![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hallo forum leden,
Ben nieuw hier en ben benieuwd of er nog goede tips zijn te vinden. Ik heb een polo automaat van 13 jaar oud en 120.000 gelopen. tot zijn 9 de jaar altijd de luxe onderhoud gehad. Nu wil ik dat hij de leeftijd van 20 jaar gaat halen. Ik heb tot nu toe alles zelf kunnen onderhouden al ben ik niet echt een autofanaat. Maar redelijk handig. wie weet heeft iemand zin in tips geven alvast dank simmy ![]()
__________________
simmy dat ben ik ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() gewoon op tijd onderhoud geven en niet te wild met de auto rijden en dan haalt deze de 20jaar
![]()
__________________
Polo 1.0 '89 Fox -Wat niet heel is, kan ook niet stuk gaan- Grtz Michael
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Mijn Golf cabrio is van juli 1979 (eerste van de band) en nog steeds rijdend.
Dus bijna 30 jaar. Kwestie van onderhoud. Wel mee rijden, maar niet te veel gekke dingen doen. En het belangrijkste: LIEFKOZEN ![]()
__________________
VW T2b-2.0 VW Golf GTI mkI (1600 EG) VW Golf GTI mkII Last edited by martin : 14-08-2008 at 21:37. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Ik ken de polo niet specifiek, maar VW's hebben hun standaard roestplekken. Dorpels door verkeerd opkrikken, roest onderaan deuren, accubak, enz enz.
Conserveren van dit soort plekken scheelt straks een boel als je later gaat restaureren. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
VW's hebben juist geen standaard roestplekken, maar juist model specifiek. Een polo van 95 kan goed helemaal geen roest hebben. Wat jij opnoemt zijn door gebruikers veroorzaakte schade en niet voor vw standaard. |
#6
|
||||
|
||||
![]() achterschermpjes en dorpels willen wel vaker voorkomen....
__________________
Rachistorie |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
mwoah.. Geen standaard roestplekken? Een 6N heeft toch echt wel standaard roestplekken. *onder aan de achterruit in de sponning *boven de voorruit op 't dak *dorpels (bij de B-stijl) en achter bij spatbordrand *spatbordranden *onder de voorruit, in de waterbak moet ik doorgaan?? ![]() Dit begon bij mijn 6N (allemaal) van binnenuit te roesten (dus vanuit het staal) en daar is weinig aan te doen. Maar de tip is wel; Goed schoonhouden (ook op niet zichtbare plaatsen, zoals de spatbord randen) en regelmatig in de was zetten. Dan kom je op alle plaatsen en kan je evt. opkomende roest nog stoppen /behandelen. Motorisch zijn deze auto's prima, als je normaal onderhoud geeft en de auto niet mishandeld kan je polo prima 20jr. oud worden.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#8
|
|||
|
|||
![]() .
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 12:13. |
#9
|
||||
|
||||
![]() rubber doppen in de bodem...bijna standaard vw kwaal van rotten!
|