![]() |
|
||||
|
||||
![]() hey mensen,
heb onlangs de foto's geplaatst van de 9J Ats cup velgen die ik gekocht heb voor achter voor onder me golf 1... ![]() ik rijd nu op voor 7x15 met 195/45 15 en achter met 8x15 195/50 15... nu heb ik vandaag de 9J gepast voor ik ga spuiten maar kwam erachter dat het niet helemaal gaat passen... heb ze gepast met 195/50 15 en dan staat de rand van het profiel gelijk met de omgeklopte schermrand eigenlijk de rand op me band 1mm speling ![]() de 9J is et 28 en de 8J is et 18... ik moet eigenlijk de 9J met et 18 hebben maar die is er helaas niet want aan de kant van de veerpoot heb ik zeker 2 cm over... hoe kan ik dit oplossen... - hart afdraaien zodat de et waarde hoger komt??? (wel eens gehoord) - hart van de schijf afdraaien zodat de velg verder naar binnenkomt??? iemand een idee hoor het graag... ![]() bvd johan |
|
||||
|
||||
![]() is dr niemand die hier een raad mee weet...
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
![]() of de achteras versmallen,inkorten.?
|
|||
|
|||
![]() Kun je het deel dat op het fusee komt niet afdraaien? Sommige velgen, die in vele et waarden leverbaar zijn, hebben een opstaand 'monteervlak' dus misschien dat je hier enkele mm's kunt winnen?
|
|
|||
|
|||
![]() Of fijn je 8x15 houden of spatbord voldoende verbreden.
Ik zou de velg iig niet gaan afdraaien, dan materiaal zit er niet voor niks. 195 is eigenlijk ook wat aan de smalle kant voor een 9J velg? |
|
||||
|
||||
![]() je kunt bij elke velg +/- 2 tot 5 mm afdraaien aan de achterkant .
zonder dat de sterkte in gevaar komt. ( kan het ook voor je laten doen.) |
|
||||
|
||||
![]() ok dan dit had ik dus al in gedachte om aan de achterkant een stukkie af te laten draaien...
dat is dus goed mogelijk... dan ga ik de velgen in de kleur spuiten en dan laten afdraaien... kan je ook de buitenrand van het velg bed afdraaien six??? want daar zit stoeprand schade en oxidatie op dan kan alles in ene keer gelijk mee namelijk... |
|
||||
|
||||
![]() toen ik de wielen kocht zat er 205/50 15 op en dat is echt te breed om eronder te zetten...
als de wielen afgedraaid zijn en gespoten dan ga ik eerst nog effe proberen om er 195/45 15 op te krijgen dan winnen we daar ook nog net effe wat mee... schroefset heel ietsje omhoog dan komt het wel goed... |
|
||||
|
||||
![]() zou ik ook wel eens willen weten want ik heb ook nog een setje in de schuur liggen, en vooral wat zoiets kost ongeveer..
|
|
||||
|
||||
![]() afdraaien (achter of voor ) € 25,- p.v. , wil je allebeide tegelijk €40,- p.v.
( velgen moeten wel recht zijn ,richten kan ook, € 45,- ) |
|
||||
|
||||
![]() ok dan das niet te gek...
dus wat kost het als je 5 mm van het hart afdraaid en dan ook de buitenste rand afdraaid ivm de stoeprand schade??? |
|
|||
|
|||
![]() Zoals ik het lees € 80,- totaal. 2 velgen Ã* €40,-
|