog, dus heb ik hem helemaal los gehaald --> geen choke meer! ![]() 2. ingezoomd, bovendien is de koudestart verrijking in te stellen met het apparaat rechts op de carb, zitten rondom 3 schroefjes, maar hier heb ik niks mee gedaan (apparaat met koelslangen bedoel ik) ![]() 3. als het goed is moet het geheel nu nog allemaal werken, echter is er bij mij op een gegeven moment iets van elektronica raar gaan doen, dus heb ik alle stekkers eruit getrokken en werkt de carb nu zonder elektronica... eigenlijk doet ie alleen maar koudestartverrijken en gas geven als ik op het pedaal duw. Stationair toerental is dan met deze schroef in te stellen (zonder electronica is die pin er altijd uit, dus kun je met deze schroef het stationaire toerental instellen... ![]() dat was het geloof ik wel, als er nog vragen zijn hoor ik het wel! ![]() Last edited by MellyVille : 02-06-2006 at 15:31. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Heb het geprobeerd, maar volgens mij is dat inbusje een vergrendeling voor de autosjook. Zit op een veer.
Zodra je deze eruit haalt, en gas geeft, dan verschuift dat plaatje waardoor ie de choke uitschakeld. Hij zit op 2 vaste punten zegmaar, omdat er 1 mis en dus verschuift vervalt het autosjook punt. Het is volgens mij dus uit of aan... helaas. |
#3
|
|||
|
|||
![]() ja als je die 1e inbus eruit haalt, neemt ie de choke niet meer mee en blijft de choke dus uit...
|
#4
|
||||
|
||||
![]() thx mellyville,, duidelijke uitleg zo met die plaatjes!
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Kan me niet voorstellen dat dat goed is joh zonder choke, heeft ie toch nodig?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() de koudestartverrijking is nog gewoon aanwezig, alleen de toerentalverhoging is er niet... als het extreem koud is moet ik hem de eerste 5 sec ook ff aan de praat houden, daarna loopt ie net iets minder als waar ik hem op in heb gesteld, na een minuut loopt ie gewoon op bijv. 1000 en blijft ie ook altijd draaien... geen problemen mee!
bij het starten ff met je voet het gas licht aantikken en lopen maar.. het is iig iets wat je kan proberen mocht je er problemen mee hebben.. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Je hoeft het boutje er niet uit te halen. Het afstellen komt alleen erg nauwkeurig. De mijne loopt netjes 1100 toeren als hij koud is.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() ik heb het boutje verwijderd omdat ik de toerentalverhoging er niet mee ingesteld kreeg... op de laagste stand waren de toeren nog te hoog... als het wel lukt met het boutje op een andere stand zou ik daar voor gaan idd..
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Dat kan kloppen. Ik heb meen ik nog iets van die nokken afgevijld. Ik zal eens kijken.
De mijne start echt perfect. Sleutel omdraaien en lopen, gelijk 1100 rpm. Na 2/3 km loopt hij netjes 900 rpm. |
#10
|
|||
|
|||
![]() die nokjes afvijlen is idd een goed idee voor als je net als mij het toerental niet genoeg terugkrijgt!
zal ik ook nog eens naar kijken! |