![]() |
|
||||
|
||||
![]() Wie o wie kan mij vertellen welke remmen in van welk type porsche moet hebben om deze te monteren onder de '66 kever.
is dit van een 944 of zoiets. misschien dat iemand een site weet waar dit wordt uitgelegt of besproken. ik lees het wel wat jullie weten.
|
||||
|
||||
![]() Als ik de foto's van jouw 66'er mag geloven is het afremmen van het roestproces het eerste waar je je op moet gaan concentreren!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Whhaahahahahaha :biggrin: Maar ff on topic bedankt hé "vriend" ![]()
|
||||
|
||||
![]() Vraag het krukje, dat is de porscheman hier op t forum !
|
||||
|
||||
![]() Waar is die dan.
Die is toch ondertussen wel terug of blijft hij nog een week weg. Hoehoe Krukje waar ben je.
|
|||
|
|||
![]() Hoi Erwin,
Wat wil je precies gaan doen en hoeveel werk wil je eraan besteden? Zoals Alain wel heeft 'bewezen', kun je bijna alle porsche remmen van welk model ook, pas maken op iedere luchtgekoelde... ![]() Dat gezegd hebbende, is er eigenlijk maar één type rem wat je vrijwel zo over kan zetten en dat zijn de 944 achterremmen van '83 (start productie 944)-ca. '85. Je moet daarvoor iig de stalen remklauwen hebben, die van een stalen draagarm afkomen. De oude 924 turbo modellen (5-gats) hadden dezelfde remmen. Die passen op bijna alle kevers en type 3's :biggrin: Ikzelf heb ze momenteel achter op m'n Variant zitten. Vroeger heb ik er mee op een 1303 en een 1300 (ex-automaat) gereden. Werkt subliem. Oh, ja; op de 1303 van na 8-'73 kun je ook de voorremmen van de oude 944 zo overzetten. Verder moet je altijd adapterplaten en andere (lager)aanpassingen (laten) maken. Op www.keversite.com is onder chassis erg veel info en ervaring hiermee te vinden. Gewoon ff zoeken op '944' denk ik. Op Richard zijn buggy-site (via de keversite vind je zijn posts en web-site vast) staat een complete handleiding met foto's van de 944 achterrem op zijn pendelas buggy. Erg goed en informatief. Succes, Walter |
|
||||
|
||||
![]() Thanxs Walter.
Ik zal eens op keversite zoeken of ik iets kan vinden.