Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-07-2008, 17:56
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default EV op super98 ?

Las net op doppelwobber dat de EV motor (gti 112pk) liefst benzine heeft met een minimaal octaangehalte van 98.

Volgens mij verkopen ze die hier bij ons helemaal niet meer, alleen euro95 en vpower of dat soort spul.

Hoe is dit het beste op te lossen, heb de search wel gebruikt en daar gevonden dat hij zal gaan pingelen van een te laag octaangehalte...
Reply With Quote
  #2  
Old 27-07-2008, 17:58
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

esso heeft gewoon 98, en volgens mij is vpower ook 98...
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 27-07-2008, 18:01
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

V-Power heeft de eigenschappen van 98. Die kun je dus gebruiken.

Toen ik de eerste keer ging tanken bij de Shell met mijn toenmalige Golf 1 GTI heeft de pompbediende (duidelijk een GTI liefhebber) het voor me opgezocht.

Als je de ontsteking er op aanpast kun je ook veilig 95 tanken. Zolang die maar niet pingelt.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #4  
Old 27-07-2008, 20:16
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Vpower is 97 geloof ik, maar de prestaties zijn gelijk aan die van 98 maar wel een stuk beter voor de motor. Minder koolaanslag enzo
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #5  
Old 27-07-2008, 20:26
tiefflieger tiefflieger is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,296
Default

Dacht ook dat Vpower 97 was, maar als dat ook goed is dan doen we dat maar...
Reply With Quote
  #6  
Old 27-07-2008, 20:49
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

V power met een scheutje loodvervanger
Reply With Quote
  #7  
Old 27-07-2008, 20:52
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
V power met een scheutje loodvervanger


Waarom loodvervanger?
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #8  
Old 27-07-2008, 20:55
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

shell garandeert dat v-power minimaal 97 is, in duitsland is ie hoger 100 geloof ik, bp ultimate zou ook rond de 100 moeten zitten in nederland, maar volgens mij is dat ook gewoon 97/98.
overigens zijn er nog best veel tankstations die 98 hebben, maar die zitten ook vaak beneden de grens van 98..
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #9  
Old 27-07-2008, 23:01
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Waarom loodvervanger?

Een EV is op super 98=dus met lood
Voor de smering en koeling van de kleppen
Reply With Quote
  #10  
Old 28-07-2008, 05:51
Jetta MaNiA's Avatar
Jetta MaNiA Jetta MaNiA is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,871
Default

Ik heb mijn EV motor nu 1500 km op 98 gehad. Achtereenvolgens. Daarna V-power erin, en ik moet zeggen, gevoelsmatig had ik het idee dat het blok stiller was en soepeler optrok.
Reply With Quote
  #11  
Old 28-07-2008, 06:19
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Een EV is op super 98=dus met lood
Voor de smering en koeling van de kleppen


Dat is bij een EV blok niet nodig voorzover ik weet...
En 98 is niet perse met lood, sterker nog 98 met lood vind je bijna nergens meer.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #12  
Old 28-07-2008, 06:37
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Los flesje
Moet je dan zelf aan de pomp afmeten en er bij doen
Met mijn 16v KR merk ik het gelijk,als de motor warm is en bij hogere toerentallen. Als het er niet in zit
Reply With Quote
  #13  
Old 28-07-2008, 08:48
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Dat is bij een EV blok niet nodig voorzover ik weet...
En 98 is niet perse met lood, sterker nog 98 met lood vind je bijna nergens meer.

Nog sterker: brandstof met lood is verboden. Daarom is er ook een loodvervanger
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #14  
Old 28-07-2008, 09:01
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
V power met een scheutje loodvervanger


Wat een onzin..

Zelfs de oude luchtgekoelde motoren van VW (vanaf 1967) kunnen probleemloos op Euro95 draaien. VW moest begin jaren 70 aan de strenge Califonische millieuwetten voldoen, en heeft daarom -toen al- al z'n motoren geschikt gemaakt voor loodvrij. Ik kan me voorstellen dat een GTi -of hoog vermogen motor- daar geen genoegen mee neemt, en er dus Euro98 inmoet, maar om er nou ook nog loodvervanger bij te mikken ....

__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #15  
Old 28-07-2008, 10:25
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,429
Default

Volgens mij kun bij sommige type auto's niet zomaar alles tanken omdat de vulpijp kleiner is.
Ik heb ooit aan de pomp gestaan bij de 95 en die kop van de slang die je in de tank steekt is breder, en die paste niet in de vulpijp van mijn type 2 ('88).
98 heeft nl een smallere kop, en dat gaat wel.
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #16  
Old 28-07-2008, 16:38
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Diesel en super met LOOD passen niet in een auto met kat
Ander overlijd de kat
95/98ongelood zijn kleiner
Reply With Quote
  #17  
Old 29-07-2008, 09:03
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

ik denk dat je loodvervanger met octaanbooster verwisseld hebt...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum