![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Heren technisie, ik wend mij tot u omdat ik een beetje met een raadsel zit waar ik moeilijk uitkom. Daarom wil ik een beroep doen op uw kennis!
![]() Het betreft een audi 80 cabrio met een 2.3 5 cylinder benzine motor, de 98Kw versie. motorcode NG. misschien ook bij jullie bekend als de antraciet kleurige audi cabrio uit DGB die door hun ver#$^#^% is en half omgebouwd is naar een blauwe F1 bolide............. Enfin, auto is weer terug gebracht in nagenoeg originele staat dus dat gaat goed ![]() Start prima ( warm en koud ) loopt redelijk netjes stationair, wel wat rommelig maar het toerental blijft wel constant. bij onbelast gas geven komt de motor wel op toeren ( tot begrensing ) maar hij klinkt en voelt niet echt gretig. klinkt alsof hij gesmoord wordt. bij het rijden is er amper vermogen en stopt de motor met accelereren wanneer je in de buurt van de 3500 tot 4000 toeren komt, daar wil hij niet normaal doorheen, bij doortrekken in de 1e versnelling heb je +-30 seconden nodig om de 6000 toeren te halen....... Wat zijn jullie tips om eens te gaan zoeken? ik heb de onsteking al kompleet doorgemeten, alle injectoren gecontroleerd, luchtfilter gecontroleerd. mijn volgende stap is om de brandstofdruk eens te gaan meten en te kijken of de distirbutie niet versprongen is. verder nog suggesties????? ![]() heeft iemand hier een plaatje van waar de merktekens van de distributie staan??? Ik hoor graag van u allen want ik wordt een beetje moedeloos..... ![]() CIAO!!!! ![]()
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Hoe lang geleden is het benzinefilter vervangen? Wordt vaak vergeten...
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
geen idee, maar ik ga zowiezo de brandstofdruk meten dus kom ik er vanzelf achter of hij de 6.5 bar wel haalt. ( meten voor en na het filter en voor bij de spinnekop. )
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() misschien ergens een vacuumlek ?
stel je vraag anders ook 's op www.audiforum.nl
__________________
Daily : geen VAG .... ![]() Project : Kever 1200 1983 |
#5
|
||||
|
||||
![]() probleem gevonden, brandstofpomp leverde 4.8 bar in plaats van de 6.5 die hij hoort te leveren..... nieuwe pomp en filter gemonteerd en weer met rokende banden de werkplaats uit!
Dank voor uw input!
__________________
Zwijgen is goud. Vertel mij wat. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() goed man
![]()
__________________
Daily : geen VAG .... ![]() Project : Kever 1200 1983 |