Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-05-2008, 16:56
goonie's Avatar
goonie goonie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 12
Thumbs up 1500 naar 18.8v kabels grr

Hoi...

Nou zal me eerst ff voorstellen.. Als ex citrofiel ben ik in het avontuur van de vw's gestapt en ik moet zeggen.. GEWELDIG Nou heb ik lekker een tijdje in mijn 1500 cabrio uit 82 rondgereden en dacht na heel veel lezen laat ik een 18.8v blok kopen.. hmm nou zit er in.. alleen vraagt ze hier en daar wat stroompjes en die krijg ik er nou niet bepaald op.. Verdiep me erg in het schema van de golf maar nee nee.. krijg het niet voorelkaar en geloof me ik stop er niet snel mee maar sta bijna op het punt .. dus bij deze de post..

Wat is het geval.. ik had een komplete kabelboom en zekeringkast bij de motor maar helaas krijg ik deze niet aangesloten. Dus de oude er weer in en ff kijken of ik ook de startmotor aan het draaien krijg.. Jes die draait.. okay nu wil ik vonk uit de bobine.. hmm twee dagen aan het zoeken en proberen.. nee dus Na ja wat ik er van begrijp en mischien zit ik totaaal mis maar de computer die erbij zit heeft maar vier kabels die naar de zekering kast loopt maar ja waar kan ik die op knopen?? okay ik woon in borculo en mischien is er iemand die me een schop wil geven en een biertje wil op een zonnige middag en me nog meer het vw gevoel kan geven en uitleggen want ik sta er echt voor open om nog heeeeel veel meer te leren zodat ik in de toekomst ook anderen kan helpen..

Maar goed.. mischien is hier ook al een topic over geschreven met uitleg van de bedrading. Ik kon het niet vinden..

Mochten er reacties komen dan alvast heel erg bedankt. en ja eerlijk is eerlijk. respect voor de jongens die het kunnen..
Reply With Quote
  #2  
Old 09-05-2008, 18:09
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

Ik heb precies hetzelfde probleem, dus ik volg de antwoorden graag even mee hier!
Reply With Quote
  #3  
Old 12-05-2008, 15:21
goonie's Avatar
goonie goonie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 12
Default fotoos erbij dan

zoals ik aangaf in het begin.. is het echt zweten en zwoegen om dit even uit te zoeken voor iemand die totaal nog niet bekend is met vw.. maar goed dat gaat komen en inmiddels nog steeds aan het uit zoeken maar wie kan mij vertellen waar ik met deze 5 draden van uit de computer(links op foto) naar toe moet richting de zekering kast(rechts op foto).. of nee laat ik het anders vragen.. wat hebben deze draden nodig. nu heb ik gehoord dat het mogelijk is om deze bij een oude (porseleinen) zekering kast aan te sluiten maar van welke relay of welke voeding om maar vonk te kunnen krijgen.. als ik hem nu op contact zet dan geeft ie 1 vonk haha niet goed dus en als ik start geen vonk.. hoop op wat antwoordjes.. thanks









Last edited by goonie : 12-05-2008 at 16:09.
Reply With Quote
  #4  
Old 13-05-2008, 08:49
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

wat is de motorcode van de motor?

Aan de hand daarvan kan dan het injectiesysteem bepaald worden (al lijkt het zo op digifant) en heeft iemand misschien een stroomloop-schema voor je
Reply With Quote
  #5  
Old 13-05-2008, 19:41
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Rood/groen bij stuurdraad startmotor plaatsen.
Zwart/geel is geschakelde plus naar ECU
Rood/wit is verwarming lambda
Rood is aansturing injectoren na brandstofpomp relais
rood/geel is aansturing van brandstofpomp relais vanaf ecu

ik hoop dat het dan werkt......

__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #6  
Old 14-05-2008, 20:00
goonie's Avatar
goonie goonie is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2008
Posts: 12
Default

eeuh ron.. ik weet niet hoe ik je moet bedanken maar heeeelemaal top kerel.. sluit het aan en draai het sleuteltje om en ik hoorde het mooiste geluid in de laatste dagen.. Nu komt nog het afwerken en het netjes maken maar ik weet zeker dat ik in ieder gaval met haar op vakantie kan nu ze loopt..

Nogmaals bedankt RON...
Reply With Quote
  #7  
Old 15-05-2008, 08:06
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Geen dank.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #8  
Old 03-06-2008, 17:59
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

Hier even een bericht, wellicht dat iemand kan antwoorden:

Rood/groen bij stuurdraad startmotor plaatsen.
Zwart/geel is geschakelde plus naar ECU
Rood/wit is verwarming lambda
Rood is aansturing injectoren na brandstofpomp relais
rood/geel is aansturing van brandstofpomp relais vanaf ecu

Dit is wat Ron plaatste, echter ik heb geen 5polige stekker daar, maar 2 stuks 2 polige stekkers. In plaats van een rood groene en een zwart gele heb ik 2 zwart/gele die samen in 1 pool van een stekker zitten. Vanuit die contrastekker loopt hij door als een enkele zwart/gele...

Tevens heb ik vanuit de ontstekingsmodule slechts 4 draden ipv 7, is dit normaal?

1rood/zwart
2bruin/wit
3
4zwart
5
6groen
7

Iemand die hier wat mee kan?
Reply With Quote
  #9  
Old 03-06-2008, 19:34
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

ik denk dat je een verkeerde kabelboom hebt. Welke draden of stekkers gaan er van de motor kabelboom naar je zekeringkast ?
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #10  
Old 03-06-2008, 19:36
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

Zal vanavond ff kijken, lijkt me echter toch vreemd, hij komt uit een Jetta met PF motor... Zelfde blok en zekeringkast, en zelfde computer...
Reply With Quote
  #11  
Old 03-06-2008, 19:48
arcomk1 arcomk1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 202
Default

Zit er trouwens de mogelijkheid in dat ie niet vonkt wanneer de brandstofpomp, en het relais daarvan niet aangesloten zijn?
Reply With Quote
  #12  
Old 03-06-2008, 19:56
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Stel dat je de goede kabelboom hebt( voor de oud model zekeringkast) maar het verkeerde brandstofpomp relais dan krijgen je injectoren ook geen stroom.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum