![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hoi,
Mijn broer en ik gaan samen meedoen aan de amsterdam- dakar challenge.(http://www.amsterdamdakar.com/) Dit is een rit van Amsterdam naar Dakar (7000km) welke gereden moet worden met een barrel van (officieel) niet meer dan 500 euro, verder mag er voor niet meer dan 250 euro aan versleuteld worden, maar persoonlijke sponsoring helpt hierbij goed om deze kosten te drukken ![]() met een een aantal sponsors per auto verzamelt iedereen ook een aardig bedrag in wat naar het goede doel gaat. ![]() Maar, nu zoeken wij nog een geschikte auto, het hoeft niet perse VAG te zijn, de enige eisen voor ons zijn dat het een diesel is en 4x4. Een apk t/m half maart zou helemaal super zijn. Heeft iemand toevallig nog een oude patrol oid. rondslingeren ergens? ![]() ![]() een prijsje wat iets hoger ligt als 500 euro is niet erg, zo lang het niet te gek wordt. alles aanbieden graag! en alvast bedankt ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Waarom niet gewoon een Kevert?
Jens |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Tsja, dat maakt de uitdaging alweer een stuk groter inderdaad ![]() maar een diesel is eigenlijk wel een pre om de brandstofkosten respectabel te houden, 4x4 hoeft ook niet perse maar is wel leuk.. En verder denk ik dat het met een kever lastig wordt met volle bepakking, heuvels en 50(?) pk.. er rijdt er wel 1 mee overigens dit jaar ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Er hebben wel meer kevers en eendjes meegereden, luchtgekoeld, heeft miss voordeel in die hete woestijn waar die waterkokers letterlijk de slangen eraf blazen.
|
|||
|
|||
![]() Goede vriend van mij doet ook mee.
![]() Hij heeft een oude golf MK2 met country onderstel, nee dit zat er nog niet onder. Moest het niet een verplichte diesel zijn?? aangezien je in de woestijn alleen maar diesel kan krijgen. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat is wel stoer, zelf gebouwd! Benzine is er ook te krijgen, dus het is niet verplicht diesel te rijden maar aangezien een oude diesel vaak wat meer kan hebben, en wat minder gevoelig is voor storingen (in vergelijking met een benzine) is dat voor ons ook zeker een pre. |
|
||||
|
||||
![]() Tip van Flip: Oud Renaultje diesel.
Ik ben zelf ook druk bezig geweest met A'dam-Dakar. Ingeschreven, betaald en bezig met sponsoren, maar door een wijziging in functie moest ik helaas verstek laten gaan ![]() Wij wilden een Renault, omdat dat merk in alle landen vanaf Frankrijk richting Afrika veel te vinden is. De kennis en onderdelen liggen zowat op straat. Bovendien zijn de goed te verkopen in Afrika. Succes met je voorbereidingen!
|
|||
|
|||
![]() Je kan natuurlijk volkswien ff vragen dat je " even " zijn country mag lenen.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik weet nog ergens een oude ssangyong te staan, grijs kenteken met kapotte koppeling. Staat al ruim 1 jaar in het weiland schimmel zit al op het stuur en dash! Zal dit wat zijn? Ik kan voor je informeren! Ik weet weinig van ssangyongs. Ik zal moeten informeren of het een diesel en 4 x 4 is!
Gr. Jorp |
|
||||
|
||||
![]() ssang yong is op zich niks mis mee. bijna allemaal diesel en de oude zijn puur mercedes techniek.
mijn baas heeft dit jaar meegedaan met een patrol.. paar kleine tegenslagen gehad, (zoals het dakrek dat er afkwam toen ze in een zandduin doken en de motorkap en voorruit vernietigd werden door dat ding) maar heeft wel een gave tijd gehad.
|
||||
|
||||
![]() het is in ieder geval een MUSSO bordeaux rood!
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hebben we ook al aan gedacht inderdaad, dus houden we in ons achterhoofd, jammer dat je niet mee kan doen trouwens! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Super! Als je wat meer informatie kan regelen zou dat helemaal mooi zijn, vooral of degene m ook kwijt wilt ![]() zijn wel lekker groot en is idd allemaal mercedes techniek, dus dat zit wel snor Quote:
Hmm, het dakrek dus maar even goed testen op stevigheid, en eventueel verstevigen..
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight ![]() Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 08-08-2007 at 12:05. |
|
||||
|
||||
![]() Bel me even op 06-23612220. Je mag hem voor 500 ophalen uit Heiloo!
|
|
||||
|
||||
![]() morgen even kijken! bedankt Jorp!
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() ik ben iig wel benieuwd geworden |
|
||||
|
||||
![]() 500 is echt niet duur vor een musso! Alleen weet ik niet wat hij mogelijk allemaal mankeerd!
Suc ermee! |
|
|||
|
|||
![]() 500 euro voor een musso is niks.
Mocht hij het niks vinden , mag je mij ook wel bellen op 06-55786695 Wij hebben op het werk voor amsterdam peking net een auto klaar gemaakt voor een klant. Volvo 740 diesel ,station. Hier kan je een hele goede wagen voor dit soort ritjes van maken. Meest simpele techniek die jezelf onderweg kan repareren. Mocht je nog wat info zoeken of tips bij het verbouwen van de auto , mag je altijd even bellen. Eventueel weet ik ook nog wel een nissan patrol te koop met volledig gereviseerde motor erin. Incl. dieselpomp, verstuivers en nieuwe radiateur. Maar die kost uiteraard geen 500 euro. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Gisteravond gekeken, zag er allemaal goed uit! Geen roest, nieuwe banden, "Van" uitvoering, eventueel een liertje erbij. En na een jaar stilstaan starte hij erg snel, en liep ook erg netjes
![]() Enige was dat de koppeling op de bodem lag, maar dat is wel te verhelpen, denk misschien de hoofd(koppelings)cilinder of de vork. Platen waren trouwens ook aan vervanging toe. Moet nog even overleg plegen met mijn broer, maar het moet wel erg raar lopen wil ik m niet meenemen.. ![]() @Ronmk1, misschien bel ik je van het weekend wel even voor wat tips, want die zijn altijd welkom! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Mochten jullie besluiten om hem te nemen
![]() en hou ons op de hoogte van de vorderingen |