![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() help !
wie heeft de oplossing voor het volgende probleem: het begon ermee dat hij steeds slechter te starten was, tot aan dat hij nu bijna niet aan te krijgen is. Normaal 1x gas intrappen voor automatische choke en hij liep. Maar daar reageert hij helemaal niet meer op en moet ik zeer lang starten wil hij hortend en stotend en zowat verzopen aanpakken. Dan komt heel even de choke in om na een paar meter rijden weer uit te gaan en dan loopt hij stationair zo laag dat hij gaat trillen en bijna afslaat. Als je voor een stoplicht staat ,slaat hij regelmatig af als je wil optrekken omdat hij dan nog verder wegzakt in de toeren. Om vervolgens wederom slecht aan te pakken. Als hij warm is start hij wel beter maar nog steeds slecht ! Hij houdt niet echt in tijdens het rijden, maar als je het gas verder intrapt geeft hij soms even niet thuis. Heb een nieuw benzine filtertje en luchtfilter gemonteerd maar dat hielp niets/ Wel heeft hij een keer zonder benzine gestaan maar dit probleem is pas een paar weken later gekomen. Wie heeft de oplossing ????? ![]()
__________________
Daily : geen VAG .... ![]() Project : Kever 1200 1983 |
#2
|
||||
|
||||
![]() Welke ontsteking heb je erop?
Eentje met contactpunten nog? Verder zorg ervoor dat je nergens vaccuumlekken hebt. Kan er wel een keertje voor je naar kijken als je wilt! |
#3
|
||||
|
||||
![]() Dezelfde problemen had ik ook toen ik de auto ophaalde. Bij de stoplichten moest ik steeds weer de choke gebruiken, na een andere verdelerkap, bougies en luchtfilter was alles weer goed.
Dus misschien ligt het bij jou wel aan de bougies. Succes ermee.
__________________
Audi A5 SB 2.0 tfsi quattro S-line Vw Lupo 1.4 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Vacuumvervroeging van de ontsteking!
|
#5
|
||||
|
||||
![]() oke ? waar vind ik die precies en heb je een foto om aan te geven wat ik zoek.
![]() ps. de bougies,verdelerkap,rotor en bougiekabels zijn nog geen jaar oud ! Quote:
__________________
Daily : geen VAG .... ![]() Project : Kever 1200 1983 |
#6
|
||||
|
||||
![]() het blok is een 1.5 JB blok met automaatbak. Je aanbod hou ik even in gedachten
![]() Quote:
__________________
Daily : geen VAG .... ![]() Project : Kever 1200 1983 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Ik denk dat je een probleem met je ontsteking hebt, even de contactpunten bekijken!
En je carburateur ook even nalopen. Je kan ook een semi electronische onsteking monteren, is veel betrouwbaarder en bespaart je brandstof! |
#8
|
||||
|
||||
![]() De vacuumvervroeger is dat ronde dingetje wat op de ontsteking zit. Vlakbij de de verdelerkap. Hier zit ook het vaqcuumslangetje op. Deze zou je kunnen testen.
Ps. Is je koelvloeistof voldoende op peil? Als ik het goed heb werkt de automatische choke hierop.
__________________
![]() LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Heb hier ook een X een automaat gehad en die liep ook niet echt lekker
heb toen de vacuumslangen vernieuwd[zaten ook niet goed of gedeeltelijk aangesloten] Daarna was het stukken beter |
#10
|
|||
|
|||
![]() de mijne starte vroeger ook bijzonder slecht, lang proberen met een verzopen motor als gevolg.
De oplossing lag in, wat we hier in vlaanderen noemen, de vise planités. Ik kan die het best vertalen als de onderbrekerpuntjes, nu is het sleutel omdraaien en starten. |
#11
|
|||
|
|||
![]() controleer het tijd stip van de ontsteken of het nog wel optijd staat was bij mij ook het probleem met starten anders nog de contact hoek
(heb je een stroboscoop lamp voor nodig) |
#12
|
||||
|
||||
![]() oke , allemaal bedankt voor de tips. We gaan ermee bezig
![]()
__________________
Daily : geen VAG .... ![]() Project : Kever 1200 1983 |
#13
|
||||
|
||||
![]() update: hij staat stil en wil niet meer aanslaan !
hij krijgt geen brandstof ! Nieuwe brandstofpomp heeft niet geholpen. Als je de benzineslang op de oude pomp zet en de hevel beweegt zuigt hij wel aan maar wanneer je de slang weer terugdoet op de nieuwe pomp op het blok wil hij niet starten en deze wordt dus niet aangedreven ???????? de vacuumvervroeger is niet los te bestellen en kan alleen een nieuwe ontsteking bestellen ! De contactpunten,rotor, en verdelerkap zijn nagekeken en zijn nog goed. Iemand nog suggesties ???????
__________________
Daily : geen VAG .... ![]() Project : Kever 1200 1983 |
#14
|
|||
|
|||
![]() geen haar op men koppie die daar op komt.
ik heb elk jaar nieuwe contact puntjes er op.als ik langer zou door rijden (wat wel eens is gebeurt) smelt me dat plastik er af. bij jou zou ik het in ieder geval niet zo weten... sorry ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() euhm....... misschien ff je vlotter nakijken? Wellicht dat de vlotterkamer niet vult en alles meteen door de retour terug gaat.
|
#16
|
|||
|
|||
![]() ik heb meegemaakt dat er vuil in de benzinetank zit(rotte vulpijp)
en dat er in de aanzuigbuis vuil opgezogen wordt. Een keer blazen door de benzine slang en hij liep weer even. Misschien dat je met de hevel er wel genoeg doorgezogen krijgt maar dat de benzinepomp minder onderdruk heeft. succes Marcel |
#17
|
||||
|
||||
![]() Contactpunten kunnen er goed uitzien, maar toch kapot zijn!
Een nieuw setje kost maar 5 of 6 euro, daar zou ik niet op bezuinigen. Als dat niet werkt denk ik dat je de carburatuer even moet reinigen en nakijken. Dat kan nooit kwaad! Veel succes. |
#18
|
||||
|
||||
![]() hij loopt weer !!! Het waren inderdaad de contactpunten die niet helemaal goed stonden waardoor hij niet vonkte ! Bijgesteld en loopt weer schitterend
![]() allemaal bedankt voor de tips !
__________________
Daily : geen VAG .... ![]() Project : Kever 1200 1983 |