![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Sinds ik onder mijn Golf 2 TD een schroefset gemonteerd heb, heb ik een probleem; de auto trekt als een gek naar rechts bij wat harder remmen. Het lijkt wel of de rechtervoorrem veel beter werkt dan de linker.
De remmen werken op zich wel goed verder, er is genoeg druk. Voor montage van de schroefset had ik dit probleem niet. De remleidingen zijn niet losgeweest. Ook heb ik de auto al uit laten lijnen, dit hielp echter niets. Zou het aan de hoofdremcilinder kunnen liggen? Of is het puur toeval en moet ik ontluchten/remvloeistof bijvullen... Alvast bedankt voor de hulp. |
#2
|
||||
|
||||
![]() keertje op de remmenbank, dan weet je toch genoeg?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Klopt, maar misschien dat iemand dit probleem zo herkent. Ik vind het zo vreemd dat het probleem is ontstaan na montage schroefset...
|
#4
|
||||
|
||||
![]() als je logisch nadenkt zou je zeggen dat het niet aan de schroefset kan liggen als je de auto uit hebt laten lijnen, tenzij een schokbreker defect is..
Het zou bijvoorbeeld wel aan een beschadigde remslang kunnen liggen, maar zonder alles daadwerkelijk te controleren kom je er echt niet achter wat het is.. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Zou het ook kunnen dat de ene kant iets verder is geschroeft dan de ander? Dat de auto scheef staat zegmaar?
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ik heb m opgemeten, dat is het niet. Hooguit een paar mm, kan me niet voorstellen dat ie daardoor zo naar een kant trekt eigenlijk.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Bij mijn schroefset zit aardig verschil, aan de voorkant staat de rechterkant ongeveer 1cm lager dan links en achter zit er wel 1,5cm tussen.
De auto staat gewoon recht en heb nergens last van en ook niet het probleem van jou. Ik zou denken dat het aan een defect aan 1 van de dempers ligt of aan de remmen zelf. Ik zou hem eens op een remmentestbank zetten.
__________________
Dutch.Dub member |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ook een keer gehad met me corrado,
Je moet je remklauwen ff controleren, één klauw greep niet goed aan dus even je geleiders controleren! |
#9
|
||||
|
||||
![]() waar heb je hem laten uit lijnen
bij een bedrijf wat alleen de sporing doet of ook het camber is dit namelijk niet gedaan dan is de kans groot dat de gewoon daardoor trekt omdat de wielen er scheef onder staan en de auto wel gewoon recht uit rijd door dat de sporing goed staat |
#10
|
||||
|
||||
![]() Thanks voor de tip! Ik heb even gebeld, en ze hebben alleen de sporing gedaan. Heeft iemand een goed uitlijn adres in de buurt van Rotterdam/Breda?
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Weet niet bij wie je geweest bent maar anders kun je naar De Ruiter bandenservice in Numansdorp gaan. Zit op het oude industrieterrein naast de keukenconcurrent. Is lekker dichtbij voor je. En anders Reedijk banden in Strijen die is ook goed. ![]()
__________________
Dutch.Dub member |
#12
|
||||
|
||||
![]() Bij de Ruiter had ik m juist uit laten lijnen
![]() Ik denk dat ik nu maar naar Reedijk ga idd, of naar S&G, weet jij misschien of camber verstellen daar ook onder uitlijnen valt? ![]() Last edited by Arne : 31-07-2008 at 11:30. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Werkendam Euroband 0183505047
Die doen 3D uitlijnen Heb het bij die van mij ook laten doen en is perfect gedaan |
#14
|
||||
|
||||
![]() Morgen een afspraak in Werkendam, bedankt voor de tip. Prijs is ook goed. Laat meteen het camber ietsjes negatiever zetten.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Ok vanochtend naar Werkendam gereden, kom ik daar aan, geen afspraak ingepland op het bord. Vervolgens toch maar op de brug gereden, maar ik zag al meteen dat de monteur er weinig zin in had en sowieso het computerprogramma amper kon bedienen....
Daarna stond ie wat naar het subframe te staren, dus heb maar gezegd dat dit niet opschoot. Bleek dat de vaste uitlijner op vakantie was, en hij wel moest uitlijnen van de baas maar het eigenlijk helemaal niet kon....Afijn werkplaatschef erbij, gezegd dat ik niet zo blij was met de situatie (toch 60 km heen en 60 terug). Dit was gelukkig een erg toffe vent, afgesproken om het volgende week voor de helft van de prijs te doen. Morgen ga ik sowieso nog remvloeistof bijvullen en ontluchten, heb vrij veel loze slag in het rempedaal. Zal ook wel wat helpen. |
#16
|
||||
|
||||
![]() dan ben je blij dat je erbij gebleven bent
![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() Vakantietijd
![]() ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() tip rij er niet te veel meer mee
je banden zijn zo weg als het camber niet goed staat dat duurt maar even voor het staaldraad zichtbaar is heb autos gezien 2 weken nieuwe banden kaal |
#19
|
|||
|
|||
![]() Misschien een domme opmerking, maar bestaat de kans dat je bij het verwisselen van de veerpoot de rem slang hebt beschadigd dan wel geknikt. er heeft nu al twee keer iemand naar zitten kijken, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het dan niet is opgevallen.
Andere mogelijkheid is ook nog dat je een lek hebt in het linksvoor/rechtsachter circuit. Als je remvloeistof reservoir erg leeg is zou ik meteen kijken of hij niet lekt. mvg db |
#20
|
||||
|
||||
![]() Gisteren remvloeistof vervangen en ontlucht, remt al een stuk beter maar nog steeds uitwijkijng naar rechts, wel al veel minder dan eerst. Heb de remslangen gisteren goed bekeken maar deze zagen er gewoon goed uit.
|