Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-07-2008, 18:49
jwst jwst is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 318
Default Golf1 Importeren

Beste Forummers.

Het begint weer te kriebelen om toch maar weer een golfje1 te kopen.
Nu heb je er in Duitsland veel meer te koop staan.
Heb ooit eens een G60 gehad met 218pk (wat een power)
Maar is dat nog een beetje te doen om zo,n G60 op kenteken te krijgen in Nederland of kan ik beter een 16v nemen?

Een andere vraag. Het enige probleem bij de Golf1 G60 was dat de koppelingskabel steeds knapte (ging vrij zwaar) Hebben alle G60 dit probleem? En hoe zit het bij een 1.8 20vdat lijkt me helemaal geweldig. Maar kun je daar nog een beetje mee rijden!? Moet er wel mee naar het werk 30KM per dag.

Alvast bedankt!

GR JW
Reply With Quote
  #2  
Old 21-07-2008, 20:25
mischatdi's Avatar
mischatdi mischatdi is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,220
Default

zolang het op de duitse papieren staat is invoeren geen punt,staat het er niet op is het net als hier als je een motorwissel doet kortom op naar lelystad en komplete keuring laten uitvoeren
__________________
WWW.MISCHA-78FOTOGRAFIE.NL

*Seat Ibiza'08 & Passat-35i for hobby*
Reply With Quote
  #3  
Old 31-07-2008, 21:58
jwst jwst is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 318
Default

Wat zijn de kosten om een G60 of een 1.8 20v op kenteken te zetten. Ik weet dat het verschrikkelijk duur is.
En wat zijn de grootste problemen mbt tot afkeur?

Alvast bedankt.
Reply With Quote
  #4  
Old 31-07-2008, 22:21
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #5  
Old 01-08-2008, 21:02
jwst jwst is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 318
Default

Bedankt, Dus als ik het goed begrijp is het een kwestie van een goed uitlaatsysteem, dikke remmen en een goed schroefsetje!? En de rest lekker origineel laten.
Dan een euro of 800 neerleggen en dan kan het niet misgaan!? Of is dit te simpel gedacht!?


Alvast bedankt.
Reply With Quote
  #6  
Old 01-08-2008, 21:08
Emiel's Avatar
Emiel Emiel is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 910
Default

het makkelijkst lijkt me dat de auto in duitsland de juiste gegevens al in zn papieren heeft staan.
__________________
Skoda Superb 2022
Fiat 500C
Harley Davidson Electra Glide 1987
Reply With Quote
  #7  
Old 01-08-2008, 22:05
SpiderClass's Avatar
SpiderClass SpiderClass is offline
Volksforum Aandeelhouder - Guus
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,957
Default

Of daar goed op kenteken laten zetten alvorens het invoeren
__________________
Member of Dub05
Reply With Quote
  #8  
Old 01-08-2008, 23:08
jwst jwst is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 318
Default

Volgens mij is het TUV heel wat ingewikkelder dan de nedelandse variant!
En daar moet je echt alles laten keuren en elk onderdeel wat niet standaard is moet apart gekeurd worden en dat kost heel veel geld.
Vraag me nu nog steeds af hoe streng het allemaal is? Dat het dus rond de 1000,- kost oke, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ie dan wordt afgekeurd.

Iemand hier ervaring mee!?

gr jw
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum